On-page SEO

Działania on-page SEO obejmują wszelkie czynności optymalizacyjne, które prowadzone są w obrębie witryny. Stanowią one nieodłączną część każdej strategii SEO, a ich celem jest nie tylko poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, ale także poprawienie jej funkcjonalności i wygody korzystania z jej zasobów. Do działań on-page SEO zaliczyć można:

  • umieszczanie na portalu wysokiej jakości treści uwzględniających słowa kluczowe,
  • minimalizowanie czasu ładowania strony,
  • dbanie o tytuły i opisy stron, najlepiej w taki sposób, by trafnie odzwierciedlały wyszukiwane przez użytkownika treści,
  • odpowiednie operowanie nagłówkami,
  • tworzenie przyjaznych (krótkich i konkretnych) adresów URL,
  • wdrażanie wewnętrznego i zewnętrznego linkowania,
  • dbanie o responsywność witryny,
  • optymalizacja struktury serwisu i praca nad jego interfejsem – zarówno w ujęciu wizualnym, jak i funkcjonalnym.

Niezwykle istotne jest to, że osoba odpowiedzialna za zarządzanie stroną może w pełni kontrolować wszystkie powyższe kwestie, co nie ma miejsca w przypadku off-site SEO. Należy wspomnieć, że prowadzenie działań on-site najlepiej jest rozpocząć już na etapie planowania i tworzenia strony internetowej – niekiedy okazuje się, że wprowadzenie zmian optymalizacyjnych na późniejszym etapie może być niezwykle problematyczne.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *