SEM

SEM to akronim słów Search Engine Marketing. Mowa tu o formie marketingu internetowego polegającego na promocji serwisów poprzez zwiększenie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych. W skład SEM wchodzą działania z zakresu SEO oraz PPC, które wzajemnie się uzupełniają. Pierwsze odpowiada za długotrwałą pracę nad optymalizacją portalu, natomiast drugie pozwala osiągnąć szybkie efekty odpowiednim kosztem.

Większość kompleksowych kampanii marketingowych opiera się na dwóch powyższych filarach. Rezultatem prowadzenia czynności promocyjnych na „obu frontach” jest nie tylko zwiększenie ruchu na stronie czy liczby konwersji, ale także budowanie wizerunku marki w Internecie. Niekiedy jednak korzystniejszym wyjściem w danym momencie okazuje się prowadzenie działań SEM za pośrednictwem tylko jednego kanału: SEO lub PPC.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *