UX

Usability to termin, który odnosi się do tego, na ile strona jest przyjazna dla użytkowników. W praktyce chodzi o łatwość i intuicyjność nawigacji oraz wygodę korzystania z jej pozostałych elementów. Wszystkie z nich mają wpływ na odbiór witryny przez użytkownika, często będąc modyfikatorami współczynnika konwersji czy współczynnika odrzuceń. Jeśli odwiedzający mają problemy z odnalezieniem interesujących ich informacji, oznacza to najczęściej, że portal nie jest użyteczny.

W działaniach SEM użyteczność oznacza przede wszystkim spójność działań, która prowadzi do optymalizacji wskaźnika ROI. Dotyczy to zarówno przejrzystości treści wyników generowanych w wyszukiwarce, jak i jakości strony docelowej. Stworzenie portalu zgodnie z zasadami usability często oznacza współpracę pomiędzy webmasterami i specjalistami SEO.

Oceń

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *