PPC

Rozwinięciem akronimu PPC jest określenie Pay Per Click, które oznacza model rozliczania reklamy online, w którym reklamodawcy płacą dopiero w chwili, gdy ich kreacja zostanie kliknięta, a użytkownik przeniesiony do strony docelowej. Reklamy PPC mogą generować tysiące wyświetleń dziennie, a dodatkowo trafnie odzwierciedlają to, czego szukają potencjalni klienci. Alternatywnym modelem rozliczeń jest CPM (cost per mille), w którym reklamodawcy rozliczani są nie za kliknięcia, ale 1000 wyświetleń.

Reklama PPC oparta jest na modelu aukcyjnym, w którym biorą udział wszyscy chcący wyświetlić swoją reklamę na dane zapytanie. Podczas ustalania zwycięscy aukcji, wyszukiwarki biorą pod uwagę maksymalny CPC oraz wynik jakości  reklamy. Na ich podstawie algorytm ustanawia pozycję reklamy w wynikach sponsorowanych.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *