W czym tkwi siła kampanii Google Ads?

Prowadzisz firmę, chciałbyś zwiększyć swoje zyski i zastanawiasz się, gdzie warto reklamować swoje produkty lub usługi? Dzięki sile Internetu w dzisiejszych czasach, mamy do wyboru szereg różnych kanałów reklamowych i nie musimy już korzystać z dobrze nam znanych form reklamy, takich jak radio czy telewizja. Obecnie, kiedy Internet jest nieodłączną częścią naszego życia, reklama także i tu aktywnie poszukuje swoich odbiorców. Zmienia więc swoją formę, kierując przesłanie do wybranego i wyselekcjonowanego grona potencjalnych Klientów. Reklama tradycyjna, choć przykuwająca uwagę, wymaga dużego nakładu finansowego i nie może być kierowana do wybranej grupy docelowej, co w ostateczności automatycznie obniża jej konwersję.

Wyszukiwarka Google

Najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie niewątpliwie jest Google. Codziennie korzystają z niej miliardy użytkowników. Jej niezawodność gwarantuje użytkownikowi znalezienie potrzebnych informacji przeciągu paru sekund! Ważne zatem jest, aby znaleźć się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednym z rozwiązań, które rekomenduje w tym celu Google, jest tworzenie kampanii Google Ads (do niedawna znanej pod nazwą Google AdWords), czyli płatnej formy reklamy w wyszukiwarce i w sieci reklamowej Google Display Network.

Prowadzenie kampanii Ads wymaga jednak specjalistycznej wiedzy oraz regularnego monitorowania wyników, w celu optymalizacji kampanii i uzyskania jak najwyższego zwrotu z inwestycji w reklamę.  Warto więc powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji. Co prawda, będą to dodatkowe koszty, jednak jest to wydatek zdecydowanie wart poniesienia, ponieważ regularne optymalizowanie kampanii pozwoli na osiągnięcie o wiele lepszych wyników.

Zalety reklamy w Google Ads

Niewątpliwą zaletą prowadzenia działań reklamowych w Google Ads jest proponowany system rozliczeń reklamy. Standardowym modelem rozliczeniowym w tego typu kampaniach jest model PPC, który gwarantuje reklamodawcy płatność za wyświetlenie reklamy tylko wtedy, kiedy potencjalny klient kliknie baner lub link. Dodatkowym plusem działań w Ads jest brak minimalnego budżetu wymaganego przez Google, który chcemy przeznaczyć na kampanię. Jednak warto przy planowaniu działań reklamowych prześledzić w Plannerze słów kluczowych stawki, które obowiązują za kliknięcie i przeznaczyć na reklamę taki budżet, aby kampania miała realną szansę pozyskać nowych Klientów.

Reklama w Google Ads jest bardzo precyzyjna, a to dzięki możliwości kierowania jej na ściśle dopasowaną grupę docelową, zarówno jeśli chodzi o lokalizację, jak i wiek, płeć oraz zainteresowania potencjalnego odbiorcy. Możemy zatem rozpocząć tworzenie naszego lejka sprzedażowego już na etapie planowania kampanii reklamowej, co przełoży się na wyższy wynik CTR oraz docelowo, większą konwersję z reklamy.

Dzięki sieci reklamowej Google, reklamodawcy mają możliwość dotarcia do setek witryn i aplikacji wydawców w każdej branży. Umożliwia ona wyświetlanie reklam displayowych wyselekcjonowanym odbiorcom w odpowiednim kontekście na dostępnych witrynach. Sieć reklamowa Google daje nam możliwość publikacji reklamy na ogromną skalę, dzięki swoim zasięgom na całym świecie.

W Google Ads możemy także mierzyć skuteczność reklamy i maksymalizować jej wyniki. Dzięki możliwości śledzenia konwersji możemy porównywać, które kampanie i grupy reklam, a nawet słowa kluczowe, najskuteczniej powodują interakcję z potencjalnym Klientem.
Dzięki możliwości dodania rozszerzenia objaśnień do reklamy możemy wyróżnić w reklamie konkretne oferty, poprzez promowanie topowych produktów lub usług. Możemy także bardziej spersonalizować reklamę poprzez dodanie odpowiedniego rozszerzenia, np. możliwości wysłania SMS, numeru telefonu, lokalizacji firmy lub harmonogramu wyświetlania się reklamy.

Liczą się efekty!

W kampaniach reklamowych najważniejsze są efekty. Już na samym początku planowania reklamy należy wiedzieć, jaki jest cel i co ma być miarą sukcesu kampanii. Prowadzenie skutecznej kampanii, która przełoży się na konwersję, to nie tylko stworzenie samej kampanii Ads, ale przede wszystkim odpowiedni dobór słów kluczowych i tekstów reklamowych oraz ciągła analiza wyników i wyciąganie wniosków, aby uzyskać najwyższą efektywność działań.

5/5 - (1 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *