Długi ogon

Długim ogonem nazywamy frazy składające się z trzech lub większej liczby słów kluczowych. Chociaż nie należą one do najczęściej wyszukiwanych zapytań, to optymalizacja witryn właśnie pod nie ma ogromne zalety. W ich kontekście można mówić o takich korzyściach jak:

  • podniesienie współczynnika konwersji,
  • zwiększenie współczynnika klikalności (CTR),
  • niski koszt za kliknięcie (w przypadku reklamowania strony w sieci wyszukiwania).

Dlaczego tak właśnie jest? Precyzyjne słowa kluczowe odpowiadają konkretnym zapytaniom klientów, którzy z reguły świadomi są tego, czego szukają. Jeśli im to dostarczymy, a nasza strona jest odpowiednio zoptymalizowana, istnieje spore prawdopodobieństwo, że to właśnie z naszych usług skorzystają.

W wielu przypadkach długi ogon oznacza mniejszą konkurencję na daną frazę, co skutecznie pozwala reklamować się przy wykorzystaniu mniejszych zasobów finansowych.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *