Lejek konwersji

Tak zwany lejek konwersji to wizualizacja drogi użytkowników od pierwszego kontaktu z witryną, aż do realizacji jakiegoś konkretnego celu, czyli konwersji. Cały proces składa się zazwyczaj z kilku etapów, a każdy z nich wiąże się z utratą pewnego odsetka użytkowników. W ostateczności na dokonanie konwersji (np. w postaci finalizacji transakcji) decyduje się zazwyczaj tylko niewielki ułamek osób.

Takie zachowanie może wynikać ze specyficznego charakteru zakupowych zachowań Internautów, ale równie dobrze może być skutkiem błędów lub zaniedbań na którymś etapie procesu. Stworzenie wizualizacji całej drogi (np. za pomocą Google Analytics) pozwala zyskać wgląd w to, który moment w dokonywaniu konwersji jest dla potencjalnych klientów najbardziej problematyczny.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *