Rodzaje agencji marketingu internetowego

,

Agencje marketingu internetowego inaczej zwane także agencjami digital marketingowymi to firmy specjalizujące się w dostarczaniu usług marketingowych w obszarze całego internetu – od wyszukiwarek i stron internetowych, aż po wszelkiego rodzaju media społecznościowe.

Rodzaje agencji marketingu internetowego

Agencja SEO

To agencja marketingu internetowego specjalizująca się w dziedzinie SEO (Search Engine Optimization). Agencje SEO koncentrują się głównie na pozycjonowaniu stron internetowych w wyszukiwarkach. Są to wszelkie działania w obszarze strony oraz poza nią, które mają na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania (W Google lub innych wyszukiwarkach), tak, aby po wpisaniu przez użytkownika danej frazy znalazła się ona wyżej niż konkurencyjne strony (nie uwzględniając płatnych wyników wyszukiwania oznaczonych jako „Sponsorowane”).

Tego typu agencje oferują bardzo często także usługi prowadzenia kampanii reklamowych Google Ads czy Meta Ads.

Agencja SEM

Agencje SEM zajmują się zarządzaniem kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach internetowych w dwóch obszarach:

Optymalizacja wyszukiwarek (SEO): Agencje SEM zajmują się optymalizacją stron internetowych, aby poprawić ich pozycję w wynikach organicznych wyszukiwarek. Poprzez analizę słów kluczowych, optymalizację treści, budowę linków i inne strategie, agencje SEM dążą do zwiększenia widoczności i ruchu organicznego na stronach internetowych.

Reklama płatna (PPC): Agencje SEM tworzą i zarządzają kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach, gdzie reklamy są wyświetlane na podstawie określonych słów kluczowych lub innych kryteriów. Najpopularniejszą platformą reklamową w tym zakresie jest Google Ads.

Agencje SEM opracowują strategie reklamowe, zarządzają budżetem reklamowym, tworzą skuteczne reklamy tekstowe lub graficzne, monitorują wyniki i optymalizują kampanie w celu maksymalizacji zwrotu z inwestycji.

Agencja interaktywna

Agencje interaktywne są jednym z rodzajów agencji marketingu internetowego, specjalizujących się w promocji marek w internecie. Łączą one specjalistów z różnych dziedzin e-marketingu, koncentrując się głównie na działaniach online. Oferta takich firm często obejmuje usługi związane z pozycjonowaniem stron internetowych, prowadzeniem kampanii reklamowych w mediach społecznościowych oraz copywritingiem.

Agencja performance marketingu

Performance marketing, znany również jako marketing efektywnościowy, obejmuje szereg działań zachęcających użytkowników internetu do podejmowania określonych akcji na stronach internetowych i profilach społecznościowych. Działaniami tymi może być przesyłanie formularzy kontaktowych, odwiedziny strony, kliknięcia linków, wyświetlenia filmów i wiele innych. Do głównych zadań agencji performance marketingu należy tworzenie i nadzorowanie płatnych kampanii reklamowych w systemach Google Ads, Meta Ads, LinkedIn, Tiktok czy Pinterest.

Agencja zintegrowana

Agencja zintegrowana to firma oferująca szeroki zakres usług – SEO, Performance Marketing / PPC i Content Marketing. Tego typu agencje posiadają wewnętrzne zespoły ekspertów z różnych dziedzin, dzięki czemu mają one możliwość kompleksowego wsparcia klientów w zakresie różnego rodzaju działań promocyjnych w internecie. Agencje zintegrowane dążą do spójności i koordynacji działań na różnych płaszczyznach komunikacyjnych i posiadają zdolność integrowania różnych kanałów oraz narzędzi, tak, by stworzyć kompleksową strategię digital marketingową.

Potrzebujesz spójnej strategii digital marketingowej, ale nie wiesz od czego zacząć? Umów konsultację ze Strategiem SEOgroup.

Po co współpracować z agencją marketingu internetowego?

Pewnie zastanawiasz się, po co właściwie współpracować z agencją marketingu internetowego? Czy nie wystarczy po prostu samodzielnie prowadzić działania w tym zakresie lub zlecić je freelancerom?

Korzyści płynących ze współpracy z agencją marketingową jest wiele – przede wszystkim wybierając odpowiednią firmę zyskujesz pewność, że uzyskasz ustalony wcześniej cel. W SEOgroup zawsze dajemy gwarancję osiągnięcia zamierzonych efektów, a następnie wyznaczamy kolejne – oparte o hybrydowy model rozliczeń “success fee”. Nie musisz się więc martwić, że Twój budżet zostanie „przepalony” na niewłaściwe działania i możesz spokojnie zająć się innymi aspektami Twojego biznesu.

Ponadto, Twoją marką zajmą się sami specjaliści, którzy współpracują ze sobą na każdym szczeblu działań, co usprawnia je oraz eliminuje ryzyko wszelkich nieporozumień.

Podstawowe różnice między marketingiem internetowym, a tradycyjnym

Lepsza segmentacja odbiorców i wyższy ROAS – Dzięki digital marketingowi nie musisz marnować swojego budżetu na ogólne komunikaty, które trafiają do wszystkich osób, nawet tych niezainteresowanych Twoimi usługami. Marketing internetowy umożliwia efektywniejsze wykorzystanie budżetu na działania reklamowe ze względu na możliwość dokładnego zidentyfikowania danej grupy docelowej w internecie i możliwość wyświetlania komunikacji tylko do niej lub tylko w określonych miejscach w internecie – na przykład konkretnych kanałach na YouTube.

Dokładniejsze śledzenie wyników – Podczas działań digital marketingowych specjaliści szczegółowo analizują wszystkie aktywności podejmowanie przez użytkowników na stronie. Dzięki temu mamy możliwość stałego dostosowywania komunikacji, grafik, nagłówków, opisów reklam i strony internetowej do potrzeb i preferencji odbiorców. Współpracując z profesjonalną agencją marketingu internetowego otrzymujesz specjalne raporty, które umożliwiają Ci wgląd w rezultaty działań.

Szukasz agencji marketingu internetowego? – Wybierz dogodny dla Ciebie termin i umów się na profesjonalną konsultację z jednym z naszych strategów – specjalistów w zakresie działań digital marketingowych dla małych i dużych firm. Chętnie Cię wysłuchamy i razem zaplanujemy oraz wdrożymy odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu – Dajemy Ci na to naszą gwarancję.

(Tutaj kalendarz albo link do kalendarza do umówienia spotkania?)

Na co zwrócić uwagę wybierając agencję marketingu internetowego?

Doświadczenie w branży – Agencje digital marketingowe z dłuższym stażem posiadają doświadczenie w prowadzeniu działań dla Klientów z wielu branż – nawet tych niszowych. Podejmując współpracę z agencją, nie powinieneś obawiać się, czy Twój projekt nie będzie jedynie kolejnym „eksperymentem” dla osób sprawujących nad nim opiekę.

Dobry kontakt – Sprawny kontakt to jedna z najważniejszych kwestii związanych ze współpracą z agencją marketingu internetowego. Dlaczego? Wszelkie działania w internecie mają charakter niezwykle dynamiczny – systemy reklamowe stale wprowadzają różnego rodzaju zmiany. Musisz więc być z nimi na bieżąco. Ponadto – dobry kontakt z agencją umożliwia Ci sprawne wprowadzanie zmian w komunikacji – dzięki temu nie musisz się martwić, że zimą w internecie krążyć będzie Twoja wakacyjna promocja, stara usługa czy już od dawna niedostępny produkt.

5/5 - (1 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *