E-commerce

E-commerce to – najprościej mówiąc – handel elektroniczny, w którym wszystkie procesy (lub ich większość) zachodzą za pośrednictwem Internetu. Od początku XXI wieku obserwuje się wyraźny rozwój tego typu działalności, co stanowi bezpośrednią odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów.

Handel elektroniczny wykorzystuje najróżniejsze strategie marketingowe, natomiast sam może przyjmować formę sklepu internetowego, portalu ogłoszeniowego czy innej platformy, która pozwala dokonywać zakupów online. Na działalność w tej postaci decydują się także marki działające stacjonarnie, które chcą dotrzeć do większej liczby klientów.

Prowadzenie działalności e-commerce ma wiele zalet, które dostrzegalne są zarówno z perspektywy klientów, jak i właścicieli biznesów.

Do korzyści dla pierwszej grupy zaliczyć można między innymi:

  • możliwość zapoznania się z produktami i usługami z dowolnego miejsca na świecie i w dowolnym czasie,
  • oszczędność czasu oraz najczęściej również pieniędzy,
  • większy wybór towaru,
  • ułatwiony kontakt ze sprzedawcami.

Plusy handlu internetowego dla sprzedawców to na przykład:

  • zmniejszenie wydatków związanych z zatrudnianiem pracowników oraz wynajmowaniem obiektów biurowych czy magazynowych,
  • możliwość oferowania większej liczby produktów,
  • uproszczenie sposobu komunikacji z klientami,
  • budowanie widoczności i reputacji marki,
  • możliwość dotarcia do szerszego grona klientów.

Obecnie trudno jest sobie wyobrazić działalność e-commerce, która nie jest wspierana przez działania SEO. Dotyczy to przede wszystkim branż, które cechują się sporą konkurencyjnością.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *