Above the fold

Above the fold określa tę część ekranu, którą użytkownik widzi bez przewijania strony. Termin ten dotyczy przede wszystkim witryn internetowych, ale równie dobrze może odnosić się do samych wyszukiwarek. To, co odwiedzający mogą zobaczyć przy pierwszym kontakcie z witryną, często decyduje o tym, czy zostaną na niej na dłużej. Nie można także zapominać o tym, że wg wytycznych Google, to, co znajduje się w above the fold jest jednym z czynników rankingowych.

Powyższe kwestie mają swoje odzwierciedlenie również na stronach wyników wyszukiwania. Te z nich, które pojawiają się w górnej części są lepiej widoczne, a co za tym idzie – klikane są zdecydowanie częściej. Sprawa jest o tyle interesująca, że – przynajmniej w przypadku Google – above the fold ma znaczenie zarówno w przypadku wyników organicznych, jak i płatnych linków sponsorowanych. Podnoszenie pozycji witryny na konkretne zapytania warto więc uwzględnić jako stały element strategii marketingowej.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *