Ruch płatny

Mianem ruchu płatnego określa się wejścia na stronę internetową, do których doszło dzięki korzystaniu z płatnych usług reklamowych. Zaliczyć do nich można działania prowadzone w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach lub sieci reklamowej. Największą zaletą kampanii opartych o ruch płatny jest to, że reklamy trafiają do osób, które są zainteresowane konkretną tematyką.

W przypadku najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej – Google, treści generujące płatne wejścia umieszczane są na stronach z wynikami wyszukiwania dla konkretnych zapytań użytkowników. Wobec tego można zadać sobie pytanie: czy płacenie za pojawienie się w wynikach ma sens, skoro podobny efekt uzyskać można metodami „bezpłatnymi”? Okazuje się, że jak najbardziej.

Podyktowane jest to faktem, że część reklam umieszczona jest przed wynikami organicznymi, a więc niemal na samej górze okna przeglądarki. Inne miejsca, w których zobaczyć można treści reklamowe to dół strony wyników wyszukiwania (nad nawigacją do kolejnych stron) lub sekcja po ich prawej stronie.

Kampania oparta na pozyskiwaniu ruchu płatnego pozwala nie tylko na zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających witrynę, ale także na zaznaczenie obecności marki w sieci i dbanie o jej wizerunek. Jest to dobre rozwiązanie dla nowych portali, których wypozycjonowanie może być niezwykle trudne, zwłaszcza w przypadku konkurencyjnych branż.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *