Konwersja

Terminem konwersji nazywamy każdą realizację konkretnego działania (określonego jako cel) przez użytkownika. W zależności od przyjętej strategii, konwersja może być równoznaczna z:

  • wysłaniem formularza,
  • założeniem konta na portalu,
  • dokonaniem zakupu w sklepie,
  • zapisaniem się do newslettera,
  • wysłaniem e-maila,
  • kliknięciem w numer telefonu,
  • przebywaniem w witrynie przez określony czas.

W przypadku tego zagadnienia warto także poruszyć kwestię współczynnika konwersji. Jest on niczym innym, jak odsetkiem wszystkich użytkowników odwiedzających witrynę, którzy wykonali określone w celach działanie. Otrzymany z prostej proporcji wynik może być wskazówką co do opłacalności konkretnych działań, np. zamieszczania płatnej reklamy w  wyszukiwarkach.

Współczynnik konwersji zależy od wielu różnych czynników, wśród których najważniejszymi są: zgodność treści strony z zapytaniem użytkownika, jej funkcjonalność, oprawa graficzna czy zastosowane środki bezpieczeństwa (np. wdrożony/niewdrożony certyfikat SSL).

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *