Współczynnik konwersji

Współczynnikiem konwersji nazywa się stosunek użytkowników, którzy podczas wizyty na stronie dokonali określonych czynności (zdefiniowanych przez konkretne cele), do wszystkich sesji w obrębie witryny. Wskaźnik przyjmuje wartość procentową, która może znacząco różnić się pomiędzy branżami.

Z tego powodu lepszym wyborem zdaje się analiza konwersji nie w ujęciu bezwzględnym, a z uwzględnieniem wyników konkurencji lub wcześniejszych doświadczeń związanych z daną tematyką. Jednocześnie wskaźnik jest jedną z podstawowych, wymiernych wskazówek świadczących o skuteczności kampanii marketingowej.

Aby podnieść współczynnik konwersji, można zdecydować się na takie działania jak:

  • dopasowanie słów kluczowych do tych, które faktycznie opisują dany serwis;
  • kierowanie reklam na określone grupy docelowe lub nawet na konkretnych użytkowników (w przypadku działań płatnych;
  • optymalizację witryny pod kątem UX (User Experience – przydatność pod kątem użyteczności oraz jakość funkcjonalna) i UI (User Interface – przede wszystkim wygląd, struktura i układ poszczególnych elementów);
  • wdrożenie elementów wzywających do działania (Call to Action);
  • zmianę polityki cenowej – w przypadku działalności e-commerce.

Czasami zwiększenie wskaźnika to kwestia kilku kliknięć, natomiast w wielu przypadkach okazuje się, że portal wymaga sporej przebudowy.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *