Tag Manager

Google Tag Manager jest kolejną usługą twórców króla wyszukiwarek, która wspiera działania optymalizacyjne oraz e-marketingowe. Można powiedzieć, że narzędzie jest pewnego rodzaju łącznikiem pomiędzy jednym źródłem danych (witryną lub aplikacją mobilną), a drugim (Google Analytics). Tag Manager pozwala szczegółowo śledzić interakcję użytkownika z produktem (np. stroną internetową) w sposób, który nie wymaga ingerencji w kod witryny.

Podstawowej znajomości języka HTML wymaga natomiast instalacja usługi. Proces ten nie jest jednak skomplikowany i ogranicza się do prostej modyfikacji kodu aplikacji lub portalu. Przy konfiguracji narzędzia należy również usunąć pozostałości skryptu Google Analytics – jeśli takowy był obecny.

Działanie Tag Managera opiera się na kilku elementach: tagach, regułach i zmiennych. Pierwsze to niewielkie fragmenty kodu, należące do zewnętrznych usług (np. Google Analytics lub Facebook Pixel). Definiują one to, co tak właściwie Tag Manager ma zrobić w przypadku, gdy użytkownik wykona czynność zdefiniowaną w regule. Zmienne to z kolei dodatkowe informacje, które mogą być niezbędne do prawidłowego działania narzędzia.

W jaki sposób opisywana usługa może pomóc w działaniach marketingowych? Tag Manager pozwala na rejestrację i śledzenie takich czynności jak:

  • odwiedzenie konkretnej strony,
  • kliknięcie w link, adres e-mail lub numer telefonu,
  • pobranie pliku,
  • interakcja z konkretnym elementem na stronie.

Nie ulega żadnym wątpliwościom, że tego typu dane mogą być wyznacznikiem efektywności prowadzonych działań.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *