Reklama wideo – must have w rozwoju własnego biznesu

Reklama wideo w Internecie ma wiele zalet: jest tańsza, bardziej elastyczna i co więcej – może być kierowana na konkretnych odbiorców docelowych. Nie można także zapominać o tym, że tworzone na potrzeby sieci kampanie reklamowe można dowolnie modyfikować, ulepszać i optymalizować – zgodnie z własnymi potrzebami. Głównym celem stosowania reklam wideo jest dotarcie do dużej grupy osób, dzięki czemu możliwe staje się budowanie świadomości marki w Internecie. Nie bez znaczenia są także spore możliwości kierowania reklam, co pozwala dotrzeć nawet do tych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani produktem lub usługą, ale jeszcze nie zdążyli wybrać konkretnego rozwiązania. W takim przypadku podstawą kierowania są dane zbierane podczas przeglądania treści w YouTube: recenzji produktów, porównań czy rekomendacji. Można powiedzieć, że reklama wideo online jest mocnym punktem kontaktu z docelową publicznością. Jeśli jesteś właścicielem firmy i zależy Ci na podniesieniu sprzedaży czy współczynnika konwersji, reklama wideo może okazać się w takiej sytuacji niezbędnym narzędziem. Więcej na temat trendów rządzących tego rodzaju promocją oraz o najskuteczniejszych metodach prowadzenia kampanii opartych o ten typ reklam znajdziecie poniżej. W artykule zostaną omówione następujące kwestie:

  • filmy z YouTube,
  • informacje o strategiach medialnych,
  • remarketing w YouTube dla sieci wyszukiwania,
  • rodzaje kierowania,
  • główne typy reklam wideo na YouTube,
  • cechy skutecznej reklamy wideo.

Filmy z YouTube

Ilość czasu, którą przeciętny użytkownik spędza na oglądaniu filmów w Internecie, rośnie w zatrważającym tempie. Fakt ten nie bez powodu zachęca reklamodawców do korzystania z opisywanego formatu reklam: jak bowiem podają statystyki, każdego miesiąca z YouTube korzysta 149 milionów osób, a liczba ta stale rośnie. Co więcej – wideo to najbardziej angażujący dla odbiorców format, który może z powodzeniem być wykorzystywany podczas działań prowadzonych za pośrednictwem serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Ponadto, zgodnie ze współczesnymi trendami, producenci produktów i dostawcy usług starają się skupiać na właścicielach urządzeń mobilnych, dostosowując działania marketingowe właśnie do tego formatu. W ten sposób powstaje coraz więcej kreatywnych reklam wideo online, które obejmują interaktywną interakcję z konsumentem.

Informacje o strategiach medialnych

Nie jest tajemnicą, że konkurencja pomiędzy reklamodawcami w sieci wyszukiwania jest ogromna, a reklama w postaci linków sponsorowanych jest zazwyczaj bardzo kosztowna. Szacuje się, że prawdopodobieństwo tego, że użytkownik wejdzie na daną witrynę i dokona zakupu, wynosi 3%. Dotyczy to przede wszystkim nowych marek, które nie zdążyły jeszcze zyskać zaufania klientów. W takim przypadku dobrze jest rozumieć, jak wygląda interakcja potencjalnego klienta ze sklepem internetowym lub innego rodzaju biznesem online. Formuła sukcesu składa się z czterech kroków:

  • powiedz swoim odbiorcom, kim jesteś – konsumenci niechętnie dokonują zakupów, jeśli nie znają marki;
  • przekonaj użytkowników o korzyściach, które możesz im zaoferować;
  • przeprowadź zainteresowane osoby przez cały proces dokonywania zakupów;
  • komunikuj się z klientem po zakupie – buduj z nim mocną i długotrwałą relację.

Podczas tworzenia kampanii reklamowej za pomocą Google Ads dostępnych jest wiele rodzajów kierowania, które pozwalają dokładnie określić i znaleźć docelowych odbiorców. Co więcej – swoje pomysły, założenia i kreatywne rozwiązania można testować na konkretnych użytkownikach, a na podstawie odpowiednich analiz możliwa jest optymalizacja całego procesu reklamowego.

Rodzaje kierowania

Każda reklama wideo może być stworzona z uwzględnieniem kierowania na:

  • określone miejsca (kanały lub filmy),
  • konkretne słowa kluczowe związane z danym wideo,
  • grupy demograficzne (np. wiek, płeć, dochody),
  • zainteresowania (odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, zdarzenia z życia, niestandardowi odbiorcy),
  • tematy (filmy o konkretnej tematyce),
  • urządzenia (komputery, urządzenia mobilne, telewizory).

Możliwe jest także tworzenie kampanii remarketingowych, które z każdym dniem cieszą się coraz większym uznaniem.

Remarketing w serwisie YouTube dla sieci wyszukiwania

Google koncentruje się na konkretnych odbiorcach, aby badać i analizować zachowania użytkowników w Internecie. Specjaliści giganta z Mountain View dysponują ogromną ilością narzędzi, które pomagają im tworzyć zupełnie nowe algorytmy czy opcje kierowania. Przykładem może być specjalnie zaprojektowane targetowanie na użytkowników, którzy zamierzają zmienić swoje miejsce zamieszkania. Wykorzystanie tego typu celowania jest niezwykle korzystne dla właścicieli nieruchomości czy firm transportowych. Następnym przykładem może być kierowanie reklam na odbiorców, którzy planują ważne życiowe wydarzenia, jak na przykład ślub. Z takich działań skorzystają kwiaciarnie, organizatorzy wesel, zespoły muzyczne, firmy cateringowe czy restauracje. Dane gromadzone przez Google zawierają informacje o działaniach użytkowników w sieci, co możliwe jest dzięki śledzeniu stron, które odwiedzają oraz tego, co czytają lub oglądają.

Główne typy reklam wideo na YouTube

Zagłębmy się w temat jeszcze bardziej i rozważmy główne formaty reklamy wideo online, z którymi prawdopodobnie każdy z nas zdążył się zapoznać podczas korzystania z Internetu. 1.   TrueView In-Stream Celem tego typu reklamy jest dotarcie do wysokiej jakości odbiorców. Promocja typu TrueView In-Stream to nic innego jak reklamy, które użytkownik może pominąć po 5 sekundach. W ten sposób wyeliminowane zostają te osoby, które nie są zainteresowane promowanymi treściami. W przypadku TrueView In-Stream reklamodawca ponosi opłatę wyłącznie wtedy, gdy użytkownik obejrzy przynajmniej 30 sekund reklamy lub wejdzie z nią w interakcję. Zaleca się, by tego rodzaju klipy umieszczać przed filmami, które w jakiś sposób związane są z promowanym produktem lub usługą. 2.   TrueView Discovery Reklamy typu TrueView Discovery wyświetlane są na stronach wyszukiwania, na stronach odtwarzania filmów oraz na ekranie głównym aplikacji mobilnej YouTube. Wykorzystanie tego formatu promocji pozwala dotrzeć do określonych grup docelowych, natomiast reklamodawca ponosi koszty wyłącznie wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę wideo. 3.   Reklamy w przerywniku Reklamy w przerywniku to prawdopodobnie najtrudniejszy pod względem optymalizacji format spośród wszystkich wymienionych, który jednocześnie charakteryzuje się sporą skutecznością. Promocja tego typu przyjmuje postać minireklam, które wyświetlane zostają na początku klipów wideo. Tak ulokowany, 6-sekundowy film promocyjny ma na celu maksymalizację liczby wyświetleń, zwiększenie zainteresowania marką i skłonienie do dalszej interakcji. W przypadku reklam w przerywniku płatność dokonywana jest w modelu CPM (Cost Per Mille), dlatego reklamodawca rozliczany jest za 1000 wyświetleń treści promocyjnej.

Cechy skutecznej reklamy wideo

Niezwykle istotnym aspektem każdej kampanii promocyjnej jest dostarczanie użytkownikom treści o wysokiej jakości. Nie inaczej jest w przypadku reklam wideo, dlatego podczas ich tworzenia warto kierować się kilkoma podstawowymi zasadami kreacji, które z pewnością przełożą się na skuteczność prowadzonych działań:

  • w przypadku reklam In-Stream czas trwania wideo nie powinien przekraczać 30 sekund;
  • główny komunikat wideo – podobnie jak nazwa marki lub produktu – powinien być przekazany w ciągu pierwszych pięciu sekund filmu, czyli przed pojawieniem się przycisku pominięcia klipu;
  • reklamy w przerywniku dają jedynie 6 sekund na promocję produktu lub usługi – czas ten należy maksymalnie wykorzystać, najlepiej w sposób, który zaimponuje użytkownikowi niepowtarzalną i zapadającą w pamięć treścią;
  • każdy film promocyjny powinien mieć jasno określoną strukturę i konkretny cel, a jednocześnie wskazywać odbiorcy to, co powinien zrobić po zapoznaniu się z reklamą (np. pobrać aplikację czy przejść do sklepu internetowego).
Reklama wideo – must have w rozwoju własnego biznesu
5 (100%) 1 głosów
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *