Link Building w działaniach marketingowych

Czy da się robić SEO bez Link Building? Po co ten Link Building, skoro jest drogi? Tego typu pytania często zadają sobie potencjalni Klienci, którzy chcieliby rozpocząć działania marketingowe w Internecie. W naszym artykule postaramy się wyjaśnić kiedy można zrezygnować z tego typu działań i jakie efekty możemy osiągnąć bez sięgania po cały pakiet działań SEO.

Link Building jest bardzo istotny, a dobrze robiony wręcz kluczowy, gdy chce się wykorzystać maksymalny potencjał z prowadzonych działań w wyszukiwarkach. Dobór miejsc i publikacja artykułów w poczytnych portalach są niezmiernie ważne, jednak należy pamiętać o tym, że podstawą jest sam Content, który powinien być maksymalnie sexy dla odbiorcy, niosąc dla niego szereg wartości.

Organiczne słowa kluczowe na przykładzie domeny SEOgroup.pl (screenshot z Ahrefs)

Niezbędne jest także pamiętanie o tym, aby link zawarty w artykule był dofollow. Wówczas domena, na której jest publikowany artykuł przekazuje naszej stronie internetowej moc.  Przekłada się ona z kolei bezpośrednio na zwiększanie widoczności witryny w wyszukiwarce. Dzięki temu zabiegowi otrzymujemy również od samego początku rozpoczęcia działań SEO ruch referalowy, a także dodatkową wartość dodaną w postaci efektu PR poprzez publikowane artykuły. Jest to działanie mające na celu długotrwałą inwestycję w markę. Linki prowadzące do strony będą przynosiły wartościowy ruch przez wiele lat, a także pozytywnie wpływały na widoczność strony w Google.

Należy pamiętać, że odcięcie linków spowoduje utratę wypracowanych przez lata efektów. Przy zawieraniu umowy z agencją marketingową warto dopytać o tego typu szczegóły, bo niestety, choć dla większości takie działania są oczywiste i raz pozyskane linki zewnętrze zostają na stronie docelowej na zawsze, to niestety nie zawsze tak jest w rzeczywistości.

parametry domeny SEOgroup.pl (Ahrefs)

Analizując swoje działania link buildingowe, przede wszystkim należy zwrócić uwagę na następujące zagadnienia:

  • powiązanie tematyczne,
  • widoczność domeny na której chcemy umieścić link,
  • domain rating, który przedstawia w skali 1-100 jak mocna jest domena,
  • backlinks, czyli linki kierujące na naszą stronę internetową.

Backlinki to jeden z najistotniejszych elementów pozycjonowania, gdzie liczy się nie ilość a jakość. Jeżeli chcemy, aby ruch organiczny był wartościowy, to zdecydowanie trzeba nasze działania kierować na jakość.

Oczywiście jest to tylko część istotnych parametrów, które wpływają na dobrze robiony Link Building. Jeżeli chcemy samodzielnie sprawdzić jakość linków prowadzących do naszej strony, możemy skorzystać z darmowego narzędzia GSC do weryfikacji backlinków, które zostały indeksowane przez Google. Bardziej zaawansowanej analizy można dokonać za pomocą narzędzia Ahrefs – znajduje się tam więcej informacji i raportów na temat linków zamieszczonych na witrynie.

Odsyłające domeny na przykładzie SEOgroup.pl (screenshot z Ahrefs)

Odpowiadając na zadane we wstępie pytanie – działania SEO bez Link Buildingu można prowadzić jedynie w bardzo podstawowym wymiarze. Jeżeli jednak chcesz budować wartości swojej marki i myślisz o sukcesie działań marketingowych w skali wielu lat, to niestety nie da się robić jakościowych działań SEO bez Link Buildingu. Standardy wyznaczone przez Google, który premiuje wartościowy content powodują, że linki zamieszczane w poczytnych publikacjach dają dodatkową moc docelowej domenie.

Podsumowując Link Building należy traktować jako długoterminową inwestycję, która będzie przynosić benefity przez wiele lat. Warto zatem zainwestować w tego typu działania i wykorzystywać Link Building do prowadzenia działań w Internecie.

Link Building w działaniach marketingowych
5 (100%) 1 głosów
1 komentuj

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *