Buzz marketing

Buzz marketingiem określa się ogół działań i czynności promocyjnych, których celem jest wzbudzenie dyskusji na temat konkretnej marki, usługi czy produktu. Tego rodzaju kampanie mogą być prowadzone zarówno twarzą w twarz, jak i za pośrednictwem świata wirtualnego. W kontekście tego drugiego można powiedzieć, że marketing szeptany nie tylko angażuje pozostałych użytkowników sieci, ale też zwiększa zainteresowanie firmą i jej ofertą.
W rzeczywistości istnieje wiele typów buzzu. Przykładami kilku z nich są:

  • marketing wirusowy – polegający na rozsyłaniu interesujących lub zabawnych treści za pośrednictwem mediów, które pozwalają na dalsze przekazywanie komunikatu w sposób wirusowy;
  • community marketing – jego ideą jest tworzenie szumu wewnątrz różnych społeczności – np. forów internetowych czy serwisów tematycznych;
  • trendsetting – celem działań jest kreowanie określonych trendów np. przez osoby cenione w blogosferze.

Buzz marketing może przyczynić się do zwiększenia ruchu w obrębie witryny, a niekiedy stosowany jest również jako forma wspierania link buildingu.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *