Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych [SEO w 2023]

, ,

W dzisiejszym artykule przyjrzymy się rozległemu tematowi, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Odpowiemy sobie na pytania czym właściwie jest, na czym polega i jakie istotne kwestie są z nim związane. I oczywiście najważniejsze – jakie korzyści może zaoferować nam SEO (ang. Search Engine Optimization) w 2023 roku?

Pozycjonowanie stron internetowych – definicja

Pozycjonowanie jest zespołem działań służących zwiększeniu widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Celem jest zdobycie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania, obejmując wybrane słowa kluczowe istotne dla biznesu jaki prowadzimy. Dobra pozycja w oczywisty sposób przekłada się na łatwiejsze odnalezienie naszej witryny przez potencjalnych Klientów, a w dalszej perspektywie czasowej – na konwersję. Pozycjonowanie stron internetowych jest jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego.

Warto tu także nadmienić, że w Polsce, inaczej niż w innych krajach, przyjęło się rozdzielać pojęcia pozycjonowania i SEO (ang. Search Engine Optimization). Szczegółowe różnice między nimi omówimy w dalszej części artykułu.

Ujmując to skrótowo: skuteczne pozycjonowanie polega na dostosowaniu witryny do potrzeb algorytmów wyszukiwarek oraz do sposobu analizy treści na stronie. Kluczowym elementem jest także udzielenie jak najlepszej odpowiedzi na zadane w wyszukiwarce pytanie. Najwyższe pozycje w SERP (Search Engine Results Page, wyniki wyszukiwania) uzyskuje się prowadząc konsekwentne działania optymalizacyjne na naszej stronie internetowej.

TOP10 wyników wyszukiwania

TOP10 w wynikach wyszukiwania

Kiedy należy rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej firmy należy rozpocząć gdy chcemy:

  1. Wprowadzić nową markę, produkt lub usługę na rynek.
  2. Podnieść ruch organicznych oraz sprzedaż generowany przez aktualną stronę internetową.
  3. Zwiększyć widoczność marki w Internecie.
  4. Zweryfikować problem pozyskiwania właściwych Klientów – np. poprzez niską jakość aktualnych zapytań.
  5. Prześcignąć konkurencję i stać się liderem branży.
  6. Zmienić stronę internetową, która do tej pory przynosiła kaloryczny ruch organiczny oraz sprzedaż.

Co zyskamy dzięki pozycjonowaniu strony?

Odpowiedź jaka nasuwa się jako pierwsza, to pozyskanie organicznego ruchu (bezpłatnego) na naszą stronę internetową. Sprowadza się to do faktu, że osoby wpisujące konkretne frazy w wyszukiwarkę chcą zdobyć informacje na dany temat, dokonać zakupu produktu lub skorzystać z usługi. Mają więc intencję, którą nasza strona może zrealizować. Precyzyjna odpowiedź na potrzebę użytkownika może okazać się dobrej jakości ruchem z wyszukiwarki, który skonwertuje. Dzięki temu budujemy również większą rozpoznawalność swojej marki.

Szacuje się, że ponad 95% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Warto wykorzystać ten potencjał aby zwiększyć widoczność własnej strony w wynikach wyszukiwania.

Wzrost ruchu organicznego na wykresie z Google Analytics

Wzrost ruchu organicznego na wykresie z Google Analytics

Co daje nam skuteczne pozycjonowanie?

  1. Wzrost widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.
  2. Zwiększenie ruchu na stronie.
  3. Stosunkowo niskie koszty reklamy.
  4. Efekty w długim okresie czasu.
  5. Prestiż marki dzięki wysokim pozycjom.
  6. Wartościowy content i merytoryczna wiedza.
  7. Określenie grupy docelowej.
  8. Zwiększenie zysków.
  9. Zdobycie przewagi nad konkurencją.
  10. Rozwój biznesu.
  11. Konsekwentna realizacja strategii marketingowej.
  12. Możliwość monitorowania wyników pozycjonowania.

Skontaktuj się z nami – wykonamy dla Ciebie analizę SEO. To pierwszy etap dla prowadzenia skutecznego pozycjonowania.

 

Strategia pozycjonowania stron www

Określenie i przeanalizowanie konkurencji, branży, wyników wyszukiwania, profilu linkowego, treści na stronie, aktualnego ruchu i konwersji, pozwala zaplanować wszystkie działania zgodne z celem biznesowym Klienta. Inną strategię pozycjonowania przyjmujemy, gdy Klientowi zależy na zwiększeniu sprzedaży (np. w przypadku e-commerce), a inną, gdy stawiamy na pozycjonowanie wizerunkowe (np. oparte o Content Marketing). Zróżnicowane plany będą ważne w zależności od tego, czy działamy na bardzo konkurencyjnych frazach, lokalnych słowach kluczowych, czy w niszowej branży.

Dobrym punktem wyjścia przed prowadzeniem działań SEO jest wykonanie analizy przez specjalistę SEO, która obejmuje:

  1. Określenie słów kluczowych, dla których warto prowadzić działania.
  2. Ustalenie aktualnej widoczności wraz z porównaniem z konkurencją – to także pozwoli nam określić punkt początkowy.
  3. Podanie kluczowych czynników optymalizacyjnych do wdrożenia na stronę – tutaj warto określić możliwości wprowadzania zmian na stronie przez Klienta (np. zasoby IT).
  4. Ustalenie budżetu oraz liczby linków dostarczanych przez agencję dla Klienta.
  5. Ustalenie celów do jakich będziemy dążyli – dzięki temu Klient będzie świadomy czego oczekiwać w danym okresie czasu.

Od czego zależy strategia SEO?

  1. Rodzaju i wielkości strony.
  2. Budżetu.
  3. Aktualnej kondycji strony Klienta.
  4. Sezonowości fraz kluczowych.
  5. Celów biznesowych.

Działanie według strategii SEO pomaga w konsekwentnym i spójnym realizowaniu zaplanowanych działań SEO.

Dlaczego warto współpracować z SEOgroup?

Jakie są dwa czynniki mające największy wpływ na pozycjonowanie stron?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych składa się z 2 podstawowych elementów:

  • On-site: optymalizacji technicznej strony, UX oraz jej treści,
  • Off-site: głównie Link Buildingu.

Można więc powiedzieć, że On-site + Off-site = organiczny ruch na stronie. Każdy z tych 2 elementów omówimy poniżej:

1. On-site SEO

Optymalizacja stron internetowych polega na jej technicznym i jakościowym dostosowaniu do wytycznych wyszukiwarki Google. Wpływa na budowę witryny, jej treść i strukturę. Jest absolutną podstawą pozycjonowania. Dzięki SEO:

  • osiągamy wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP),
  • podwyższamy autorytet strony,
  • udzielamy odpowiedzi na pytania wpisywane w wyszukiwarkę,
  • likwidujemy przeszkody obniżające autorytet witryny.

Kolejnym czynnikiem, który ma wpływ na efekty pozycjonowania, jest zbudowanie treści o dobrej jakości i nasycenie nimi naszej witryny. Wysoki poziom zawartości pozwala zrozumieć algorytmowi wyszukiwarki Google o czym jest nasza strona internetowa, jaki ma cel i do jakiego Klienta jest kierowana. Teksty serwisu powinny więc zawierać słowa kluczowe. Koniecznym warunkiem sukcesu jest także unikalność i niepowtarzalność contentu.

2. Off-site SEO

Drugim elementem mającym ogromny wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron www są linki, które prowadzą do niej z innych miejsc w Internecie. Stały wzrost ich liczby jest dla wyszukiwarki Google sygnałem, że odbiorcy chętnie dzielą się wiedzą zdobytą na naszej witrynie – tym samym reprezentuje ona wysoką wartość. Odnośniki przybierają formę podlinkowanego słowa lub grafiki.

  • linki naturalne, czyli zamieszczone w sieci przez prawdziwych użytkowników,
  • linki, które pozyskane zostały w sposób nienaturalny, żeby podnieść pozycję strony. Za ich nieumiejętne stosowanie na naszą witrynę narzucony może zostać filtr.

Linki podzielić możemy także ze względu na ich wartość na:

  • dofollow, które oddają część wartości stronie, na którą kierują,
  • nofollow, które jej nie przekazują, ale spełniają rolę w budowaniu naturalnego profilu linków.

W kontekście Link Buildingu warto także wspomnieć o linkowaniu wewnętrznym. Dzięki niemu Klient dłużej przebywa na naszej stronie internetowej. Mamy także większy wpływ na podział PageRanku (tzn. metody określania wartości witryn) pomiędzy naszymi podstronami.

Pozyskiwanie linków zewnętrznych

Fundamentalnym zagadnieniem w kwestii pozycjonowania w wynikach wyszukiwania Google jest tworzenie wartościowej grupy linków prowadzących do naszej witryny. Dlaczego jest to takie ważne? Poniżej możesz znaleźć kilka istotnych zalet takiego działania:

  • wzrost renomy strony internetowej – roboty wyszukiwarki Google będą mogły odebrać twój portal jako ten z wysoką reputacją, dzięki czemu będą przychylniej ją pozycjonowały,
  • tworzy profil eksperta w danym zakresie,
  • docierasz do szerszej grupy odbiorców powiązanych z twoją branżą, co może doprowadzić do przyszłych, korzystnych współprac,
  • poprawiasz wizerunek swojej marki,
  • i co jest w teorii oczywiste, zwiększysz ruch na stronie – także referujący. Jeśli dobrze to wykorzystasz, to wzrośnie także liczba konwersji.

Najlepsze sposoby na pozyskiwanie linków zewnętrznych to doszukiwanie się ich na stronach o wysokim autorytecie i tematyczności. W grupie najistotniejszych metod pozyskiwania linków zewnętrznych znaleźć możemy:

  • metodę art4art, czyli wymianę artykułów pomiędzy stronami,
  • zamieszczanie profesjonalnych badań, analiz czy ekspertyz na własnej stronie, które będą posiadały linki do popularnych i renomowanych person,
  • wydawanie contentu w internetowych czasopismach,
  • mecenasowanie wydarzeń internetowych zbierających duży ruch,
  • realizowanie szkoleń (np. webinarów) z twojej branży,
  • zrealizowanie współpracy partnerskiej B2B,
  • stworzenie wartościowych profili w innych serwisach społecznościowych (np. Facebook), które będą na bieżąco publikować wysokojakościowe treści,
  • udział w konwentach i spotkaniach branżowych,
  • realizacja projektu e-booka,
  • tworzenie treści reporterskich i dziennikarskich na blogu firmowym (np. wywiadów).

Czym pozycjonowanie stron różni się od SEO?

Wspomnieliśmy już, że w polskiej branżowej nomenklaturze przyjęło się rozróżniać pozycjonowanie stron www od SEO. SEO nazywane jest działaniami on-site lub on-page. Jak już wspomnieliśmy, sprowadzają się one do optymalizacji strony internetowej. Pozycjonowanie stron internetowych to działania off-site lub off-page. Jak nazwa wskazuje, są to działania prowadzone poza docelową witryną. Obejmują one link building, czyli pozyskiwanie linków kierujących do strony.

SEO jako część pozycjonowania

Więcej na ten temat mogą Państwo przeczytać w artykule: https://www.seogroup.pl/czy-pozycjonowanie-stron-i-dzialania-seo-to-te-same-pojecia/

Słowa kluczowe a pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania

Jednym z najważniejszych czynników omawianej przez nas kwestii są słowa kluczowe. Z reguły łatwiej pozycjonuje się strony na frazy o małej konkurencyjności, znacznie trudniej zaś na te często wyszukiwane przez użytkownika wyszukiwarki. Dla dobrego zbalansowania należy więc mierzyć ich popularność. Możemy to osiągnąć choćby poprzez takie narzędzia jak Planer Słów Kluczowych czy Senuto. Dobrą taktyką jest również analiza pod tym kątem stron konkurencji. To z kolei zazwyczaj wymagać będzie ścisłej współpracy z agencją SEO.

Docelowym tego punktem jest znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Jest to ważne, gdyż większość potencjalnych odbiorców przegląda tylko najwyższe TOP10 w wynikach wyszukiwania. Dla przykładu, jeśli na dane słowo kluczowe strona znajduje się na pozycji większej niż 20, prawdopodobieństwo przejścia na nią z wyników wyszukiwania jest niemal zerowe. Tym samym, nie będziemy generować żadnego ruchu.

Warto dodać, że użytkownicy wyszukiwarek mają różne potrzeby, a co za tym idzie, różne intencje. Poniższa tabela prezentuje najpopularniejsze typy słów kluczowych wraz z ich intencją.

typTransakcyjnaInformacyjna Nawigacyjna
UżytkownikChęć dokonania konwersji.Chęć otrzymania odpowiedzi.Chęć przejścia na szukaną stronę docelową.
Przykład frazytelewizor samsung q80tjak dobrać rozmiar telewizora lub co to hdrsamsung logowanie

Jakie narzędzia są pomocne przy strategii pozycjonowania?

Oto lista programów uznanych za jedne z najlepszych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych.

  • Google Ads Keyword Planner – jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do szukania słów kluczowych. Pozwala ponadto na analizę liczby wyszukiwań oraz prognozowanie jakie korzyści przynieść może kierowanie na nie reklam. Zintegrowany jest bezpośrednio z Google Ads. Do korzystania z niego potrzebne jest jedynie darmowe konto. Niestety, dokładne dane dostępne są jedynie dla użytkowników prowadzących aktywne kampanie.

    Planner słów kluczowych

    Planner słów kluczowych

  • Google Search Console – to kolejne narzędzie giganta, które skierowane jest przede wszystkim do administratorów witryn internetowych oraz webdeveloperów. Jak jednak sugeruje Google, z aplikacji mogą skorzystać również właściciele portali, którzy chcą lepiej zrozumieć to, co dzieje się „za kulisami” optymalizacji. Obecnie trudno jest mówić o optymalizacji portalu bez posiadania wglądu do danych dostarczanych przez tę usługę.

    Raport skuteczności w Google Search Console

    Raport skuteczności w Google Search Console

  • Answer the Public – jest narzędziem, które pozwoli nam poznać różne kombinacje słów kluczowych, które formułowane są przez Klientów w wyszukiwarce. Program na bieżąco generuje wizualizacje i tabele. Pytania i frazy kluczowe podawane przez aplikację bazują na automatycznych podpowiedziach Google. Z narzędzia można co prawda korzystać za darmo, ale w takiej wersji pozwala ono na nie więcej niż dwa wyszukania na dzień.
  • Senuto – jest platformą analityczną pozwalającą na wyszukiwanie fraz kluczowych, zapytań, analizę widoczności witryny, a także jej monitoring. Rozbudowane funkcje pomagają w dotarciu do informacji niezbędnych przy optymalizacji strony internetowej oraz w poprawie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Jest jednym z najczęściej wykorzystywanych do pozycjonowania narzędzi w Polsce.
Narzędzie Senuto

Narzędzie Senuto

Audyt SEO

Wykonanie audytu SEO jest niezbędne do sprawdzenia które elementy naszej strony internetowej wymagają poprawy lub aktualizacji. Realizacja takiego działania umożliwi nam nie tylko lepszy wgląd w naszą witrynę, ale również ułatwi przeprowadzanie dalszych działań optymalizacyjnych i pozycjonujących.

Wśród interesujących narzędzi pomagających w przeprowadzaniu audytu SEO możemy znaleźć różnorodne crawlery, czyli programy wnikliwie skanujące naszą witrynę oraz podstrony. W gronie najpopularniejszych rozwiązań tego rodzaju można wymienić takie aplikacje jak:

  • Screaming Frog,
  • Deepcrawl,
  • Sitebulb,
  • OnCrawl,
  • JetOctopus,
  • Ahrefs,
  • SEMrush,
  • Ryte,
  • Botify,
  • WebSite Auditor.

Prawidłowo przeprowadzony audyt SEO powinien również zahaczyć o analizę off-page. Wsparcie pozycjonowania można wykonać dzięki dogłębnej analizie rodzajów, liczby i jakości linków. Warto również wspomnieć, że audyt SEO powinniśmy przeprowadzać cyklicznie – szczególnie w przypadku wprowadzania znaczących zmian.

Elementy składowe audytu strony internetowej różnią się w zależności od jej rodzaju, wielkości oraz możliwości Klienta przy jego wdrożeniu. Inaczej wykonuje się taką analizę dla sklepu internetowego (e-commerce), strony wizytówki Google, a jeszcze inaczej dla serwisu ogłoszeniowego. Można jednak wyróżnić kilka składowych, które powinny znajdować się w większości tego rodzaju dokumentów, czyli:

  • analiza obecnej widoczności serwisu,
  • ocena struktury strony wraz z badaniem linkowania wewnętrznego,
  • analiza linków przychodzących,
  • analiza słów kluczowych,
  • ocena poprawności indeksowania poszczególnych sekcji strony,
  • szybkość ładowania strony,
  • unikalność treści,
  • analiza konkurencji,
  • wdrożenie SSL,
  • analiza obecności oraz prawidłowości zastosowania JavaScript w serwisie.

Cena audytu strony internetowej jest zależna przede wszystkim od jej wielkości i stopnia skomplikowania. Inaczej wykonuje się audyt dla małej strony informacyjnej, a inaczej dla dużych serwisów. Cena rzetelnego audytu rozpoczyna się od kilku tysięcy złotych wzwyż w zależności od wielkości badanej strony.

Co wpływa na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to bardzo złożony proces. Przygotowując i realizując związaną z nim strategię, trzeba brać pod uwagę wiele czynników. To na ich podstawie wyszukiwarka Google tworzy ranking witryn www. A więc warto zadać pytanie: czego dotyczą najważniejsze wytyczne?

Stworzenie dedykowanych typów treści

Jednym z ważniejszych aspektów dotyczących SEO jest utworzenie dostosowanych do wymogów specjalisty SEO treści w postaci artykułu, kategorii (listingu), produktu lub podstrony usług. Zasoby te będą pełniły rolę strony docelowej, na którą będzie trafiał użytkownik z wyszukiwarki. Jest to prawidłowy punkt wyjścia do rozpoczęcia działań SEO.

Gdzie w witrynie umieścić słowa kluczowe?

Najważniejszymi w witrynie miejscami, w których umieścić możemy słowa kluczowe, są:

  • tytuły i meta opisy,
  • nagłówki,
  • tekst,
  • opisy alternatywne obrazków,
  • slugi.

Tytuły (wraz z tagiem title) i meta opisy, czyli elementy naszej strony internetowej, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Dobrze zrobione będą naszą wizytówką. Umieszczone w nich słowa kluczowe wskazują zarówno Klientom, jak i robotom wyszukiwarki Google, co znajduje się na stronie www. Ważne jest w nich zasygnalizowanie korzyści, jakie oferują podstrony. Można zastosować w nich więc język korzyści.

Nagłówki – na stronie internetowej są oznaczeniem tytułów, podtytułów i śródtytułów. Nazywane są też tagami nagłówkowymi. Zachowując ich strukturę i odpowiednią konstrukcję witryny internetowej, będzie ona bardziej zrozumiała dla robotów Google.

H1 – tytuł, H2 – podtytuły, H3 i H4 – podzbiory nagłówka H2.  

Tekst witryny internetowej jest główną treścią naszej witryny, jak i podstron. W przypadku sklepu internetowego (e-commerce) może być ponadto opisem samego produktu bądź jego kategorii. Naszemu Klientowi zapewnia wysokie User Experience (z ang. doświadczenia użytkownika, w skrócie UX), algorytmowi wyszukiwarki Google zaś pozwala zrozumieć o czym jest nasza witryna. Warto w tym kontekście wspomnieć również o prowadzeniu bloga na naszej stronie internetowej. Bardzo pozytywnie wpływa on na widoczność naszej witryny.

Slug – to ciąg znaków w adresie URL podstrony. Mimo, że podanie w nim słów kluczowych ma niewielki wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, to nadaje estetyczny i zrozumiały dla Klienta wygląd linku. Pozytywnie wpływa na User Experience.

Slug w adresie url

Optymalizacja grafiki na stronie – istotnym aspektem podczas optymalizacji grafiki na stronie jest kompresja plików graficznych. Co prawda, wysoka rozdzielczość zdjęć jest przyjemniejsza dla oka, albowiem może ona spowolnić proces ładowania się strony www. A jest to wytyczna, która ma ogromny wpływ na pozycjonowanie stron www w wyszukiwarce. Dlatego warto zaopatrzyć się w aplikacje kompresujące grafiki lub dobierać obrazy o niższej rozdzielczości.

Ważną kwestią jest również nazwa pliku graficznego. Warto w niej umieścić frazy kluczowe, jednakże należy być przy tym ostrożnym i dopasować słowa do treści obrazu. Dobrą metodą jest nazywanie zdjęć tak, jak widzi je odbiorca.

Kluczowym czynnikiem pliku graficznego dla robotów wyszukiwarki jest atrybut alt. Określa on nazwę widoczną dla algorytmu, przez co umożliwia poprawne odczytanie zawartości strony internetowej – alternatywnego tekstu dla pliku graficznego. Podobnie jak w przypadku zwykłego obrazu, ważnym jest stworzenie unikatowej i powiązanej z frazami kluczowymi nazwy alternatywnej.

Warto wspomnieć również o CDN (Content Delivery Network), które jest technologią służącą do wsparcia serwera macierzystego. To rozwiązanie wpływa pozytywnie na prędkość ładowania strony internetowej. Polega ono na posiadaniu plików graficznych na serwerach zewnętrznych. Nawet wyszukiwarka Google proponuje to rozwiązanie jako skuteczne w zakresie optymalizacji witryny.

Jakich rzeczy warto podjąć się podczas tworzenia strony?

W każdej dziedzinie biznesu odpowiednie rozplanowanie swojej strategii jest kluczowym elementem. Podobnie jest również przy pozycjonowaniu strony internetowej oraz zarządzaniu SEO. Dlatego warto zadbać o kilka podstawowych czynników, które mogą pomóc w skutecznej optymalizacji witryny.

Stworzenie bloga firmowego

Jednym z najlepszych czynników wspierających skuteczne pozycjonowanie stron jest dobry, wysokojakościowy content. Zaaranżowanie bloga firmowego to nie tylko szansa na promowanie naszych produktów, ale także miejsce na publikacje rozbudowanych, tematycznych i porządnych materiałów (w formie np. artykułów lub felietonów), które będą mogły stanowić dla odbiorców wartościowe źródło. Poza promowaniem własnej marki, bloga możemy wykorzystać do umieszczania linków wewnętrznych i zewnętrznych, publikowania informacji czy odpowiadania na pytania Klientów.

Przeprowadzenie analizy strony, konkurencji i słów kluczowych

W celu skutecznego rozwiązania problemów SEO i usprawnienia pozycjonowania naszej strony, warto wykonać dogłębną analizę strony. Pomoże ona nam nie tylko w poprawieniu przeprowadzanych przez nas działań, ale także w określeniu wad i zalet naszej witryny pod względem pozycjonowania.

Dobrym pomysłem jest także przeprowadzenie analizy konkurencji. Pozwoli nam to na zrozumienie specyfiki branży, w której działamy. Umożliwi nam również podpatrzenie dobrych fraz kluczowych i skutecznych tematów – oczywiście z perspektywy pozycjonowania strony internetowej.

Warto także zadbać o analizę słów kluczowych, które będą odpowiednie dla naszej witryny. Powinny one być popularne wśród wybranej przez nas grupy docelowej. Źle dobrane frazy kluczowe mogą wpłynąć negatywnie na efekty końcowe – mimo wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, będziemy skazani na brak konwersji. Dlatego jest to istotne zagadnienie, którym powinniśmy zająć się jako jednym z pierwszych.

Zadbanie o linkowanie wewnętrzne

Nasz portal lub sklep internetowy będzie posiadać od kilku do nawet kilkuset podstron. Dlatego ważnym jest, aby zadbać o poprawne linkowanie wewnętrzne. Takie hiperłącza to nic innego jak odnośniki, które prowadzą użytkownika do innych części naszej witryny. Przykładowo może to być przeniesienie odbiorcy ze strony głównej do podstrony zawierającej ofertę firmy. Jeśli poprawnie umieścimy linkowanie wewnętrzne na portalu, to poprawimy nasz status Page Rank, ułatwimy użytkownikowi poruszanie się po stronie, zmniejszymy współczynnik odrzuceń i pozytywnie wpłyniemy na proces pozycjonowania słów kluczowych w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie wewnętrzne

Po naciśnięciu na wyświetlony na czerwono napis „pozycjonowanie”, zostaniemy przeniesieni do innej podstrony, związanej właśnie z tym zagadnieniem. Tak w praktyce wygląda linkowanie wewnętrzne.

Poprawna architektura informacji

Architektura informacji to inaczej sposób rozmieszczenia zasobów w obrębie danego systemu – w naszym przypadku – strony internetowej. Aby poprawnie zaplanować architekturę informacji w kontekście pozycjonowania, należy zastanowić się, w odpowiedzi na jakie słowa kluczowe chcemy pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

Aby architektura informacji umożliwiała efektywne pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki Google, należy pamiętać o kilku zasadach:

  1. Warto stosować się do zasady: od ogółu do szczegółu.
  2. Każdemu tematowi (reprezentowanemu przez frazę lub zestaw fraz bliskoznacznych) należy poświęcić osobną podstronę.
  3. Nie należy tworzyć wielu podstron na ten sam temat.
  4. Każda istotna podstrona powinna być podlinkowana wewnętrznie.
  5. Każda istotna podstrona powinna zawierać unikalne treści, które wypełniają tematycznie dane zagadnienie.
  6. Ważne jest, aby umiejętnie trafiać z typami (np. artykuł, produkt, kategoria, podstrona usługi, strona główna) treści do słów kluczowych.

Szybkość ładowania strony

Szybsza strona to większa szansa na konwersję, niższy współczynnik porzuceń oraz dodatkowy czynnik wpływający na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Z perspektywy prowadzenia działań reklamowych w Google Ads możemy też liczyć na lepszy współczynnik jakości podczas oceniania naszej strony przez algorytm. Jak widać na poniższej grafice, strona, która ładuje się średnio 5s powoduje zwiększenie prawdopodobieństwa opuszczenia użytkownika, który na niej przebywa aż o 90%.

https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/app-and-mobile/mobile-page-speed-new-industry-benchmarks/

Strona dostępna na wszystkich urządzeniach – w dzisiejszych czasach jest to już niemal norma, natomiast warto wspomnieć o tym, że poprawnie stworzona strona internetowa musi być w pełni responsywna na wszystkich urządzeniach mobilnych.

Skontaktuj się z nami!

 

Analiza konkurencji w pozycjonowaniu stron

Kolejnym istotnym czynnikiem w pozycjonowaniu stron jest tzw. analiza konkurencji. Dzięki niej możemy się dowiedzieć o działaniach internetowych firm z naszej branży. Dowiemy się również ile wyniesie koszt wypozycjonowania naszej witryny i gdzie znajdują się nisze w dziedzinie, która się zajmujemy. Wstępny audyt SEO, który jest przeprowadzany przez agencję marketingową na potrzeby sprzedaży, obejmuje kompletną analizę witryny oraz bezpośredniej konkurencji klienta. Przez to będziemy mogli dokonać oceny, jakie cele oraz strategie mają sens i będą najbardziej efektywne w naszym przypadku. Regularne wykonywanie analizy konkurencji przyniesienie również korzyści długofalowe – nasza koncepcja będzie mogła być dopasowana do zmieniających się trendów czy działań konkurencji – stanie się elastyczną i długoterminową strategią biznesową.

Ważne! Przeprowadzenie analizy konkurencji nie może polegać na splagiatowaniu cudzych pomysłów, tylko na zaaranżowaniu innych idei do naszych założeń. To dzięki odpowiedniej adaptacji rozwiązań konkurencyjnych firm mamy szansę wykonać coś kreatywniej, efektywniej lub po prostu lepiej. Kopiowanie będzie źle służyło zarówno nam, jak i naszym potencjalnym Klientom.

Porównanie konkurencji w narzędziu Senuto

Porównanie konkurencji dotyczące widoczności w narzędziu Senuto

Jak skutecznie sprawdzić konkurencję?

Na start warto zabrać się za precyzyjne określenie kto jest naszą konkurencją. Tutaj dużo łatwiej mają doświadczenie przedsiębiorcy, od lat funkcjonujący w danej dziedzinie – zwyczajnie znamy naszych rynkowych rywali. Jednak jeśli dopiero zaczynamy, to analiza konkurencji wcale nie będzie niemożliwa – wystarczy rozejrzeć się i znaleźć obecnych liderów branży. Do tego możemy wykorzystać wyszukiwarkę Google – po prostu wpisujemy nazwę usługi/towaru, lokalizację firmy i obserwujemy wyniki wyszukiwania.

Możemy przyjąć, że naszymi konkurentami w wynikach wyszukiwania będą strony, które rankują wysoko na pulę słów kluczowych, które są istotne dla naszego biznesu.

Jednakże jest to analiza dosyć powierzchowna i w celu otrzymania pełniejszego obrazu sprawy, można skonsultować się z agencją SEO. Przeprowadzą nam analizę ruchu w sieci oraz zbadają popularność fraz kluczowych. Innym sposobem, jednak troszkę okrojonym, jest wpisanie nazwy naszej strony w aplikacje Senuto. Dostaniemy wtedy wykaz domen, które są naszymi naturalnymi konkurencjami.

Porównanie liczby linków w narzędziu Ahrefs

Porównanie liczby linków w narzędziu Ahrefs

Czego unikać podczas pozycjonowania strony internetowej?

Duplikacja treści

Jednym z problemów, z którymi często trzeba mierzyć się podczas pozycjonowania strony internetowej, jest właśnie kwestia duplikacji treści. Polega ona na powieleniu zawartości pod więcej niż jednym adresem URL. Możemy podzielić ją na:

  • duplikację zewnętrzną – czyli kopiowanie na swojej witrynie tekstów z innych miejsc w Internecie,
  • duplikację wewnętrzną – która polega na powielaniu treści na tej samej stronie.

Aby pozbyć się powyższego problemu, należy zweryfikować w Google Search Console adres domeny, a także zastosować odpowiednie przekierowanie 301. Ponadto z założenia należy skupić się na konstruowaniu unikatowych tekstów.

Kanibalizacja słów kluczowych

Podobnym problemem jest zjawisko, w którym więcej niż jedna podstrona serwisu zoptymalizowana została na to samo kluczowe słowo. Algorytm Google samodzielnie wybiera wtedy, którą z nich wyświetlić na dane zapytanie. Efektem powyższej sytuacji są problemy z uzyskaniem stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Do zniwelowania kanibalizacji wymagana jest optymalizacja podstron. Należy także pamiętać o odpowiednim stosowaniu kluczowych słów podczas tworzenia samej treści.

Warto również pamiętać o niekorzystaniu z technik tzw. Black Hat SEO. Są to działania, które teoretycznie niskim kosztem mogą pomóc w wypozycjonowaniu naszej witryny. Jednakże te sposoby mogą wiązać się z nałożeniem przez wyszukiwarkę Google filtrów oraz obostrzeń na naszą stronę – co w ostatecznym rozrachunku wpłynie negatywnie na pozycję naszego portalu.

Techniki Black Hat SEO

Farmy linków i systemy wymiany linków

Farmy linków to nic innego jak zbiory posiadające ogromną liczbę linków oraz niskojakościowej treści. W teorii, im więcej zewnętrznych odnośników, tym lepiej. Jednakże Google zwraca uwagę również na wartość linków. W dodatku, może ukarać Cię za wykonywanie poniższych czynności:

  • kupno bądź sprzedaż linków,
  • prowadzenie wielkoskalowych wymian typu link za link,
  • produkowanie artykułów opartych wyłącznie na wstawieniu jak największej liczby linków,
  • wykorzystywanie botów lub aplikacji służących do wymiany linków.

Dlatego zazwyczaj nie opłaca się korzystać z farm linków czy systemów ich wymiany. Prędzej czy później, wszechobecne ręce Google dotkną i Twoją stronę, nakładając na nią długotrwałą karę.

Maskowanie treści (cloaking) i strony przejściowe (doorway pages)

Maskowanie treści polega na wykreowaniu dwóch wersji contentu na stronie. Jedna jest widoczna dla użytkowników, druga dla robotów wyszukiwarki. Odbiorca może zobaczyć np. animacje Flash, a algorytm odczyta zawartość pełną słów kluczowych. Taka technika jest oczywiście źle odbierana przez wyszukiwarkę Google i może za nią zostać nałożona kara.

Natomiast strony przejściowe wykorzystuje się w celu uzyskania jak najwyższych pozycji dzięki użyciu różnych domen przekierowujących na jedną stronę. Drugim sposobem jest publikowanie podstron, które kierują tylko do jednej, najistotniejszej części strony.

Spam w komentarzach i treści o niskiej jakości

Spam w komentarzach polega zazwyczaj na notorycznym umieszczaniu komentarzy z linkami do innych stron www. Wyszukiwarka Google określa to jako nieprzychylne działanie, za które może nałożyć karę.

Odnosząc się wartościowych tekstów: jakość jest często pojęciem względnym, jednakże jest kilka czynników, które wpływają na ocenę contentu przez roboty Google. Są to m.in.:

  • content żywcem przekopiowany z innego źródła,
  • powielanie treści w obszarze tej samej strony internetowej,
  • tworzenie ogromnej liczby tekstów opartych na synonimach (synonimizacja materiałów),
  • bardzo krótkie teksty, które są nielogiczne lub niewyczerpujące,
  • content przepełniony błędami ortograficznymi, językowymi lub stylistycznymi.

Warto dodać do tego także fakt, że powinniśmy unikać tzw. keyword stuffingu, czyli upychania na siłę słów kluczowych.

Dlaczego Black Hat SEO jest niebezpieczne?

Prowadzenie takich technik jest ryzykowne głównie z dwóch powodów:

Nałożenie kary ręcznej – taką formę sankcji nakłada ręcznie pracownik Google. W tym przypadku, otrzymasz zawiadomienie o nałożeniu kary ręcznej oraz wskazówki dotyczące wyjścia z zaistniałej sytuacji.

Otrzymanie filtru algorytmicznego – nakładka jest otrzymywana od algorytmu Google. Nie zostaniesz o niej poinformowany, jednakże będziesz mógł zauważyć ją po ekstremalnym spadku pozycji w wyszukiwarce.

Obie kary przyczyniają się do drastycznego obniżenia pozycji naszej witryny , a także mogą pozostać niezdjęte przez długi czas. Dlatego nie warto ryzykować i skorzystać z potwierdzonych i zaufanych źródeł pozycjonowania strony internetowej.

Pozycjonowanie firm lokalnych a sklepów internetowych

Kolejnym wariantem omawianego przez nas zagadnienia są różnice między pozycjonowaniem stron lokalnych firm, a dużych, ogólnopolskich marek czy sklepów internetowych (e-commerce).

W pierwszym przypadku (nazywanym również local SEO) należy skupić się na słowach kluczowych, które powiązane są z lokalizacją. Ich zadaniem jest zwiększenie naszej widoczności w regionie. Strona internetowa dostosowywana jest wtedy do zapytań z danego miasta, jak dla przykładu: agencja SEO Gdynia czy serwis samochodowy Gdańsk. Na samej górze w wynikach wyszukiwania pokazuje się również rezultat w postaci Google Maps.

Lokalne pozycjonowanie

Wynik lokalny w Google Maps

Inaczej sprawa ma się w przypadku promowania dużych, ogólnopolskich stron lub sklepów internetowych. Działania polegają wtedy na zwiększaniu widoczności naszej witryny również na rozbudowane frazy kluczowe – innymi słowy – na długi ogon. Dzięki niszowym związkom słów wygenerujemy wartościowy ruchu. Ich precyzyjne targetowanie zapewni nam wyższą konwersję niż w przypadku ogólnych wyrazów.

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga holistycznego i indywidualnego podejścia. To, w jakiej branży działa sklep internetowy i kim są potencjalni Klienci, często definiuje szereg indywidualnych kwestii związanych z optymalizacją sklepu internetowego. W wielu przypadkach, błędnie dobrane słowa kluczowe oraz wspomniana architektura informacji nie trafiają w intencję Klienta.

Pozycjonowanie stron opartych o CMS a zrobionej w kreatorze stron www

Warto również zwrócić uwagę na różnicę w optymalizacji i pozycjonowaniu stron zrobionych w CMS (WordPress, Joomla, PrestaShop), a tych wykonanych w kreatorze stron WWW (np. Wix). Przy ich porównywaniu należy zaznaczyć, że sam proces wykonywania tych działań zbytnio się nie różni. Jednakże istotne są tutaj możliwości, które dają nam te dwie formy założenia własnej strony. Kreatory stron są zazwyczaj okrojone z wielu funkcji (szczególnie w wersjach darmowych), dlatego warto jest się dwa razy zastanowić, zanim rozpocznie się projektować na nich witrynę. Minimum, jakie musi być zapewnione, aby w jakimkolwiek stopniu zoptymalizować i wypozycjonować stronę, to:

  • możliwość edycji title oraz meta opisów wszystkich podstron,
  • możliwość edycji adresów url,
  • sposobność na podpięcie Google Search Console oraz Google Analytics do Twojej witryny,
  • możliwość stworzenia responsywnej strony www,
  • możliwość edycji treści – wraz z dodawaniem nowej.

Prawdę mówiąc – im więcej możliwości, tym lepiej. Wiele spraw związanych z SEO trzeba usprawnić zaglądając do kodu strony, co często wydaje się być niemożliwe w przypadku kreatora stron.

Czy płatne reklamy pomagają w pozycjonowaniu strony?

CPC (cost per click) to nic innego jak współczynnik efektywności reklamy wyrażony jako stosunek kosztów emisji danej reklamy do liczby kliknięć w tę reklamę, rozliczane zazwyczaj za pomocą PPC (pay per click). Czyli reklamodawca płaci za efekt (kliknięcie w reklamę), a nie za samo wyświetlanie się w pozycji płatnego wyszukiwania.

W Internecie wciąż krąży mit, jakoby płatne reklamy napędzał ruch organiczny (bezpłatny). Google dementuje te plotki i jednoznacznie stwierdza, że żadna wykupiona reklama nie ma najmniejszego wpływu na ukazywanie się strony w wyszukiwarce (oczywiście w zakresie bezpłatnego wyświetlania).

Jak długo należy czekać na efekty pozycjonowania?

Agencja SEO nie zagwarantuje Klientowi precyzyjnej odpowiedzi na pytanie jak długo potrwa wypozycjonowanie jego witryny – rezultat zależy bowiem od zbyt wielu czynników rankingowych. Są jednak sposoby na estymację przybliżonych wyników w ustalonym czasie. Ważne jest, aby określić konkretny cel, a następnie dążyć do jego realizacji.

Według badania przeprowadzonego przez Ahrefs (jedno z narzędzi SEO), od pierwszego zaindeksowania strony (przy równoczesnym rozpoczęciu działań SEO) do znalezienia się w TOP10 na wybrane frazy może upłynąć od kilku miesięcy (np. w przypadku fraz lokalnych) do nawet kilku lat (np. w branży kredytowej). Bardzo dużo zależy od konkurencyjności branży, możliwości we wdrażaniu zmian optymalizacyjnych na stronie internetowej oraz punktu wyjścia dotyczącym aktualnej mocy witryny.

Komu zlecić pozycjonowanie stron internetowych?

Agencja marketingu internetowego czy freelancer? Jeżeli chcemy odpowiednio wypozycjonować naszą stronę, mamy do dyspozycji trzy możliwości:

  • zlecić wykonanie prac agencji marketingu internetowego,
  • zamówić usługę u freelancera,
  • wykonać to samodzielnie.

Pierwszą, najbardziej nasuwającą się na myśl możliwością, jest skorzystanie z agencji marketingu internetowego. W takim przypadku otrzymujemy kompleksową obsługę. Ma to olbrzymie znaczenie, gdyż pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo czasochłonnym procesem. Wymaga także wielkiego nakładu pracy. Dlatego warto zadbać o to, aby naszym projektem zajmował się cały zespół pracowników wśród których możemy wyróżnić:

  • Specjalista od SEO,
  • Programista,
  • Contentowiec (fachowiec od treści),
  • oraz odpowiedzialny za kontakt z Klientem Account Manager.

Wariantem alternatywnym jest zlecenie tej kwestii freelancerowi. Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że jedna osoba musi zająć się wszystkimi aspektami pozycjonowania. Może się więc okazać, że wielkość projektu możesz przerosnąć jego możliwości.

Trzecią opcją jest próba samodzielnego pozycjonowania. Tak jak wspomnieliśmy powyżej, opcja ta oznacza ogromną pracę, a także przymus zdobycia dużej wiedzy w tej branży. Warto więc wybrać ją tylko i wyłącznie w sytuacji, kiedy świadomie chcemy nauczyć się tego tematu. W każdym innym przypadku zdecydowanie najbardziej opłaci się pozostawienie tego specjalistom.

Skontaktuj się z nami!

 

Ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie stron – cennik?

Sprawdź ofertę pakietów SEO: https://www.seogroup.pl/oferta-pakietow-seo/

Metody rozliczeń oraz współpracy

Istnieją różnorodne sposoby rozliczenia oraz współpracy pomiędzy Klientem a agencją marketingu internetowego. Spośród najważniejszych z nich wymienić można:

Abonament lub ryczałt

Popularną formą jest abonament lub ryczałt, czyli z góry ustalona stawka za określoną ilość pracy. W tym przypadku praca oznacza liczbę podjętych działań optymalizacyjnych i pozycjonujących w obszarze on-site SEO oraz off-site SEO. W metodzie abonamentowej zleceniobiorca powinien wykonywać pracę w sposób jawny, czyli przesyłać na bieżąco raporty oraz statystyki dotyczące pozycji strony. Zdecydowaną zaletą takiego rozwiązania jest możliwość rozplanowania działań podejmowanych przez agencję, natomiast Klient ma ciągły wgląd w jej pracę. Dany sposób współpracy pozwala na ciągłe wzrosty pozycji w wynikach wyszukiwania, przez co poprawia także doznania odbiorców płynące z użytkowania witryny (UX). Przez te aspekty, rozliczanie abonamentowe określa się często jako najbardziej sprawiedliwe rozwiązanie.

Rodzaj biznesuMinimalny budzet / mc
Duży e-commerce7000zł
Mały e-commerce5000zł
Usługi ogólnopolskie3000zł
Usługi lokalne2500zł
Niszowa usługa2000zł

Rozliczanie za ruch

Następną formą rozliczenia się z agencją marketingu internetowego jest tzw. rozliczanie za ruch. Schemat jest następujący: na naszej stronie tworzy się określony ruch użytkowników (czyli wejścia na witrynę), a agencja otrzymuje za to wynagrodzenie. Jednakże należy uważać, gdyż ten sposób może nie sprawdzić się na wszystkich stronach – wszystko zależy od branży, daty, godziny, środowiska oraz rodzaju contentu na stronie internetowej. W tym przypadku czasami dochodzi do nadużyć, gdyż ruch na stronie może nie przekładać się na konwersje – wtedy Klient nie zarabia, a zapłacić musi.

Rozliczanie za pozycje

Kolejną możliwością jest rozliczanie za efekt. Rozwiązanie z roku na rok coraz rzadziej wykorzystywane, głównie ze względu na możliwe nadużycia. Polega na wybraniu konkretnych fraz kluczowych, a następnie wypozycjonowaniu strony na konkretnej pozycji w wyszukiwarce – oczywiście pod tą konkretną frazą. Obecnie coraz mniej agencji i Klientów decyduje się na takie rozwiązanie, gdyż jest z wielu powodów nieopłacalne. Po pierwsze – pozycjonowanie stron internetowych to proces, a nie wykonanie kilku rzeczy i z głowy. Przez co zleceniobiorcy byliby zmuszeni pracować za darmo przez początkowe etaty. Po drugie – fraza frazie nierówna, przez co niektóre strony są dużo trudniejsze do wypozycjonowania niż te, które zawierają bardziej niszowe frazy. Po trzecie, wysoka pozycja w wyszukiwarce może nie przekładać się na konwersje, przez co Klient może nie uzyskać należytych zysków.

Jako przykład takiego rozwiązania można podać poniższą tabelę:

CenaPozycja w wyszukiwarce
150zł1-3
75zł4-6
50zł6-10

Czyli przykładowo za frazę „sklep z zabawkami Sopot” zapłacilibyśmy za wysokie pozycje nawet 150zł / dzień za wyświetlanie się naszej strony www. Oczywiście podane ceny są przykładowe i mogą być wyższe lub niższe, w zależności od frazy kluczowej, na której chcemy się wypozycjonować.

Rozliczanie za efekt

Ostatnim, rzadko wykorzystywanym, sposobem rozliczenia jest płatność prowizyjna. Jest uskuteczniana zazwyczaj we współpracach ze sklepami internetowymi oraz polega na przekazaniu określonego % prowizji ze sprzedaży agencji marketingu internetowego.

Podsumowując, najlepszym modelem rozliczeniowym wydaje się być metoda abonamentowa. Nie tylko ze względu na sprawiedliwy rozrachunek tej metody, ale także z powodu ciągłego wglądu Klienta w pracę agencji oraz wysokiej efektywności w każdym przypadku.

Jak nauczyć się pozycjonowania stron?

Niewątpliwie wiele osób uważa, że pozycjonowanie jest niezwykle trudnym rzemiosłem i wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia. Jednak jeśli zaczniemy już się uczyć oraz poznamy podstawowe mechanizmy, to będzie nam łatwiej zrozumieć techniki i proces pozycjonowania. Początek studiowania pozycjonowania zazwyczaj rozpoczyna się od trzech, podstawowych składników: określeniu grupy odbiorczej, wyszukań na konkretną frazę i słów kluczowych. Te czynniki można nazwać fundamentami pozycjonowania, które ułatwią nam analizę zarówno konkurencji, jak i skuteczności naszej witryny.

Następnie zaczyna się zazwyczaj długotrwały proces kontrolny, który polega na dogłębnym monitorowaniu pozycjonowania strony i ciągłym ulepszaniu jej niedoskonałości. W założeniu nasze działania będą najczęściej podobne, a błędy będą zrozumiałe i występujące na wielu podobnych portalach. Jednak każda strona jest unikalna, dlatego również warto być gotowym na potrzebne naprawy lub całkowity remanent witryny. Tutaj pojawia się audyt SEO, dzięki któremu będziemy mogli ustalić przebieg optymalizacji i naprawić występujące błędy. W teorii każdy z nas może przejrzeć taki audyt i dokonać poprawek we własnym zakresie. Natomiast warto tutaj o pomoc wprawnego i doświadczonego specjalistę ds. SEO, gdyż będzie on mógł rozpoznać co dokładnie doskwiera naszej stronie i z jakimi trudnościami mierzy się proces pozycjonowania.

Czy nauka pozycjonowania jest trudna?

Prowadzenie skutecznych działań SEO oparte jest w głównej mierze na doświadczeniu, obsługi narzędzi oraz wyciąganiu wniosków. Jeżeli posiadasz analityczny umysł i znasz podstawy działania stron internetowych opartych o HTML lub WordPress jest to idealny punkt wyjścia do nauczenia się pozycjonowania. Najlepszym pierwszym krokiem jaki można podjąć to założenie swojego projektu www i przeprowadzania na nim testów pochodzących z informacji zbieranych w procesie nauki pozycjonowania.

Oto kilka podstawowych porad podczas nauki SEO:

  1. Wiedza teoretyczna to podstawa. Warto tutaj zadbać o odpowiednią lekturę e-booków, poradników, filmów eksperckich czy webinarów. Bez tego pozycjonowanie jest niemożliwe, gdyż zwyczajnie nie będziemy mieli pojęcia co się może dziać na naszej witrynie. A szukanie odpowiedzi w sieci jest czasami bezcelowe.
  2. Błądzenie jest rzeczą ludzką. Ważne, żeby takie problemy wyłapywać. Dlatego warto postawić na prowadzenie własnego bloga – to będzie najlepsza, darmowa praktyka dla nas samych. Będziemy mogli skupić się na pozycjonowaniu artykułów, linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym, rozczytywaniu audytów seo witryny i wielu sprawach więcej. Przed pracą w agencji marketingowej warto się samemu sprawdzić i zastanowić, czy SEO jest dla nas.
  3. Różnorakie fora i grupy to świetne miejsce do poszerzania własnej wiedzy. Praktycznie od każdego można dowiedzieć się czegoś ciekawego – a szczególnie od osób pracujących w branży. Jednak pamiętaj, żeby sprawdzać informacje pozyskane od anonimowych forumowiczów: fake newsy to prawdziwa plaga XXI w.
  4. Kto pyta nie błądzi. Dlatego nie uważajmy się za omnibusów po przeczytaniu 4 artykułów o SEO i obejrzenie dwóch filmików. Poza wiedzą teoretyczną potrzebne nam będą praktyczne przykłady, które będziemy mogli zaaranżować do nowych sytuacji. Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka.
  5. Ciekawą sprawą są przeróżne szkolenia i kursy dotyczące pozycjonowania. Można wtedy posiąść sporo wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. Jednakże należy pamiętać, że żaden bootcamp nie da nam tyle, co praca przy komercyjnych projektach. Jednakże takim metodom nauki jest z pewnością najbliżej do realnej pracy w SEO.

Najpopularniejsze pytania o SEO i pozycjonowaniu

Czy mogę sam wypozycjonować swoją stronę internetową?

Tak, ale wymaga to ogromnego nakładu czasu i pracy. Niedoświadczona osoba często może popełniać nieświadomie wiele błędów, które okażą się kluczowe w osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwarce. Brak doświadczenia z pewnością wydłuży czas w jakim możliwe będzie osiągnięcie oczekiwanych efektów. SEO jest oparte w dużej mierze na doświadczeniu, dlatego też jego brak może okazać się kluczowy.

Jaki typ pozycjonowania wybrać? Jaki będzie odpowiedni dla mojej firmy?

Najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzeniem analizy SEO, która rozwieje wszelkie wątpliwości. Ważne jest aby wspólnie wraz z agencją SEO wypracować cele jakie chcemy osiągnąć tak aby wyeliminować błędy już na starcie. Aby było to możliwe specjalista SEO musi przeanalizować stronę Klienta oraz jego konkurencję po czym dobrać odpowiednie słowa kluczowe.

Czy opłaca się zainwestować w SEO i pozycjonowanie stron?

Jak najbardziej tak. Oczywiście jest to zależne od branży w jakiej Twoja witryna funkcjonuje, jednakże zazwyczaj jest to bardzo opłacalne. Wzrost ruchu na stronie, a następnie konwersji, może znacząco wpłynąć na zyski każdej firmy.

Jak długo czekać trzeba na efekty pozycjonowania?

Agencja SEO nie zagwarantuje Klientowi precyzyjnej odpowiedzi, jak długo potrwa wypozycjonowanie jego witryny – rezultat zależy bowiem od zbyt wielu czynników rankingowych. Są jednak sposoby na estymację przybliżonych wyników w ustalonym czasie – najczęściej jest to okres od kilku miesięcy do kilu lat. Ważne jest aby określić konkretny cel, a następnie dążyć do jego realizacji. Aby wyestymować czas osiągnięcia wyników należy przeprowadzić analizę SEO.

Czy mogę przerwać pozycjonowanie stron i wrócić do tego za jakiś czas?

Tak, aczkolwiek może to bardzo negatywnie wpłynąć na wynik Twojej strony – możesz nawet wrócić do pozycji startowej. Bardzo dużo zależy od intensywności działań konkurencji. Pozycjonowanie i SEO to proces, a nie jednorazowa usługa – aby było skutecznie, należy działać regularnie.

Czy pozycjonowanie wymaga zmian na stronie internetowej?

Tak. Cały proces optymalizacji stron opiera się na wdrażaniach zmian aktualnego stanu.

Co jest potrzebne do rozpoczęcia pozycjonowania?

Do rozpoczęcia działań SEO konieczne będzie nadanie dostępu do narzędzi Google: Search Console, Analytics oraz Tag Manager. Dodatkowo w przypadku wdrażania zaleceń optymalizacyjnych przez agencję należy udostępnić dane logowania do panelu administracyjnego strony oraz serwera.

Jakie słowa kluczowe wybrać?

Jest to jeden z bardziej kluczowych elementów podczas opracowywania strategii pozycjonowania. Bardzo duże znaczenie ma tutaj doświadczenie specjalisty. Najczęściej wybierane są te najbardziej popularne dla wybranej branży – pamiętać jednak należy o konkurencyjności. Mogą to być frazy brandowe (np. nazwa firmy), ogólne (określające czym się firma zajmuje), długie ogony (z ang. long tail, czyli złożone ciągi słów) lub lokalizacyjne (np. Warszawa lub Poland). Aby prawidłowo dobrać frazy kluczowe dla witryny należy przeprowadzić analizę SEO.

Podsumowanie

Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych form generowania ruchu na stronę internetową. Pamiętać należy, że jest to proces i na efekty działań trzeba poczekać – szczególnie jeżeli startujemy z nowym biznesem w konkurencyjnej branży.

Nasze nagrody i wyróżnienia

Jeżeli są Państwo zainteresowani pozycjonowaniem, zapraszamy do kontaktu z poprzez poniższy formularz. Wykonamy odpowiednią analizę SEO. To pierwszy etap dla prowadzenia skutecznego pozycjonowania.

    4.9/5 - (75 ocen)
    1 komentuj
    1. Lightbx Lightbx
      Lightbx Lightbx says:

      Jedna z lepszych, jak i nie najlepsza forma reklamy dla biznesu. Wiadomo, że teraz warto skupić się na promocji w internecie, a tu SEO i SEM wiedzie prym i to zdecydowanie. Powinniście poszukać kogoś kto zajmie się dla was taką formą reklamy. oferują tu też profesjonalny copywriting i też tworzą strony internetowe, zarówno proste wizytówki jak i złożone sklepy internetowe.

      Odpowiedz

    Dodaj komentarz

    Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
    Feel free to contribute!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *