Content marketing i SEO – jak połączyć te działania?

Dziś absolutnie każda firma musi prowadzić szeroko zakrojone działania w Internecie. Prawdopodobnie to właśnie tam najczęściej przebywa Wasz Klient. Poza oczywistymi, takimi jak najróżniejsze reklamy banerowe na serwisach, oczy wielu z Was mogą zwrócić się na coś takiego, jak content marketing. Mimo tego, że osoby, które nie znają się do końca na marketingu internetowym, nazywają często te działania zwykłymi ”artykułami z linkami”, dziś pokażemy Wam, dlaczego jest to wartościowe narzędzie nie tylko dla budowania wizerunku marki, ale także i kwestii pozycjonowania naszej witryny w wyszukiwarkach!

Po co to wszystko?

Przede wszystkim, należy zrozumieć to, jakie cele ma zarówno content marketing, jak i działania SEO. Pierwsze z nich jest bardzo nowoczesnym narzędziem mającym przyciągnąć Klientów na naszą stronę i sprawić, że będą oni do Nas przywiązani poprzez publikację wartościowych treści. Zadaniem SEO (serach engine optimization) jest to, aby nasza strona była zoptymalizowana i osiągała maksymalnie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Mimo tego, że wydają się one całkowicie niepowiązane ze sobą, to sprawa wygląda nieco inaczej!

Jak tworzyć treści?

Kluczem do sukcesu na obu polach jest tworzenie treści, która jest nie tylko unikalna, lecz również zoptymalizowana do wymagań algorytmów wyszukiwarek. Możemy przygotować najlepszy, niemal wybitny artykuł, jednak jeżeli zignorujemy wspomnianą kwestię – nie osiągnie on tak wysokiej pozycji w wyszukiwaniach potencjalnych Klientów. Co jednak mogłoby się stać, jeżeli chcielibyśmy skopiować z któregoś serwisu pewne treści? Przecież szansa, że użytkownik trafi na obie z nich, są dość małe? Nic bardziej mylnego!

Otóż możemy narobić więcej szkód niż realnych korzyści! Jeżeli Google wykryje, że tekst jest kopią innej treści, oznaczy go jako „duplicate content” (treść duplikowana) i nie da nam ona żadnej korzyści. Nie można także zapomnieć o możliwości utraty pozytywnego wizerunku – kopiowanie treści nie jest postrzegane raczej jako coś warte poklasku. Nie warto podejmować takich działań.

Optymalizacja stworzonej treści

Jeżeli jednak stworzyliśmy artykuł lub posta wartego uwagi, mogącego wpisać się w zasady content marketingu, warto także zadbać o działania optymalizujące! Google premiuje treści bogate w treść i nie mówimy tutaj tylko o długości artykułu, lecz także innych „ulepszeniach”. Poza samą suchą treścią, warto tam również umieścić związane z tematyką zdjęcia (które oczywiście warto odpowiednio zoptymalizować), czy też filmy i cytaty. Nie tylko będzie to ciekawsze dla użytkownika, lecz również algorytm Google uzna tekst za bardziej wartościowy. Co do samych działań SEO dotyczących artykułu – to nie takie trudne, jeżeli oczywiście mamy określone słowa kluczowe, na jakie będziemy go pozycjonować. Kwestie takie jak odpowiednie meta tagi, formatowanie, pogrubienia czy nagłówki to podstawa… jednak to temat na kompletnie inny artykuł!

Korzyści dla Was

Odpowiednio wypozycjonowany artykuł content marketingowy w domyśle ma zwiększyć ruch na stronie, jednak równie dobrze może on pomóc w budowaniu świadomości i co najważniejsze — autorytetu marki! Jeżeli zgodnie z zasadami SEO, nasza treść będzie wyświetlała się jako pierwsza (lub jedna z pierwszych) w wynikach wyszukiwania, to niemal od razu zapunktujemy u większości użytkowników. Taki artykuł już przed przeczytaniem będzie uchodził za wartościowy! Ważne jest jednak to, aby po kliknięciu zainteresował on użytkownika, stąd też nie warto pisać na bardzo ogólne tematy, które najczęściej są też najbardziej oklepane. Skupmy się na swojej grupie docelowej i starajmy się trafić głównie do niej. Kto wie – być może taki użytkownik, który zakończy czytanie posta, trafi na naszą stronę i zapozna się dokładniej z ofertą?

Podsumowanie

Wspólne działania z zakresu content marketingu i SEO mają na celu jedno – zwiększenie konwersji. Jeżeli nasza witryna może poszczycić się wartościowymi i unikalnymi treściami, to zostaniemy na pewno wynagrodzeni przez Google, a dzięki naszym akcjom i udostępnieniom na social media możemy osiągnąć naprawdę ciekawe wyniki. Takie spójne i zsynchronizowane działania na pewno pomogą nam we wcześniej wymienionych kwestiach. Pamiętajmy jednak o najważniejszym – połączenie content marketingu z działaniami SEO to nie sprint, który ma dać natychmiastowy wyniki sprzedażowe – to raczej długi maraton, którego efekty zobaczymy w dłuższym okresie!

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *