Arka Gdynia, a dokładnie Morski Związkowy Klub Sportowy Arka Gdynia, to klub piłkarski z Pomorza, mogący pochwalić się bogatą historią i nie lada osiągnięciami. MZKS jest kontynuatorem tradycji sportowych, sięgających historią do 1929 roku, który uważany jest za oficjalną datę utworzenia klubu. Tylko w ciągu ostatnich czterech lat zespół zdobył Puchar Polski (2017) oraz dwukrotnie Superpuchar Polski (2017, 2018). Wszystkie te sukcesy idą w parze z dobrą komunikacją klubu z kibicami. Ta odbywa się w szczególności za pośrednictwem social mediów, w których o jakość przekazu, wspólnie z Arką dba agencja marketingu internetowego SEOgroup.
Arka Gdynia i Social Media
W ostatnim sezonie 2020/2021 Arka także zameldowała się w finale Pucharu Polski. Tym razem jednak musiała uznać wyższość zespołu z Ekstraklasy – Rakowa Częstochowa. Postawa drużyny z Gdyni, która prowadziła 1-0 do 82. minuty, zasługiwała jednak na słowa uznania i brawa, podobnie jak prowadzona za pośrednictwem social mediów, komunikacja samego klubu z kibicami. Arka Gdynia jest obecna i aktywnie umieszcza treści na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie oraz YouTubie.
Działania SEOgroup dla ARKI Gdynia
Agencja marketingu internetowego SEOgroup od blisko trzech lat jest sponsorem i jednocześnie prowadzi dla Arki Gdynia działania z zakresu mediów społecznościowych, obejmujące w szczególności:
Stały nadzór nad komunikacją klubu w Social Mediach,
Rekomendacje dotyczące konstrukcji przekazu pomiędzy klubem a kibicami,
Promocje postów, wydarzeń i inicjatyw, istotnych w życiu klubu,
Współtworzenie treści kanałów Social Media, takich jak: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn oraz YouTube,
Raportowanie prowadzonych działań.
Jak w przypadku szanujących się i poważnie podchodzących do swoich Klientów firm, tak samo wśród zespołów dbających o bieżące informowanie oraz kontakt z kibicami, niezbędne są obecność, widoczność oraz dobra komunikacja w Internecie. Te, oprócz wysokich pozycji w wynikach organicznych wyszukiwań Google (SEO), działań w ramach Performance Marketingu, zapewnia także odpowiednie prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych.
Facebook i Instagram
Zdecydowanie najpopularniejszymi platformami do przekazywania klubowych komunikatów, są Facebook i Instagram. To właśnie w tych miejscach, nie tylko z perspektywy kibica, spędzamy najwięcej czasu i przy okazji szukamy interesujących nas informacji. Również przy wykorzystaniu tych kanałów w prosty i przystępny sposób możemy dowiedzieć się o najbliższych meczach, wydarzeniach z życia klubu, czy też napisać wiadomość z zapytaniem o sprzedaż biletów, koszulek, czy też innych gadżetów. O tym wszystkim świadczą także zebrane statystyki:
Przez cały okres prowadzonych działań promowane przez SEOgroup posty Arki Gdynia na Facebooku wyświetliły się ponad 3 miliony razy!
Tylko promowane posty uzyskały:
16 971 reakcji,
575 razy zostały udostępnione,
doprowadziły do 223 606 aktywności użytkowników na stronie,
użytkownicy wobec postów byli aktywni 223 095 razy.
Poniżej statystyki profilu na Facebooku oraz obserwujących na Instagramie, przedstawiające informacje nt. wieku, płci oraz miejsca zamieszkania fanów Arki Gdynia:
Z powyższych danych można wyczytać, że kibicami Arki Gdynia, śledzącymi klub w Internecie, precyzując na Facebooku i Instagramie, w blisko 80% są mężczyźni, ponad połowa z nich jest w wieku od 18-34 lat, mieszka w Gdyni oraz miastach, skąd pochodzą zaprzyjaźnione z klubem zespoły tj. Lech Poznań i Cracovia Kraków. Znaczącą grupę na FB, stanowią także fani z tzw. małego trójmiasta kaszubskiego, czyli kolejno z Wejherowa, Rumi i Redy.
Wśród promowanych kreacji graficznych, które cieszyły się największą popularnością użytkowników, znalazły się materiały zdjęciowe i wideo związane z obchodami „90-lecia Klubu marzeń z miasta morza!” (osiągnęły zasięg 79 116 użytkowników, a wyświetlone zostały 174 908 razy):
Tradycyjnie, w ostatnich latach, kiedy Arka grała jeszcze w najwyższej klasie rozgrywkowej, duże zainteresowanie budziły posty dot. meczów przyjaźni, jak poniższe ze spotkania Arka Gdynia – Lech Poznań (tylko przez 4 dni reklamy zebrały zasięg 50 640 użytkowników oraz 87 459 wyświetleń):
Twitter
Twitter to serwis społecznościowy służący do tzw. mikroblogowania. Głównie wykorzystywany jest do udostępniania krótkich, zwięzłych komunikatów tj. tweetów i charakteryzuje się szybkością przekazywania informacji. Z racji, że szybkość w działaniu, jak i skuteczność oraz dostępność to elementy, na których zależy klubowi, jest on sprawnie wykorzystywany także w komunikacji z kibicami przez Arkę Gdynia.
Dzięki działaniom prowadzonym na TT dla Arki Gdynia przez SEOgroup udało się znacząco zwiększyć zasięg umieszczanych postów oraz liczbę obserwujących, obecnie sięgającą blisko 20 tys. osób. Oprócz głównego kanału, uruchomiony został dodatkowy, skupiający się na graczach, rywalizujących w klubowych barwach w rozgrywkach e-sportu:
LinkedIn
LinkedIn to serwis społecznościowy, służący głównie do kontaktów zawodowo-biznesowych. Swoje profile mają na nim zarówno pracownicy, pracodawcy, jak i wielkie koncerny, działające w pełnej gamie branż oraz działalności. W dzisiejszych czasach ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie piłki nożnej bez biznesu, idąc dalej kontraktów, sponsorów, menadżerów itp. W tym kontekście jako SEOgroup zarekomendowaliśmy i pomogliśmy także Arce utworzyć klubowe konto, na którym to właśnie mogą umieszczać treści, podejmujące m.in. tematy budżetowe i stricte biznesowe.
Dzięki działaniom prowadzonym na LinkedInie przez SEOgroup dla Arki Gdynia udało się znacząco zwiększyć zasięg umieszczanych postów oraz liczbę obserwujących. Mimo iż w obrębie sportu sama platforma nie jest bardzo popularna, to w krótkim czasie, udało nam się wspólnie zgromadzić grono 225 obserwujących, co można uznać za solidny wynik.
YouTube
YouTube to serwis internetowy, służący przede wszystkim do umieszczania materiałów wideo o przeróżnej treści. Na tym kanale można także oceniać udostępniane filmy oraz prowadzić transmisje na żywo. Działania SEOgroup dla Arki Gdynia na Youtube koncentrowały się na kampaniach w sieci In-Stream (reklama poprzedzająca wideo) oraz Discovery (na liście wyników wyszukiwania wideo). Dobrym przykładem efektywności dotarcia do użytkowników, za pośrednictwem tego kanału, była kampania promująca film na 90-lecie Arki, która uzyskała ponad 1,5 miliona wyświetleń reklam oraz blisko 50 tysięcy wyświetleń reklamowanego materiału w całości.
In-Stream
Discovery
Podsumowanie
Współcześnie ciężko wyobrazić sobie nie posiadanie przez szanowane kluby profili w mediach społecznościowych. Jakość ich prowadzenia to kolejna, niezwykle istotna kwestia w kontekście budowania odpowiedniego wizerunku i marki. Wybór treści, ich sposób komunikacji przy wykorzystaniu odpowiedniego kanału, a dalej optymalne promowanie w zależności od priorytetu, to niektóre z aspektów współpracy pomiędzy SEOgroup a Arką Gdynia w kontekście mediów społecznościowych. Poniżej także garść statystyk, potwierdzających ich skuteczność:
Długofalowe działania i współpraca przy tworzeniu contentu w poszczególnych sieciach, doprowadziły do tego, że obecnie profil Arki Gdynia na Facebooku posiada:
111 295 obserwujących,
23 300 aktywnych użytkowników miesięcznie,
7 290 aktywnych użytkowników tygodniowo.
Przez ostatnie niespełna 2 lata prowadzenia działań dotarliśmy do 70 000 nowych użytkowników, którzy polubili fanpage Arki. Ponadto:
Otrzymaliśmy ponad 6 000 wiadomości od fanów (TAG),
Nasze posty skomentowane zostały blisko 90 000 razy,
Użytkownicy zareagowali na posty ponad 1,2 mln razy i udostępnili je
ponad 45 tys. razy.
Przez okres prowadzenia kampanii reklamowych, strona arka.gdynia.pl odnotowała 6 339 434 odsłony, 2 681 876 sesji, które zostały wykonane przez 643 342 użytkowników. Ruch został pozyskany z następujących źródeł:
Facebook – 210 426 użytkowników,
Twitter – 30 556 użytkowników,
Google Ads (wyniki organiczne) – 228 323 użytkowników,
Wejścia bezpośrednie – 216 613 użytkowników.
Jak widać, dzięki odpowiedniej współpracy SEOgroup i Arki Gdynia, a także umiejętnemu wykorzystaniu poszczególnych kanałów social media, udało się uzyskać ponadprzeciętne rezultaty. Ma to swoje przełożenie na dobry kontakt, interakcję, a końcowo – co najważniejsze – przywiązanie kibiców. Reasumując, jeżeli chodzi o media społecznościowe, to Arka Gdynia na pewno jest w Ekstraklasie!
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Ciasteczka funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyki
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.