Słowo kluczowe

Słowem kluczowym nazywamy pojedynczy wyraz lub kombinację kilku słów opisujących dany temat bądź zagadnienie. Tego typu frazy mogą więc przyjmować rożne postacie – od form zupełnie prostych i ogólnych (np. „pozycjonowanie”), aż po zapytania bardzo konkretne (np. „pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych w Gdyni”). Drugi przypadek jest przykładem słów kluczowych, które zaliczane są do tak zwanego długiego ogona.

Należy zdawać sobie sprawę, że w większości przypadków słowa ogólne są niezwykle konkurencyjne, a więc pojawienie się w najwyższych wynikach wyszukiwania wymaga ogromnego nakładu pracy, czasu i środków finansowych. Frazy z długiego ogona będą z pewnością prostsze w „obsłudze” i mogą powodować więcej konwersji, ale jednocześnie nie kryją tak dużego potencjału w generowaniu ruchu.

Odpowiedni dobór słów kluczowych jest absolutną podstawą każdej strategii marketingowej prowadzonej za pośrednictwem Internetu. Decydując się na działania uwzględniające konkretne frazy, to właśnie na nich należy skupić większość swojej uwagi. Najczęściej zostają one uwzględnione nie tylko w tekstach trafiających na strony docelowe, ale także w publikacjach na portalach zewnętrznych, będących jedną z podstawowych metod link buildingu.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *