Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym e-commerce?

,

Szacuje się, że do 2026 r. wartość rynku e-commerce przekroczy 8,1 miliarda dolarów. Statystyki te pokazują, jak bardzo konkurencyjna jest branża szeroko pojętej sprzedaży internetowej. To doskonały dowód na ogromną wartość sektora e-commerce pod kątem finansowym – kwestia odpowiedniej reklamy poprzez właściwy dobór grupy docelowej i formy marketingu online. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Przedstawimy najpopularniejsze kanały dotarcia do stałych oraz zdecydowanych klientów wyróżniających się dużym prawdopodobieństwem zakupu Twoich produktów! Miłej lektury.

Spośród najbardziej dochodowych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym e-commerce możemy wyróżnić m.in.:

  1. Pozycjonowanie,
  2. Kampanie Google Ads,
  3. Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma,
  4. Social Ads,
  5. Social Marketing,
  6. Influencer Marketing,
  7. Content Marketing.

Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Pozycjonowanie – najbardziej dochodowy sposób reklamy e-commerce w Internecie

Pozycjonowanie, inaczej SEO (marketing w wyszukiwarkach) to sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym w perspektywie długofalowej. Wystarczy, że Twój serwis zostanie prawidłowo zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek zgodnie z zasadami on-site SEO (wewnątrz witryny) i off-site SEO (poza stroną WWW). W tym przypadku chodzi wyłącznie o organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania, znajdujące się tuż pod płatnymi wynikami.

SEO w praktyce

Klienci wpisują w wyszukiwarki różne słowa kluczowe. Na ich podstawie warunkują swój wybór – im lepiej dopasowany zostanie Twój sklep internetowy do preferencji użytkowników oraz wytycznych wyszukiwarek, tym większa szansa odnotowania konwersji.

Dla przykładu – użytkownik jest zainteresowany markową odzieżą męską. W tym celu wpisuje w Google (lub inną wyszukiwarkę typu Bing, Yahoo!, DuckDuckGo lub YANDEX) dowolną frazę kluczową (np. „markowa odzież męska”). Wówczas interesantowi wyświetlają się serwisy, które najlepiej odpowiadają wynikom wyszukiwania. Możesz być wśród tych serwisów, jeśli nawiążesz współpracę z agencją, która zadba o każdy aspekt e-commerce związany z SEO.

Źródło: Google.com

Pierwszą stronę organicznych wyników wyszukiwania można osiągnąć w relatywnie krótkim czasie – około 6-18 miesięcy od wdrożenia właściwej strategii SEO. Rekomendujemy natomiast „celować” w TOP 5 wyników, ponieważ generują one ponad 68% kliknięć w Google.

Kampanie Google Ads – rozwiązanie reklamowe pozwalające uzyskać natychmiastowe rezultaty w postaci dodatkowych klientów e-commerce

85% sprzedawców uważa, że SEO i płatne wyniki wyszukiwania są najskuteczniejsze w zdobywaniu nowych klientów. To bardzo trafne spostrzeżenie, ponieważ 40% przychodów e-commerce pochodzi z wyników organicznych, a dosłownie kilka procent mniej z płatnych wyszukiwań związanych z kampaniami Google Ads. Reszta (ok. 20%) obejmuje pozostałe metody reklamowe tj. influencer marketing oraz płatna reklama w mediach społecznościowych.

Inwestując w Google Ads możesz zmaksymalizować sprzedaż w ciągu tygodnia od uruchomienia kampanii. Dlaczego? Ponieważ od razu po zoptymalizowaniu i włączeniu AdWords osiągniesz pierwsze pozycje w wyszukiwarkach na dowolne słowo kluczowe (pod warunkiem uzyskania wysokiego wyniku jakości).

Ponadto za pomocą kampanii Google Ads masz szansę spopularyzować swoją ofertę nie tylko poprzez tekstowe (płatne) wyniki wyszukiwania, ale również sponsorowane wyniki Google Shopping.

Źródło: Google.com

Kampanie Google Ads (AdWords) oznaczane są jako „sponsorowane”. Występują nad bezpłatnymi wynikami, a także pod nimi – na pierwszej oraz drugiej stronie wyników Google.

AdWords możemy rozliczyć w postaci płatności za kliknięcie. Oznacza to, że płacimy dopiero w momencie, gdy klient wejdzie na naszą stronę internetową.

Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma – dobry sposób na dywersyfikację widoczności skutkującej większą sprzedażą

Każdy sklep internetowy może mieć wizytówkę Google Moja Firma. To niezbędny element wpływający na sprzedaż w Twojej firmie – 28% lokalnych wyszukiwań kończy się zakupem.

Za pomocą GMF klienci mogą wystawiać opinie na temat Twojej oferty (np. zakupionych produktów, jakości obsługi przedsprzedażowej oraz wielu innych kwestii). Oprócz tego Google Moja Firma umożliwia popularyzację stacjonarnego sklepu – jeżeli taki posiadasz. Wówczas potencjalny kupujący po wpisaniu dowolnej frazy związanej z Twoją branżą (np. „sklep z meblami Kraków”) zobaczy Twoją wizytówkę w lokalnym 3-packu.

Źródło: Google.com

W wizytówce Google Moja Firma można znaleźć wiele informacji o danej firmie, m.in.:

  1. Nazwa działalności
  2. Adres firmy
  3. Numer telefonu
  4. Godziny otwarcia
  5. Adres e-mail
  6. Strona internetowa
  7. Opis działalności firmy
  8. Zdjęcia i filmy przedstawiające przedsiębiorstwo
  9. Opinie i oceny klientów
  10. Informacje o produktach i oferowanych usługach
  11. Linki do profili społecznościowych firmy (np. Facebook, Twitter)
  12. Pytania i odpowiedzi zadane przez klientów i odpowiedzi firmy

Powyższe dane pomagają klientom skontaktować się z daną firmą oraz zrozumieć profil jej działalności. Przyczyniają się także do zwiększenia widoczności i zaangażowania kupujących.

Social Ads – metoda pozwalająca zbudować wiarygodność marki oraz wypracować przewagę konkurencyjną i zmaksymalizować konwersję

Pomimo tego, że SEO generuje ponad 1000% więcej ruchu od social mediów, warto dywersyfikować sprzedaż również o tę formę marketingu. Spośród najpopularniejszych rozwiązań reklamowych w tym przypadku możemy wymienić:

  • Facebook Ads & Instagram Ads (Meta Ads),
  • LinkedIn Ads,
  • Twitter Ads,
  • TikTok Ads.

Wybór konkretnego kanału marketingowego zależy od Twoich indywidualnych preferencji związanych z grupą docelową. Sektor e-commerce wiąże się przede wszystkim z reklamami TikTok Ads (np. nowoczesne technologie i wszelkie produkty związane z rozrywką) oraz Facebook i Instagram Ads (odzież, meble, e-booki). Poniżej przedstawiamy przykładową kampanię sponsorowaną Facebook Ads.

Źródło: Facebook.com

Płatne reklamy w mediach społecznościowych mogą występować również w formie wideo. Są tworzone, aby poprawić wizerunek marki w Internecie, sprzedać produkty lub oferować konkretne usługi. Rozliczenia w tym przypadku odbywają się za wyświetlenie.

Jak można zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym e-commerce za pomocą umiejętnych działań marketingowych?

Umiejętne działania marketingowe (np. social marketing, influencer marketing oraz content marketing) pozwalają wykreować wizerunek, zbudować zaufanie do odbiorców oraz zaangażować ich w „życie marki”, a w konsekwencji wypracować przewagę konkurencyjną.

Social Marketing – rozwiązanie odpowiadające za kreowanie wizerunku w Internecie oraz pozyskiwanie wartościowych leadów

Social marketing obejmuje najważniejsze działania w mediach społecznościowych, m.in.:

  • komunikację z klientami (np. w komentarzach pod postem);
  • tworzenie angażujących wydarzeń,
  • budowanie społeczności wokół brandu (np. w postaci grup na Facebooku) poprzez kreowanie wartościowych treści.

Tego typu działania wpływają nie tylko na maksymalizację sprzedaży, ale również wszelkich działań obejmujących mikro konwersje tj.:

  • zapisanie się do newslettera,
  • wejście na podstronę produktową,
  • odtworzenie wideo instruktażowego,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • pobranie poradnika w formie PDF.

Może to być także napisanie wiadomości w celu zapytania o zniżkę na hurtowe zamówienie.

Influencer Marketing – większa sprzedaż poprzez współpracę ze znanymi osobowościami

Influencer marketing sprawdza się doskonale w wielu sektorach e-commerce, a mianowicie:

  • Moda i uroda – influencer marketing jest szczególnie popularny w sektorze mody i urody, ponieważ klienci chętnie korzystają z porad i rekomendacji influencerów. Konsumenci ufają ich podpowiedziom w zakresie pielęgnacji skóry, makijażu, stylizacji i zakupów.
  • Żywność i napoje – osoby znane mogą pomóc w promowaniu nowych produktów i zdrowego stylu życia. Influencerzy związani z dietetyką i zdrowym odżywianiem mają wielu obserwujących, którzy chcą wiedzieć, jak prawidłowo się odżywiać, dlatego inwestycja w reklamę pod kątem starannie wyselekcjonowanej grupy docelowej może skutkować ogromnym zwrotem z inwestycji.
  • Elektronika i technologia – influencerzy zajmujący się technologią i sprzętem elektronicznym mają zazwyczaj setki tysięcy obserwujących, którzy chętnie słuchają ich rad. Reklama w tej dziedzinie jest bardzo dobrym rozwiązaniem pod kątem promocji nowych produktów i wskazywania konkretnych zalet, dzięki czemu klienci mogą dokonać trafniejszej decyzji zakupowej na podstawie rzetelnych informacji.
  • Fitness i zdrowie – osoby znane specjalizujące się w tematyce fitness i zdrowego stylu życia dysponują zazwyczaj sporą rzeszą osób, które chętnie uczestniczą w ich treningach i korzystają proponowanych porad (np. dotyczących doboru suplementów diety).
  • Podróże i turystyka – influencerzy związani z podróżami i turystyką mogą pomóc w promowaniu różnych celów turystycznych i udogodnień związanych z podróżowaniem.

Content Marketing – metoda pozwalająca zaangażować odbiorców do interakcji z Twoją marką i nakłonić ich do podjęcia działania

Content marketing jest metodą pozwalającą zaangażować odbiorców do interakcji z Twoją marką i nakłonić ich do podjęcia działania. Firmy najczęściej do promocji w Internecie wykorzystują treści takie jak:

  • artykuły,
  • wideo,
  • podcasty,
  • infografiki,
  • rankingi,
  • recenzje,
  • poradniki.

Dzięki temu można przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zbudować z nimi trwałe relacje.

Content marketing w e-commerce – 3 przykłady

Przykłady content marketingu w e-commerce:

Dollar Shave Club

Źródło: Youtube.com

Dollar Shave Club to firma, która sprzedaje maszynki do golenia i kosmetyki dla mężczyzn. Marketerzy tego przedsiębiorstwa tworzą zabawne i kreatywne filmy reklamowe, które przyciągają uwagę klientów. Opowiadają w nich o produktach firmy i pokazują, jak łatwo jest zrobić zakupy na ich stronie internetowej.

IKEA

Źródło: Ikea.com

IKEA tworzy wartościowe treści, takie jak przewodniki i filmy ułatwiające klientom urządzenie swojego mieszkania. Dzięki temu buduje zaangażowanie klientów i zwiększa swoją sprzedaż.

Sephora

Źródło: Sephora.pl

Sephora oferuje wiele wartościowych treści, takich jak poradniki makijażu, recenzje produktów, porady dotyczące pielęgnacji skóry, artykuły o trendach w makijażu i urodzie, a także wideo tutoriale. Poszczególny content jest dostępny na stronie internetowej, na blogu oraz na kanałach społecznościowych.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym e-commerce? – podsumowanie

Sprzedaż w sklepie internetowym e-commerce możesz zwiększyć na wiele sposobów. Biorąc natomiast pod uwagę aktualne standardy, rekomendujemy zainwestować w pozycjonowanie i połączyć je ewentualnie z kampaniami Google Ads (tekstowymi lub Google Shopping). Dobrym (ale dodatkowym) rozwiązaniem okazują się płatne kampanie w mediach społecznościowych.

Absolutnym must-have jest także content marketing. Będąc właścicielem e-commerce, powinieneś zadbać o dostarczanie wartościowych treści, użytecznych dla internautów. Nie muszą być to koniecznie wpisy blogowe (chociaż rekomendujemy je najbardziej, ponieważ są doskonałym wsparciem dla SEO). Można także przygotowywać profesjonalne filmiki (np. na YouTube) oraz podcasty. Są one dobrym rozwiązaniem, jeśli wykorzystywanie konkretnych produktów (np. kosmetyków pielęgnacyjnych lub akcesoriów dachowych) wymaga dodatkowej wiedzy merytorycznej.

 

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym e-commerce?

1. Jak najszybciej zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym e-commerce?

Sprzedaż w e-commerce można zwiększyć najszybciej za pomocą kampanii Google Ads (tekstowych lub Google Shopping). Pod warunkiem właściwej optymalizacji AdWords Twój sklep internetowy stanie się widoczny na najbardziej wartościowe słowa pod kątem sprzedażowym maksymalnie w ciągu kilku. Możesz także zdecydować się na Facebook Ads – jest to szczególnie przydatne w branży kosmetycznej oraz odzieżowej.

2. Jaki jest najbardziej opłacalny sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym e-commerce?

Najbardziej opłacalnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym e-commerce w perspektywie długofalowej jest pozycjonowanie w Google (do Google należy aż 91% rynku wyszukiwarek). Rezultaty SEO są widoczne po 2-3 miesiącach w postaci dodatkowych wejść na stronę. Mniej więcej 6-18 miesięcy potrzeba, aby zdecydowanie zwiększyć sprzedaż i zmaksymalizować zyski e-commerce. Ponadto, efekty z pozycjonowania są widoczne nawet do kilkunastu miesięcy od zakończenia współpracy z agencją SEO. W przypadku Google Ads – po zaprzestaniu płatności cała widoczność promowanego sklepu w wyszukiwarce znika.

5/5 - (5 ocen)
2 komentarzy:
  1. www
    www says:

    Artykuł prezentuje różne strategie i narzędzia, które można wykorzystać do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym e-commerce. Od pozycjonowania i kampanii Google Ads, po optymalizację wizytówki Google Moja Firma, social ads, social marketing, influencer marketing i content marketing. Autor również udziela odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące tematu. To kompleksowe podejście może pomóc przedsiębiorcom skutecznie promować swoje produkty online i przyciągnąć większą liczbę klientów.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *