CTR

CTR – Click Through Rate – to współczynnik klikalności, czy najprościej mówiąc: stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy. Wskaźnik obliczany jest nie tylko dla reklam, ale również dla poszczególnych słów kluczowych. CTR przyjmuje wartość procentową i może służyć jako wskazówka dotycząca skuteczności prowadzonych działań.

Ogólnie rzecz biorąc można przyjąć, że wysoki współczynnik klikalności oznacza, że wyświetlana treść reklamowa jest dobrze dopasowana do użytkowników. Niski CTR to często sygnał do tego, by rozpocząć optymalizację kampanii – nie musi tak jednak być. Należy bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że wskaźnik może znacznie różnić się pomiędzy branżami, konkretnymi produktami czy usługami. Wpływ na CTR ma również medium, w którym ma pojawiać się reklama.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *