Jak korzystać z Keyword Plannera? – 7 prostych zasad!

, , ,

Google Keyword Planner jest darmowym narzędziem od Google umożliwiającym znalezienie odpowiednich słów kluczowych do Twojej kampanii AdWords. Może też posłużyć w celu wybrania keywordów do strategii SEO. Z jego pomocą określisz frazy kluczowe szukane przez użytkowników oraz wybierzesz wyrażenia, które są opłacalne dla Twojego e-commerce (lub firmy usługowej) pod kątem sprzedażowym. W tym artykule podpowiemy, jak korzystać z Keyword Plannera! Zachęcamy do lektury.

Zasada nr 1: Zaloguj się do Planera Słów Kluczowych

Aby móc korzystać z Planera Słów Kluczowych, powinieneś stworzyć konto Google Ads (dawniej AdWords). Dzięki temu będziesz mógł korzystać ze wszystkich funkcjonalności oferowanych przez wymienione narzędzie.

Po zarejestrowaniu się w systemie Google Ads, wejdź na stronę ads.google.com/home/tools/keyword-planner, a następnie kliknij „Go to Keyword Planner”.

Zdj 1. Logowanie do Planera Słów Kluczowych.

Zasada nr 2: Zapoznaj się z interfejsem Keyword Plannera

Po zalogowaniu się do Keyword Plannera, będziesz mógł poznać nowe słowa kluczowe – czyli zobaczyć propozycje fraz ułatwiających dotarcie do potencjalnych klientów. Istnieje też opcja weryfikacji liczby wyszukiwań i prognoz w celu uzyskania informacji o liczbie wyszukiwań oraz innych danych historycznych. Obejmuje to także prognozy dotyczące skuteczności.

Zdj 2. Interfejs Keyword Plannera.

Zasada nr 3: Poznaj nowe słowa kluczowe

Sekcja „Poznaj nowe słowa kluczowe” pozwala zweryfikować wybrane frazy kluczowe. W wyróżnione okienko należy wpisać frazy powiązane z produktami lub usługami związanymi z Twoją firmą. Pamiętaj, aby wybrać odpowiedni język oraz lokalizację (opcje te znajdują się pod okienkiem służącym do wpisania fraz.

Zdj 3. Wybór słów kluczowych w narzędziu Keyword Planner.

Po przejściu dalej za pomocą przycisku „Zobacz wyniki”, narzędzie Keyword Planner udostępni Ci propozycje słów kluczowych. Zazwyczaj są one posegregowane od największej średniej liczby wyszukiwań.

Zdj 4. Propozycje słów kluczowych w narzędziu Google Keyword Planner.

Teraz zaznacz frazy kluczowe, które Cię interesują. Nie ograniczaj się wyłącznie do pierwszej strony. W większości przypadków zalecamy przeanalizować przynajmniej 2-3 strony z frazami kluczowymi, aby wybór był jak najbardziej obiektywny i dostosowany do specyfiki Twojego biznesu.

Zasada nr 4: Przeanalizuj konkurencję i stawki

Po wstępnym wyborze odpowiednich fraz kluczowych zwróć uwagę na konkurencję i stawki – za górę strony w dolnym i górnym zakresie.

Zdj 5. Analiza konkurencji i stawek za górny oraz dolny zakres strony w Google Ads.

Jeżeli zależy Ci na pozycjonowaniu nowej domeny (chodzi o organiczne wyniki wyszukiwania), powinieneś zdecydować się na frazy z niską lub średnią konkurencyjnością.

W przypadku dużej konkurencji, lepiej postawić na kampanie Google Ads – szczególnie w pierwszych kilku miesiącach od wdrożenia profesjonalnej strategii SEO. Jak już Twoja domena zyska wartość z punktu widzenia robotów Google, będziesz mógł pozycjonować się także na wysoce konkurencyjne frazy – okaże się to wówczas bardziej skuteczne.

Zasada nr 5: Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy

Dobrym rozwiązaniem przed finalnym wyborem fraz kluczowych jest również zapoznanie się z liczbą wyszukiwań i prognozami na temat wartościowych wyrażeń dla Twojego e-commerce lub biznesu usługowego. W tym celu wejdź w sekcję „Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy”, a następnie wpisz wybrane słowa kluczowe do wyznaczonego okienka. Możesz także przesłać wygenerowany plik z frazami.

Zdj 6. Liczba wyszukiwań i prognozy słów kluczowych.

Zasada nr 6: Filtruj wyniki

Znasz już podstawy, dlatego teraz warto, żebyś nauczył się filtrowania wyników. W tym celu ponownie wejdź w Planer Słów Kluczowych i kliknij „Poznaj nowe słowa kluczowe”. Wpisz odpowiednie frazy i kliknij „Zobacz wyniki”.

Najprostsza jest analiza okresowa wybranych fraz kluczowych. Znajdziemy ją nad propozycjami wyrażeń, tuż obok sekcji „Google”.

Zdj 7. Filtrowanie wyników na podstawie konkretnych okresów.

W Keyword Plannerze istnieje jeszcze główna sekcja „Dodaj filtr”. W tym przypadku możesz samodzielnie wdrożyć odpowiednie rozwiązanie analityczne.

Zdj 8. Wykorzystanie opcji „Dodaj filtr” w praktyce.

Filtry Google Ads obejmują konkretne słowa kluczowe, konkurencję, udział w wyświetleniach reklam, stawki, wykluczenia, indeksowaną wartość oraz udział w wyświetleniach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W przypadku SEO warto również skupić się na średniej pozycji w bezpłatnych wynikach.

Zdj 9. Filtry w Keyword Plannerze Google Ads.

Zasada nr 7: Sprawdź utworzone i udostępnione plany słów kluczowych

Po zakończeniu wszelkich działań związanych z doborem oraz analizą słów kluczowych, poszczególne plany zostaną zapisane w menu głównym Keyword Plannera. Obejmuje to także plany, które zostały Ci udostępnione (np. przez współpracowników).

W tym przypadku możesz również użyć filtrów, aby sprawniej znaleźć konkretny plan.

Zdj 10. Weryfikacja utworzonych planów w narzędziu Google Keyword Planner.

Dlaczego warto korzystać z Keyword Plannera do planowania kampanii SEO i SEM?

Zalety korzystania z Keyword Plannera:

  • Keyword Planner umożliwia analizę popularności i trendów związanych ze słowami kluczowymi. Za jego pomocą możesz znaleźć odpowiednie słowa kluczowe pod kątem swojej branży lub tematu oraz dowiedzieć się, jak wiele osób wyszukuje dane frazy w wyszukiwarce Google i otrzymać sugestie pokrewnych wyrażeń.
  • Keyword Planner pozwala oszacować potencjalny ruch na stronie internetowej lub wyniki kliknięć dla danej kampanii SEM. Dzięki temu skutecznie ocenisz potencjalne wyniki kampanii przed jej uruchomieniem i dostosujesz budżet oraz strategię w celu osiągnięcia pożądanych rezultatów.
  • Keyword Planner ułatwia weryfikację wykorzystania słów kluczowych przez innych reklamodawców. Poprawne zastosowanie funkcjonalności dostępnych w Keyword Plannerze pozwala sprawdzić, jakie frazy branżowe są popularne i ocenić stopień ich konkurencyjności.
  • Keyword Planner pozwala oszacować koszty związane z kampanią SEM. Może to być przykładowo koszt kliknięcia (CPC – Cost Per Click) czy koszt tysiąca wyświetleń (CPM – Cost Per Mille). Dzięki temu możesz lepiej planować swoje wydatki reklamowe i dostosować strategię w zależności od dostępnych środków.
  • Keyword Planner jest powiązany z innymi narzędziami Google Ads, umożliwiając łatwe przenoszenie słów kluczowych do kampanii SEM. To także szansa na skrupulatne śledzenie wyników podczas aktywnej kampanii AdWords oraz optymalizację kampanii SEO, bazując na analizie fraz kluczowych po zakończonej reklamie Google Ads.

Jak korzystać z Keyword Plannera? – podsumowanie

Keyword Planner jest ważnym narzędziem dla marketerów i właścicieli stron internetowych, którzy chcą skutecznie planować kampanie SEO i SEM. Pozwala on badać słowa kluczowe, prognozować wyniki, analizować konkurencję i planować budżet w celu optymalizacji działań. Z jego pomocą osiągniesz lepsze wyniki w wyszukiwarkach i zwiększysz efektywność swoich kampanii marketingowych.

Aby rozpocząć korzystanie z Keyword Plannera:

  • Zaloguj się do swojego konta Google Ads lub utwórz nowe konto.
  • Przejdź do sekcji „Odkrywaj” lub „Narzędzia i ustawienia” w panelu nawigacyjnym.
  • Wybierz opcję „Keyword Planner” z menu rozwijanego.
  • Kliknij „Znajdź nowe słowa kluczowe” lub „Zdobądź dane dotyczące słów kluczowych”.
  • Wprowadź słowa kluczowe lub adres strony internetowej związane z Twoją kampanią reklamową.
  • Dostosuj ustawienia dot. języka, lokalizacji oraz dat, aby uzyskać bardziej precyzyjne wyniki wyszukiwania.
  • Zapoznaj się z listą wygenerowanych słów kluczowych, wraz z danymi dotyczącymi liczby wyszukiwań i konkurencji dla każdego z nich.
  • Dodawaj interesujące Cię słowa kluczowe do planu kampanii reklamowej lub pobieraj raporty w celu dalszej analizy.

Jednocześnie pamiętaj, że Keyword Planner to jedna z wielu opcji podczas wyboru fraz kluczowych do Twojej kampanii Google Ads lub SEO. Możesz także skorzystać z takich rozwiązań jak: SEMrush, Google Trends, Ahrefs, Ubersuggest, SpyFu, Moz Keyword Explorer, SE Ranking oraz KWfinder.

Jeżeli potrzebujesz profesjonalnego audytu kampanii Google Ads lub optymalizacji swojej witryny pod kątem maksymalizacji ścieżki konwersji – napisz do nas maila lub zadzwoń. Zespół SEOgroup chętnie doradzi i pomoże stworzyć warunki reklamowe pozwalające uzyskać wysoki zwrot z inwestycji.

    FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Keyword Planner]

    Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat Keyword Plannera Google.

    1. Co to jest Keyword Planner?

    Keyword Planner to narzędzie dostępne w ramach platformy Google Ads, które pomaga marketerom i webmasterom w badaniu i planowaniu słów kluczowych. Umożliwia analizę popularności poszczególnych wyrażeń, konkurencji i szacowanego ruchu. Okazuje się to niezwykle przydatne w procesie optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO i prowadzenia płatnych kampanii reklamowych AdWords.

    2. Jak używać Keyword Plannera?

    Aby skorzystać z Keyword Plannera, należy mieć konto Google Ads. Po zalogowaniu się do platformy wybierz opcję „Otwórz narzędzie Keyword Planner” i rozpocznij badanie słów kluczowych. Następnie wprowadź temat lub adres URL związany z daną branżą. Narzędzie wówczas zasugeruje sugeruje odpowiednie słowa kluczowe wraz z informacjami na temat ich popularności i konkurencji.

    3. Jakie informacje dostarcza Keyword Planner?

    Keyword Planner dostarcza rzetelnych informacji na temat popularności słów kluczowych w wyszukiwarkach Google. Zobaczysz w tym przypadku szacowany średni miesięczny ruch dla danego słowa kluczowego, konkurencję w ramach kampanii reklamowych oraz sugestie podobnych wyrażeń. Narzędzie umożliwia również badanie trendów wyszukiwania i szacowanie kosztów reklamy dla poszczególnych słów kluczowych.

    4. Czy Keyword Planner jest płatny?

    Korzystanie z Keyword Plannera jest bezpłatne, jednak wymaga posiadania konta Google Ads. W przypadku prowadzenia kampanii reklamowych na platformie Google Ads występują koszty związane z wyświetlaniem reklam, ale same funkcje Keyword Plannera są dostępne bezpłatnie.

    5. Jakie są korzyści z używania Keyword Plannera?

    Keyword Planner jest niezwykle przydatnym narzędziem dla osób zajmujących się marketingiem internetowym. Pomaga w identyfikacji popularnych słów kluczowych, które można wykorzystać do optymalizacji stron internetowych i maksymalizacji ruchu organicznego. Ponadto narzędzie pomaga w planowaniu kampanii reklamowych, umożliwiając badanie konkurencji i szacowanie potencjalnego ruchu oraz kosztów reklamy.

    6. Czy Keyword Planner jest ograniczony tylko do wyszukiwarki Google?

    Keyword Planner jest głównie skoncentrowany na analizie słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Narzędzie może również dostarczyć pewne informacje na temat słów kluczowych w kontekście sieci reklamowej Google, co obejmuje partnerów wyszukiwania, witryny partnerskie i platformy reklamowe, na których można wyświetlać reklamy Google.

    7. Czy mogę korzystać z Keyword Plannera bez posiadania konta Google Ads?

    Keyword Planner jest dostępny tylko dla użytkowników posiadających konto Google Ads. Aby skorzystać z narzędzia, należy utworzyć bezpłatne konto w Google Ads wymagające rejestracji i zalogowania się.

    5/5 - (2 ocen)
    0 komentarzy:

    Dodaj komentarz

    Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
    Feel free to contribute!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *