Nofollow

Termin nofollow odnosi się do wartości, jaką może przyjąć atrybut rel zamieszczany w znaczniku odsyłacza. Najczęściej stosowany jest on w sytuacji, w której nie chcemy, aby robot indeksujący podążał za linkiem wychodzącym ze strony. Z punktu widzenia wyszukiwarki taki link jest bezużyteczny i nie jest liczony do pozostałych linków kierujących do danej witryny. W rzeczywistości jednak odsyłacze z wartością nofollow stosowane są jako sposób na dywersyfikację linków przychodzących do portalu, co ma imitować ich naturalny profil.

Sposobem na zablokowanie robotom swobodnej wędrówki po każdym linku pojawiającym się na danej podstronie jest dodanie instrukcji nofollow w znaczniku <meta> w sekcji nagłówkowej. Taki zabieg jest nie tylko wygodny i mniej czasochłonny, ale także nie pozwala na przekazanie page authority stronom, do których prowadzą jakiekolwiek odnośniki.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *