Agencja SEO – czym się zajmuje?

, ,

Reklama w Internecie jest początkiem rozwoju Twojej firmy. Wybór właściwego rozwiązania promocyjnego może pomóc w pozyskaniu zdecydowanych klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem zakupią Twój produkt lub skorzystają z proponowanej oferty. Jeżeli chcesz osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty związane z reklamą, powinieneś zdecydować się na usługi, jakie świadczą agencje SEO. Sprawdź, czym zajmuje się agencją SEO i dlaczego warto skorzystać z jej rozwiązań! Przeczytaj ten artykuł! Miłej lektury.

Agencja SEO – co to jest?

Agencja SEO to firma specjalizująca się w usługach związanych z optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Głównym celem podmiotów pozycjonerskich jest zwiększenie widoczności Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania (wpływa to na popularyzację oferty online).

Czym różni się agencja SEO od interaktywnej?

Agencje interaktywne zajmują się prowadzeniem działań promocyjnych w Internecie oferując szeroki wachlarz usług. W ich ofercie mogą pojawić się różnorodne działania zaczynając od tworzenia stron internetowych, przez prowadzenie SEO, kończąc na tworzeniu identyfikacji wizualnej i prowadzeniu profili firmowych w Social Mediach. Ogólnie ujmując są to agencje, które zatrudniają wielu specjalistów z różnych dziedzin, dzięki czemu mogą oferować szeroki zakres usług związanych z marketingiem internetowym. Agencje SEO można określić jako podgrupę agencji interaktywnych, ponieważ skupiają się one na prowadzeniu działań związanych z wyszukiwarką internetową.

SEO – skrót pochodzi ze słów z języka angielskiego: Search Engine Optimization. Odnosi się do procesu optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem tych działań jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych dla danej witryny. Optymalizacja dotyczy treści na stronie ale również struktury oraz kodu źródłowego. W Polsce nazywana jest także jako pozycjonowanie.

Czym zajmuje się agencja SEO? – 5 najważniejszych zadań!

W zależności od specyfiki świadczonych usług oraz preferencji projektowych dot. konkretnej strategii marketingowej, agencja SEO zajmuje się m.in.:

  1. Przeprowadzaniem audytów SEO – wskazujących wady oraz zalety Twojej strony internetowej (specjaliści na tym etapie wskazują również rekomendacje odnośnie konfiguracji danej witryny pod kątem treści, link buildingu oraz technicznego SEO);
  2. Opracowywaniem strategii pozycjonerskich – aby wszelkie działania związane z SEO były wykonywane kolejno, w odpowiednich terminach, z właściwymi rezultatami widocznymi w perspektywie długofalowej (nawet po zakończeniu współpracy pozycjonerskiej);
  3. Doborem słów kluczowych – przed rozpoczęciem pozycjonowania (SEO), specjaliści selekcjonują najważniejsze frazy pod kątem sprzedażowym w taki sposób, aby Twój serwis przyciągał wyłącznie zdecydowanych i stałych klientów, którzy dokonają mikro- lub makro konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi, rezerwacji szkolenia, pobrania PDF-a lub wypełnienia formularza kontaktowego);
  4. Analizą konkurencji – działania SEO na podstawie analizy konkurencji umożliwiają wyróżnienie Twojej firmy spośród tzw. branżowych rywali, a co za tym idzie, uzyskanie sporej przewagi konkurencyjnej, przekładającej się na maksymalizację zysków w perspektywie długofalowej (już po 3-4 miesiącach od wdrożenia właściwej strategii pozycjonerskiej).
  5. Konsekwentnym wdrażaniem wszelkich zmian i udoskonaleń – w trakcie procesu pozycjonowania specjaliści umiejętnie i trafnie wdrażają niezbędne elementy, które poprawiają pozycję Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania i wpływają dodatkowo na UX serwisu (np. pod kątem jego wydajności, interaktywności oraz stabilności wizualnej).

Renomowane agencje SEO przeprowadzają również szkolenia z zakresu marketingu w wyszukiwarkach dla klientów indywidualnych oraz firm. Umożliwia to w późniejszym okresie samodzielnie pozycjonowanie (np. w celu zmniejszenia kosztów usług lub zmaksymalizowania efektów podczas współpracy z firmą marketingową).

Warto również wspomnieć, iż każda agencja SEO zajmuje się profesjonalnym raportowaniem. Dzięki temu wiesz, w co dokładnie inwestujesz swoje pieniądze. Analizy są dogłębne i dotyczą nie tylko widoczności w wyszukiwarkach (na każdą frazę), ale również konwersji, które weryfikujemy w takich narzędziach, jak: Google Analytics 4 czy też Google Search Console.

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji SEO? – zalety

Długofalowa współpraca z agencją SEO (na przestrzeni 12-24 miesięcy) wpłynie korzystnie na wiele sektorów Twojego biznesu. Są to m.in.:

  • budowa rozpoznawalności marki w Internecie – im wyżej znajdziesz się w organicznych wynikach wyszukiwania, tym lepiej będą kojarzyli Twoją markę klienci (poskutkuje to również wykreowaniem zaufania oraz większą sprzedażą);
  • oszczędność czasu i pieniędzy – delegując usługi SEO dla profesjonalnej agencji marketingowej zaoszczędzisz czas i będziesz mógł go poświęcić na inne priorytetowe kwestie w obrębie których się specjalizujesz (rozwiązania agencyjne pozwalają również uniknąć kosztów związanych z zatrudnieniem etatowego specjalisty oraz osoby do kontroli jego działań);
  • wysoka jakość usług – samodzielne pozycjonowanie jest bardzo ryzykowne (ze względu na restrykcje Google) oraz często nieskuteczne, ponieważ osoby bez doświadczenia w SEO popełniają kluczowe błędy uniemożliwiające uzyskanie satysfakcjonującej widoczności w Google (współpracując z agencją SEO, możesz liczyć na pierwsze rezultaty w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarkach nawet po 3-4 miesiącach od rozpoczęcia prac pozycjonerskich).

Profesjonalne agencje SEO wyróżniają się również ponadprzeciętną znajomością standardów rynkowych w branży pozycjonerskiej. Mają dodatkowo specjalistyczne narzędzia ułatwiające weryfikację działań oraz implementację poszczególnych rozwiązań. Skutkuje to większą efektywnością, a co za tym idzie – znaczącym zwrotem z inwestycji w perspektywie długofalowej.

Źródło: https://www.google.com/

Agencja SEO – jak wybrać firmę marketingową, która pomoże w rozwoju biznesu online?

Wybór agencji SEO to bardzo ważny krok rozwojowy dla Twojego biznesu w Internecie. Jeżeli zależy Ci na wyborze rzetelnego partnera biznesowego, zwróć uwagę na poniższe kwestie.

Referencje

Interesuje Cię rzetelna agencja SEO? Zweryfikuj referencje – w formie skanów PDF, w Google lub na Facebooku. Pozwoli to uzyskać wstępny pogląd na profesjonalizm oraz jakość działań danego podmiotu. Rekomendujemy również sprawdzić case studies ze swojej branży. Obejmują one podsumowania projektów oraz efekty z ich realizacji.

Doświadczenie

Doświadczenie – bardzo priorytetowa kwestia, ale nie pierwszorzędna. Celuj przede wszystkim w podmioty marketingowe z bogatym portfolio (czyli szerokim wachlarzem realizacji). Dobrze, jeżeli wybrana agencja SEO dysponuje minimum 5-letnim doświadczeniem w środowisku branżowym. Rekomendujemy natomiast sprawdzić opinie i jakość poprzednich projektów (doskonałym dowodem doświadczenia są międzynarodowe realizacje).

Specjalizacja

Posiadasz sklep internetowy i chcesz go wypozycjonować? Skorzystaj z usług firmy marketingowej, która ma w swoim portfolio realizacje związane z sektorem e-commerce. Pomimo tego, że pozycjonowanie strony WWW i sklepu wyróżnia się licznymi podobieństwami, doświadczenie w e-commerce jest dodatkowym atutem.

Kompleksowość

Im bardziej kompleksowe usługi świadczy dana agencja SEO, tym większym zaufaniem możesz ją darzyć. Dla przykładu – oferta SEOgroup obejmuje nie tylko pozycjonowanie międzynarodowe, ogólnopolskie oraz lokalne, ale również:

Ponadto proponujemy dodatkowo:

  • Audyt SEO/UX,
  • Audyt PPC/Google Ads,
  • Audyt konkurencji,
  • Analitykę internetową,
  • Online Reputation Management.

Jeżeli wybrana przez Ciebie agencja SEO proponuje wyłącznie pozycjonowanie, rekomendujemy wybrać inną opcję, ponieważ rozwiązania reklamowe należy różnicować (dywersyfikować) o płatne kampanie w Google (AdWords) oraz kampanie w mediach społecznościowych (np. Facebook & Instagram Ads). Dzięki temu Twoja firma szybciej się rozwinie. Ponadto, decydując się na wiele usług w jednej agencji, możesz liczyć na atrakcyjne zniżki (nawet do -30%).

Koszty

W tym przypadku wiele kwestii ustala się indywidualnie, zgodnie z potrzebami klientów. Zalecamy natomiast unikać agencji SEO, które proponują skrajnie tanie usługi pozycjonerskie (np. poniżej 1 000 zł netto miesięcznie). Taki budżet jest jak najbardziej w porządku wyłącznie w kontekście kampanii lokalnych dla małych działalności usługowych. Żeby osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty SEO, należy zapłacić w granicach 2 000 – 4 000 zł netto miesięcznie. Nie stanowi to jednak reguły. W celu uzyskania kompleksowej wyceny, skontaktuj się z wybranym podmiotem marketingowym.

Ile kosztuje SEO miesięcznie?

Koszt usług SEO może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak: zakres usług, rodzaj optymalizacji, wielkość i specyfika strony internetowej oraz konkurencja w danej branży. W Polsce, średni koszt miesięczny SEO może się wahać od 1000 zł do nawet 10 000 zł i więcej. Istnieją różne modele rozliczeń, wśród których można wymienić:

  • Abonament: płatność stała miesięczna, która zwykle obejmuje usługi takie jak optymalizacja strony, tworzenie treści, budowanie linków, itp.
  • Płatność za efekty: model wynagradzający agencję tylko w przypadku osiągnięcia określonych celów, np. pozycjonowanie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

 

Koszt prowadzenia działań SEO dla rynku lokalnego

Koszt prowadzenia działań SEO dla rynku lokalnego: https://www.seogroup.pl/oferta-pakietow-seo/

Czym zajmuje się agencja SEO? – podsumowanie

Agencja SEO zajmuje się przede wszystkim optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Ich zadaniem jest regularne zwiększanie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, co pozwala przyciągnąć więcej wartościowego ruchu na stronę, a w konsekwencji pozyskać stałych oraz zdecydowanych klientów. Spośród najważniejszych usług agencji SEO możemy wyróżnić pozycjonowanie, ale również content marketing umożliwiający rozwinięcie długiego ogona słów kluczowych, który ma wpływ na SEO. Jeżeli chodzi o dodatkowe rozwiązania – w większości ofert można wybrać Google Ads (dawniej AdWords) oraz Meta Ads (Facebook & Instagram Ads).

Dlaczego warto podjąć działania SEO?

Tak jak wspominaliśmy, co raz więcej użytkowników dokonuje zakupów za pomocą Internetu. W związku z tym, warto rozważyć rozpoczęcie działań SEO, aby przyciągnąć nowych jak i starych Klientów.

Podstawowymi zaletami prowadzenia działań SEO jest:

  • zwiększenie widoczności witryny w sieci,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania,
  • możliwość budowania pozytywnego wizerunku w Internecie,
  • większa rozpoznawalność marki,
  • przede wszystkim dotarcie do potencjalnych Klientów.

Efektem tego będzie zwiększenie zysków, co przełoży się na rozwój Twojego biznesu.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat współpracy z agencjami SEO?

1. Ile kosztują usługi agencji SEO?

Wiele zależy od wyboru konkretnych usług. W przypadku pozycjonowania stron internetowych (czyli głównego sektora zadań agencji SEO), powinieneś liczyć się z wydatkami rzędu kilku tysięcy złotych netto miesięcznie. Finalna kwota zależy m.in. od specyfiki Twojej branży, rodzaju pozycjonowanych fraz kluczowych (np. ogólnych lub long tail SEO), a także konkurencyjności dziedziny, w której działasz. Jeżeli natomiast chcesz skorzystać z usług dodatkowych (np. Google Ads lub Facebook & Instagram Ads), ceny oscylują w granicach 1 000 – 1 500 zł netto miesięcznie. Nie stanowi to jednak reguły i zalecamy skontaktować się z wybraną agencją SEO, aby uzyskać kompleksową wycenę.

2. Jakie są najważniejsze zadania agencji SEO?

Spośród najważniejszych zadań agencji SEO możemy wymienić m.in.:

  • analizę i optymalizację treści na stronie internetowej,
  • analizę i optymalizację struktury witryny,
  • budowanie linków,
  • monitorowanie wyników,
  • przeprowadzanie regularnych aktualizacji strategii SEO.

Warto również wspomnieć o konsekwentnym badaniu konkurencji oraz dostosowywaniu serwisu do aktualnych standardów SXO (SEO + UX), bazując na najnowszych wytycznych wyszukiwarek.

3. Współpraca z agencją SEO – jakie efekty można osiągnąć?

Decydując się na współpracę z agencją SEO, można w łatwy sposób wykreować pozytywny wizerunek swojej marki w Internecie, zbudować zaufanie wśród konsumentów oraz zmaksymalizować zyski. Dzięki osiągnięciu wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania pozyskasz stałych oraz zdecydowanych klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem zakupią produkt lub skorzystają z Twoich usług.

4. Agencja SEO czy promocja w Internecie na własną rękę?

Jeżeli jesteś ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego i dysponujesz wystarczającymi zasobami, aby zapewnić skuteczną promocję swojej witryny – możesz prowadzić działania marketingowe samodzielnie. W ten sposób zaoszczędzisz pieniądze, ale będziesz musiał poświęcić ogromne zasoby czasu i energii na zdobycie niezbędnej wiedzy oraz samodzielne wdrażanie działań. Należy jednak pamiętać, że samodzielne pozycjonowanie nie gwarantuje oszczędności, ponieważ zestaw niezbędnych narzędzi SEO (np. Ahrefs, Semrush oraz Senuto) w bardziej rozbudowanych pakietach może kosztować nawet do 1 000 zł netto miesięcznie. Czyli prawie tyle, co podstawowy abonament SEO w większości agencji marketingowych. Decyzja należy do Ciebie. W razie pytań, pozostajemy dyspozycyjni mailowo lub telefonicznie!

Szukasz agencji SEO? Zapraszamy do kontaktu z SEOgroup:

    5/5 - (10 ocen)
    0 komentarzy:

    Dodaj komentarz

    Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
    Feel free to contribute!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *