KPI
Rozwinięciem akronimu KPI jest Key Performance Indicators, co w języku polskim oznacza po prostu kluczowe wskaźniki efektywności. W obecnych czasach trudno jest mówić o sprawnie działających biznesach, projektach czy inicjatywach w sytuacji, gdy nie wyznaczają one swoich własnych KPI. Istotą istnienia tych wskaźników jest ich wymierność, a więc zawsze będą one przyjmować wartości liczbowe. Ich stosowanie pozwala ocenić efektywność konkretnych działań i czynności, a także ich opłacalność.
W przypadku marketingu internetowego, KPI mogą odnosić się do takich kwestii jak:
- ruch (z uwzględnieniem poszczególnych kanałów),
- konwersje,
- współczynnik odrzuceń,
- czas sesji,
- liczba sprzedanych przedmiotów,
- osiągane zyski,
- liczba subskrybentów newslettera,
- pozyskiwanie leadów.
Należy pamiętać, że praca ze wskaźnikami nie kończy się z chwilą ich wyznaczenia. KPI powinny być stale monitorowane, analizowane i udoskonalane. Ze względu na często zmieniające się trendy rządzące Internetem, jest to szczególnie istotne w przypadku działań prowadzonych w sieci.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!