Lookalike audiences

Lookalike audiences (LA), czyli po polsku: grupy podobnych odbiorców, to określenie używane przede wszystkim w kontekście prowadzenia płatnych kampanii reklamowych na Facebooku. LA tworzone są na podstawie dotychczasowych grup odbiorców, którzy już zdążyli zapoznać się z konkretną treścią czy produktem. Dzięki zbieraniu informacji o użytkownikach menedżer reklam umożliwia docieranie do osób, których profile zbliżone są do – zdefiniowanych przez reklamodawcę – „najlepszych” klientów.

Tworząc grupy podobnych odbiorców, można skupić się na przykład na danych demograficznych lub konkretnych zainteresowaniach. Taki dobór potencjalnych odbiorców reklamy pozwala docierać do osób, które mają większą szansę konwertować lub dokonać zakupu.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *