ROI

ROI to skrót od słów: Return On Investment. Najprościej mówiąc, jest to wskaźnik, który pozwala określić efektywność działania biznesu. W kontekście marketingu internetowego, ROI oznacza najczęściej stosunek kwoty uzyskanych przychodów do kwoty wydatków poniesionych na reklamę.

Przykładowo, jeśli reklamodawca wydaje 100 zł na reklamę PPC i zarabia poprzez nią 150 zł, to zwrot z inwestycji wyniosłoby w takim przypadku 50%. Naturalnym jest, że im wyższy współczynnik ROI, tym prowadzone działania są efektywniejsze. Jeśli kampanie reklamowe regularnie wiążą się z ujemnymi wskaźnikiem zwrotu, obrana strategia prawdopodobnie wymaga modyfikacji. Możliwe jest także, że pod względem reklamowym wszystko jest w porządku, lecz problem leży w źle zoptymalizowanej witrynie lub stronie docelowej.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *