Najwyższa kompleksowość działań

SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.

Gwarancja wzrostu sprzedaży

Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.

Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee

Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Działania w całej Europie

W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.

Indywidualna strategia

Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania stron

SEO360®

SXO

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Niemczech w ramach SEO360®?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań, optymalizacja SEO strony jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu. Zwane jest także analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Populacja naszych zachodnich sąsiadów to 83,6 mln mieszkańców. Blisko 93% z nich ma dostęp i korzysta aktywnie z Internetu. Co ciekawe, ilość smartfonów sięga 110 mln, co oznacza że co trzeci Niemiec posiada dwa telefony! Statystyczny Otto Normalverbraucher (polski Jan Kowalski) spędza w sieci blisko 4,5 godziny dziennie!

 

Użytkownicy w tym kraju z roku na rok coraz bardziej preferują przeglądanie Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych niż komputerów. W 2019 roku z “małego” ekranu korzystało w tym celu 11% więcej osób niż rok wcześniej. Z drugiej strony klasyczny desktop pozostawał w odwrocie, gdyż zanotował spadek o 4,4%. Wartym odnotowania jest również fakt zdecydowanego odwrotu userów surfujących po sieci przy wykorzystaniu tabletu, których skala osiągnęła poziom aż -31%.

 

Najpopularniejsze urządzenia z których korzystają Niemcy:

  • telefony komórkowe i telewizory Smart (92%),
  • laptopy i komputery stacjonarne (76%),
  • smartfony (75%),
  • tablety (38%),
  • smartwatche (6%).

 

Jeżeli chodzi o systemy operacyjne na urządzeniach mobilnych, to podobnie jak w Polsce, większość użytkowników korzysta z Androida (70%) oraz iOS (29% ruchu). Wśród najpopularniejszych aplikacji, z których korzysta ponad połowa Niemców, wymienić można kolejno WhatsAppa (aż 79%), YouTube (77%) oraz Facebooka (64%).

 

Niemcy zwracają uwagę na porządek, wygląd oraz jakość. Cechy te mają swoje odzwierciedlenie także w samym pozycjonowaniu, a w szczególności unikalnym, wyczerpującym temat i odpowiadającym na wszelkie pytania contencie. Sama strona internetowa powinna także mieć przejrzysty szablon, aby zainteresowany mógł swobodnie się po niej poruszać. Nasi sąsiedzi najczęściej w Internecie kupują elektronikę, ubrania, zabawki i rzeczy potrzebne do rozwijania pasji. Więcej o tym poniżej w punkcie pt. “Rynek e-commerce w Niemczech”.

83,6 mln

Populacja Niemiec

93 %

Populacji ma dostęp do Internetu

77 mln

Internautów

94 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki i przeglądarki internetowe w Niemczech

W Niemczech, podobnie jak w większości krajów, najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest Google (94%). Przedstawiając to w oparciu o najczęściej używane urządzenia wygląda to następująco:

  • Desktop – ok. 85% wszystkich wyszukiwań na przeglądarkach przy użyciu niemieckiego Google,
  • Mobile – blisko 98% wykorzystanie niemieckiego Google w przeglądarkach.

 

W odniesieniu do optymalizacji naszej witryny, warto także wiedzieć, z jakich wyszukiwarek korzystają nasi zachodni sąsiedzi?

Tutaj jak widać prym także wiedzie niemieckie Google (48,4%), choć zauważalny udział mają również popularne na iPhone’ach Safari (22,1%) oraz lisek Firefoxa (11,9%).

 

Jeżeli chodzi o pozostałe wyszukiwarki i ich udział w rynku to Bing (5,34%), Ecosia (1,12%), DuckDuckGo (0,9%) i Yahoo (0,72%) stanowią na tyle niską skalę użytkowania, że w szczególności w pierwszych etapach działań, nie są koniecznym elementem strategii SEO.

Rynek e-commerce w Niemczech

Niemcy są 5. rynkiem e-commerce na świecie! Właściwie to zdanie powinno wyczerpywać wszelkie pytania i zaspokajać wątpliwości związane z pomysłem zaistnienia oraz zagospodarowania rynku w kraju, będącym gigantem sprzedaży elektronicznej. Roczny obrót w ramach e-commerce sięga niebotycznej sumy tj. ponad 100 mld euro. Nikogo nie trzeba przekonywać, że jest o co walczyć. Co równie istotne, wedle statystyk ok. 66 mln Niemców kupuje on-line! Każdy z nich wydaje w taki sposób średnio 1424 euro rocznie.

 

Dynamika wzrostu e-commerce w Niemczech w 2019 roku wyniosła 11%. To mniej niż średnia segmentu na świecie (13%), jednak nie jest to zła statystyka. Wręcz przeciwnie, można stwierdzić, że Niemcy są już rynkiem dojrzałym i ustabilizowanym, aniżeli w przypadku krajów rozwijających się.

Użytkownicy

W jaki sposób Niemcy płacą za swoje zakupy on-line? W większości dokonują tego za pośrednictwem transferów bankowych.

Zakupy on-line

To, że Niemcy lubują się w zakupach w sieci to już wiemy, teraz przyjrzyjmy się temu co najczęściej kupują.

Z jakich sklepów i platform handlowych korzystają nasi zachodni sąsiedzi?

(w nawiasie roczne obroty w 2019 roku)

  • AMAZON.DE (9.278,1 mln euro),
  • OTTO.DE (3.200,0 mln euro),
  • ZALANDO.DE (1.441,0 mln euro),
  • MEDIAMARKT.DE (987,7 mln euro),
  • NOTEBOOKSBILLIGER.DE (878,5 mln euro),
  • LIDL.DE (757,3 mln euro),
  • BONPRIX.DE (601,1 mln euro),
  • CYBERPORT.DE (554,7 mln euro),
  • SATURN.DE (546,2 mln euro),
  • ALTERNATE.DE (524,5 mln euro).

 

Anglojęzyczny Amazon od lat zajmuje pozycję lidera pod względem sprzedaży on-line w Niemczech. Ma blisko trzykrotnie większe obroty niż drugi w zestawieniu, lokalny Otto.de. Niemniej, tych dwóch graczy łącznie odpowiada za prawie połowę obrotów e-commerce w Niemczech. Coraz bardziej na rynku rozpychają się także internetowe odpowiedniki sklepów stacjonarnych (jak Media Markt, Lidl, czy Saturn). “Tort” jest na tyle dużym i łakomym kąskiem, że na pewno warto postarać się uszczknąć choćby jego drobną część.

Jaką domenę wybrać?

Nie jest to niezbędne, ale wskazane, aby nasza strona internetowa posiadała narodową domenę, w tym wypadku “.de”. W ramach działań SEO i parametrów hreflang w kodzie strony, można robotom niemieckiego Google dać wskazówki odnośnie tego w jakim języku jest witryna oraz na jakim rynku powinna się wyświetlać. Z drugiej jednak strony warto zadbać o jej wiarygodność, a tę w oczach Klienta w większym stopniu da niemieckie rozszerzenie. Przy okazji planów wchodzenia na kilka zagranicznych rynków, można także zastanowić się nad europejskimi, czy też globalnymi domenami typu “.eu” lub “.com”. Następnie, przy tworzeniu kolejnych wersji językowych rozszerzać je o poszczególne kraje tj. mojastrona.eu/de, mojastrona.eu/es, mojastrona.eu/fr itp.

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu w Niemczech?

Rynek niemiecki na pewno jest ciekawy i zamożny. Co ważne, nasi sąsiedzi są już przyzwyczajeni do zakupów on-line i korzystania z platform handlowych. To, przy dobrze rozpisanej strategii i stopniowym zagospodarowywaniu prowadzonej przestrzeni usługowej, daje solidne podstawy do skutecznej realizacji ekspansji naszego biznesu. Niemcy, o czym nie raz pisaliśmy, są naszymi sąsiadami, to również plus w kontekście logistycznym oraz dostarczania zamówień.

 

Niemiec dokonujący zakupu w sieci w 15% robi to przy wykorzystaniu zagranicznych ofert. Oznacza to, że nasi zachodni sąsiedzi decydują się nie tylko na rodzime produkty. Dużą wagę przywiązują do wyglądu, a nade wszystko jakości, która końcowo może przeważyć szalę i przekonać użytkownika do wyboru właśnie naszego asortymentu.

 

Korzyści z pozycjonowania stron i sklepów internetowych w Niemczech:

  • wzrost sprzedaży, czyli większe zyski,
  • zamożny, mniej konfliktowy Klient,
  • zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki,
  • jeżeli oferujesz jakościowe produkty, zdobędziesz stałych i wiernych Klientów,
  • ciągły rozwój w oparciu o preferencje nowego rynku,
  • nieograniczone możliwości.

 

Poszerzenie obszaru działalności to na pewno wyzwanie, ale i szansa. Dodatkowy rynek zbytu oznacza bezpośrednio okazję do zdobycia nowych Klientów, a dalej zwiększenie zakresu sprzedaży i końcowo zysków. Jeżeli Twój produkt dostarczy zainteresowanym poszukiwaną jakość, możesz w ten sposób poszerzyć swoją bazę odbiorców na lata. Dobrze jest także wykonać taki ruch przed konkurencją, aby zawczasu zbudować swoją pozycję i stać się liderem w nowym miejscu. Ciągły rozwój, rozbudowa oferty, ekspansja firmy, to korzyści, które pozwalają puścić wodze fantazji. Nie jest to jednak tak odległe, w końcu wszystko zależy od nas samych. 

Link Building na Niemcy

Jeżeli chodzi o pozyskiwanie linków na rynku niemieckim, to polega w szczególności na gromadzeniu jakościowych odnośników z tematycznych serwisów internetowych. Co istotne, liczy się głównie właśnie wysoka jakość, a nie sama ilość linków.

 

Linki do publikacji przygotowywanych przez dziennikarzy, czy też same notki prasowe, są w Niemczech jednymi z najpopularniejszych sposobów pozyskiwania linków. Redaktorzy dosyć chętnie umieszczają odnośniki do materiałów źródłowych. Sam tekst jednak przede wszystkim musi nieść ze sobą wartość oraz sprawdzone informacje. Podobnie funkcjonuje metoda lokowania linków u partnerów biznesowych. Jeżeli współpraca przebiega wedle założeń i jest zadowalająca dla obu stron, Niemcy często na swoich witrynach umieszczają odnośniki do swoich kontrahentów biznesowych. Do tych najważniejszych i najcenniejszych form pozyskiwania odnośników należą także artykuły sponsorowane. W Niemczech trochę inaczej niż w Polsce, nie są one ukradkiem przemycane w ramach zwykłych treści. Ich jakość również jest na wysokim poziomie i często zawiera profesjonalnie przygotowany tekst w oparciu o eksperckie opracowania oraz źródła, a tym samym stanowi ważną część danego serwisu.

 

Inne formy pozyskiwania linków w Niemczech:

  • Linki ze współpracy z blogami (najczęściej tematyczne, tekst lub komentarz z odnośnikiem),
  • Linki z social mediów (wykorzystywane, choć bez przełożenia na organiczne efekty),
  • Linki pozyskiwane z partnerstwa z serwisami edukacyjnymi (dzielenie się materiałami/opracowaniami dydaktycznymi),
  • Linki pozyskiwane od OPP (podobny model działania jak z partnerami biznesowymi),
  • Gościnne wpisy (serwisy poradnikowe, blogi innych podmiotów czy też platformy informacyjne).

Dobieranie słów kluczowych na rynek niemiecki

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google na rynku niemieckim to skuteczny sposób na zwiększenie widoczności marki wśród niemieckojęzycznego odbiorcy. Aby skutecznie pozycjonować stronę internetową na rynku stron w niemieckim Google, konieczne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny być wybierane tak, aby odpowiadały potrzebom i zainteresowaniom niemieckiego użytkownika. Dobrym sposobem jest przeprowadzenie szczegółowej analizy słów kluczowych, w celu wybrania takich, które są odpowiednie zarówno pod względem tematycznym, jak i popularności. W tym celu można skorzystać z narzędzi do analizy słów kluczowych, takich jak Google Keyword Planner.

 

Po dobraniu odpowiednich słów kluczowych, możesz dostosować swoją stronę internetową do niemieckiego odbiorcy, używając odpowiednich sformułowań i terminów, aby optymalizować całą stronę pod kątem pozycjonowania w Niemczech. W celu zapewnienia jak najlepszych wyników, należy regularnie monitorować wyniki wyszukiwania i dostosowywać strategię do zmieniających się trendów.

 

Frazy z długiego ogona przy pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google dla rynku niemieckiego

 

Słowa kluczowe z długiego ogona to frazy, które są dłuższe i bardziej szczegółowe niż typowe frazy kluczowe. Zazwyczaj zawierają one cztery lub więcej słów. Mogą być oparte na lokalizacji, produkcie lub usłudze. Na przykład, jeśli firma oferuje usługi mycia samochodów w Berlinie, fraza z długiego ogona, którą może używać do pozycjonowania stron niemieckich, to „mycie samochodów w Berlinie” lub „myjnia ręczna Berlin centrum”.

 

Frazy z długiego ogona mają kilka zalet. Po pierwsze, są one mniej konkurencyjne niż typowe frazy kluczowe – oznacza to, że mogą być one łatwiejsze do pozycjonowania w Niemczech. Po drugie, są one bardziej precyzyjne i lepiej dopasowane do konkretnych produktów lub usług. Oznacza to, że użytkownicy będą bardziej skłonni do skorzystania z oferty, gdy wykonają wyszukiwanie z takiego typu słowa kluczowego.

Analiza konkurencji SEO w Niemczech

Analiza konkurencji SEO polega na badaniu i zrozumieniu strategii, które Twoi konkurenci wykorzystują do osiągnięcia wysokiej widoczności w wynikach wyszukiwania. To jest kluczowy etap przy planowaniu i optymalizacji własnej strategii SEO.

Poniżej znajduje się kilka etapów analizy konkurencji SEO, które można zastosować na niemieckim rynku.

  1. Identyfikacja konkurencji: Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie Twojej głównej konkurencji online. Wyszukaj kluczowe frazy związane z Twoim biznesem w niemieckim Google i zobacz, które strony pojawiają się na czołowych pozycjach.
  2. Analiza słów kluczowych: Zbadaj, jakie słowa kluczowe i frazy są najczęściej używane przez Twoją konkurencję. Narzędzia takie jak Senuto czy Ahrefs mogą pomóc w analizie słów kluczowych, które przynoszą konkurencji najwięcej ruchu.
  3. Analiza treści: Sprawdź, jakie treści są publikowane przez Twoją konkurencję. Czy koncentrują się na blogach, poradnikach, filmach, infografikach, itp.? Sprawdź, jakie treści zdobywają najwięcej udostępnień i linków.
  4. Analiza linków zwrotnych: Linki zwrotne są kluczowym czynnikiem rankingowym. Sprawdź, skąd pochodzą linki do stron konkurencji, jakie są ich źródła i jaką mają jakość.
  5. Analiza techniczna SEO: Sprawdź, jak Twoja konkurencja radzi sobie z technicznymi aspektami SEO, takimi jak szybkość ładowania strony, optymalizacja na urządzenia mobilne, struktura URL, wykorzystanie plików sitemap i robot.txt, itp.

Analiza konkurencji SEO jest procesem ciągłym, ponieważ strategie konkurencji będą się zmieniać na przestrzeni czasu. To jest szczególnie ważne na dynamicznych rynkach, takich jak niemiecki rynek internetowy. Regularna analiza konkurencji SEO pomoże Ci utrzymać przewagę i dostosować swoją strategię do zmieniających się warunków.

Źródła danych: 

  • https://www.ehi.org/de/top-100-umsatzstaerkste-onlineshops-indeutschland/
  • https://www.ecommercewiki.org/reports/783/ecommerce-report-germany-2019 
  • https://www.ecommercewiki.org/reports/792/european-ecommerce-report-2019-free 
  • https://ecommercedb.com/en/ranking/de/all 
  • https://www.jll.de/content/dam/jll-com/documents/pdf/research/emea/germany/en/Logistics-Property-Report-JLL-Germany.pdf
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl

    Pozycjonowanie stron lub sklepu internetowego w Niemczech może być skuteczne, jeśli zostanie zastosowana odpowiednia strategia. Bardzo ważne jest, aby zrozumieć język i kulturę kraju. Aby skutecznie pozycjonować w Niemczech, musisz wiedzieć, jakie słowa kluczowe używać i jakie techniki SEO są najbardziej skuteczne. Musisz także zadbać o to, aby Twoja strona internetowa była zgodna z wytycznymi Google, aby uzyskać najlepsze wyniki. Ponadto, ważne jest, aby ciągle dostosowywać Twoją strategię SEO, aby dostosować się do zmieniających się trendów i algorytmów niemieckiej wyszukiwarki. Aby skutecznie pozycjonować w Niemczech, musisz wybrać dostawcę usług SEO, który zna język i kulturę kraju i jest doświadczony w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach niemieckojęzycznych.

    FAQ

    Czy moja strona www powinna być po niemiecku?

    rozwiń

    Zdecydowanie tak. Należy pamiętać, że słowa kluczowe wpisywane do wyszukiwarki na pewno będą po niemiecku, więc aby użytkownik trafił na naszą stronę niezbędnym jest posiadanie niemieckiej wersji językowej. To właściwie pierwszy, znaczący krok do właściwej optymalizacji witryny pod SEO. Ciężko byłoby ją pozycjonować na frazy, jakich w ogóle nie ma na naszej stronie www. Ponadto, aby potencjalny Klient czuł się swobodnie i komfortowo, treści i opisy powinny być dostępne w jego rodzimym języku.

    Jakie niemieckie słowa kluczowe wybrać do pozycjonowania stron i sklepu?

    rozwiń

    Na to pytanie odpowie nasza wnikliwa analiza potencjału rynku oraz Twojej oferty, na podstawie których przygotujemy stosowną strategię, zawierającą katalog słów kluczowych. Znajdą się tam zapewne w większości niemieckie frazy, stanowiące tłumaczenia nazw oferowanych produktów, czy usług. Część z nich może posiadać swoje unikalne sformułowania, charakterystyczne dla danej narodowości, bądź regionu. Oczywiście oprócz konkurencyjnych, strategicznych słów kluczowych, przy okazji działań budować będziemy także ogólną widoczność serwisu na branżowe zapytania z sektora usług Twojego biznesu.

    Polska czy może lepiej niemiecka agencja marketingu internetowego?

    rozwiń

    Najważniejsza dla tego typu działań jest wiedza z zakresu SEO. Jeżeli zostanie ona wzbogacona przez naszych niemieckich partnerów znajomością rodzimego rynku oraz jakościowym contentem, to najważniejsze elementy mamy zagwarantowane. Nasze doświadczenie w realizacji skutecznych projektów na rynku niemieckim jest najlepszym dowodem posiadanych kompetencji. Nie bez znaczenia są również opłaty za prowadzone działania, które u nas liczy się w złotówkach, a w Niemczech najczęściej wynoszą one podobną stawkę, ale liczoną w euro.

    Czy działania są możliwe do realizacji jeżeli nie znam języka niemieckiego?

    rozwiń

    Tak. Wśród naszych partnerów posiadamy niemieckich Content Creatorów, z którymi uzyskiwaliśmy bardzo dobre wyniki pozycjonowania strony www na rynku zachodnich sąsiadów. Należy pamiętać, że tego typu działania powinny odbywać się dwutorowo tzn. z jednej strony stosowne treści powinny znaleźć się na samej witrynie, a z drugiej w ramach linkujących artykułów (Content Marketing) na portalach zewnętrznych czy wpisów (Buzz Marketing) na forach i tematycznych blogach. Jeżeli zaś chodzi o samą obsługę zapytań w języku niemieckim, to dobrze jest jednak mieć w firmie osobę, która choć w podstawowych kwestiach, będzie w stanie udzielić Klientowi konkretnych odpowiedzi.

    Pozycjonowanie Niemcy – dla kogo?

    rozwiń

    Niemcy stanowią ok. 30% całości eksportu Polski. Jeśli chcemy stale rozwijać swój biznes, warto rozważyć wejście na ten właśnie rynek. Warto mieć również na uwadze fakt, że Niemcy to kraj o mocno ugruntowanej i stabilnej sytuacji gospodarczej. Istotnym faktem jest to, że nasi zachodni sąsiedzi są fundamentem gospodarki UE. Biorąc pod uwagę te informacje oraz preferencje niemieckiego konsumenta – pozycjonowanie stron internetowych w niemieckim Google jest świetnym elementem dotarcia do rynku o największym potencjale sprzedaży.

    Dlaczego Twoja firma potrzebuje pozycjonowanie zagraniczne?

    rozwiń

    W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się na pozycjonowanie zagraniczne, a największą popularnością cieszy się właśnie rynek niemiecki. Zanim się na taki ruch zdecydujemy, warto zadać sobie kluczowe pytanie: “Dlaczego tego potrzebujemy?”. 

     

    Największą zaletą pozycjonowania stron w Niemczech jest rozszerzenie sprzedaży na bardzo atrakcyjny rynek, znajdujący się na zachód od Odry. . Każdy biznes chce się rozwijać, a otwarcie się na dodatkowy rynek poza polskim  wydaje się świetnym krokiem na przód. Dzięki takiemu zabiegowi, poprzez pozycjonowanie stron www nie tylko zyskamy więcej odwiedzających, ale również możemy liczyć na wzrost zysków z prowadzenia działalności. Naszą witryną zainteresuje się o wiele więcej użytkowników, co zdecydowanie zwiększy jej dochodowość.

    Co warto wiedzieć o wynikach wyszukiwania w Niemczech?

    rozwiń

    W Niemczech (podobnie jak w Polsce) najpopularniejszą wyszukiwarką internetową pozostaje niezmiennie Google. To oczywiście ułatwia w pewnych aspektach dostosowanie się do panujących tam warunków. Algorytmy niemieckiej wyszukiwarki Google nieustannie czuwają m.in. nad jakością strony, a także nad tym, czy jest ona przyjazna dla odwiedzającego. Nie powinno zabraknąć słów i fraz kluczowych, które są bardzo istotne w pozycjonowaniu stron. Na rynku niemieckim ważnym aspektem są też tzw. zapytania “long tail” (w dosłownym znaczeniu: długi ogon).

     

    Są to specyficzne i dokładne zapytania, które często wpisują  użytkownicy. Mogą brzmieć np.: “Jaki jest najlepszy laptop?” lub “Co kupić na chrzest bratanka?”. Pozycjonowanie strony internetowej pod pytania fraz typu long tail polega na tym, aby skonfigurować  ją w taki sposób, by odpowiedziała na nie w pełni. Dzięki temu na stronę trafiają klienci, którzy są nią żywo zainteresowani.

    Jakie są korzyści z marketingu internetowego na rynku niemieckim?

    rozwiń

    Jak możemy się domyślać – korzyści branżowych jest mnóstwo, a co najważniejsze – zagraniczny rynek otwiera się na nas z szerokimi ramionami. Główną zaletą płynącą z marketingu internetowego na rynku niemieckim jest wymierny zysk firmy. Możemy też starać się o lepsze doświadczenie użytkownika z naszą witryną i większe zadowolenie klientów.

    Co to jest Impressum i dlaczego jest ważne na rynku niemieckim?

    rozwiń

    Największym błędem, który bardzo często popełniają polscy przedsiębiorcy to Impressum niezgodne z niemieckim prawem lub jego zupełny brak. W Niemczech 99% klientów sklepów internetowych przed dokonaniem zakupu sprawdza firmę, której powierza swoje pieniądze i zaufanie. Podstawowym sposobem na szybkie sprawdzenie jest Impressum. Jeżeli jest niezgodne z prawem niemieckimialbo brak go na stronie – prawdopodobnie właśnie straciliśmy potencjalnych klientów największej gospodarki w Europie.

     

    Drugą ważną kwestią  są dane znajdujące się w Impressum. Dla polskiego przedsiębiorcy najkorzystniejszą opcją jest niemiecki adres zameldowania firmy, niemiecki numer telefonu i adres e-mail. Kolejnym czynnikiem, który wpływa pozytywnie na konwersje jest domena de. Zatem jeśli jesteśmy w trakcie planowania pozycjonowania dla projektu niemieckojęzycznego, który będziemy pozycjonować na rynkach niemieckim, austriackim i szwajcarskiem warto pamiętać o domenie z końcówką de.

    Jaki budżet jest potrzebny na pozycjonowanie strony internetowej w Niemczech?

    rozwiń

    Działania z zakresu pozycjonowania oraz ich wycena to złożony proces. Niestety, proste przewalutowanie budżetu w złotówkach na euro nie będzie tutaj miało zastosowania. Chcąc pozycjonować swoją witrynę w Niemczech, warto zarezerwować budżet minimum 1000 EUR/miesięcznie. Jednak trzeba mieć na uwadze, że budżet na działania SEO jest zależny od branży, konkurencji, obecnych wyników strony www i wielu innych czynników. Niewątpliwym atutem  takich działań jest fakt, że przychody i zyski są liczone  także w euro, a nie złotówkach. To korzystnie wpływa na rentowność działań, pomimo większych kosztów. Szczegółową wycenę związaną z działaniami SEO w Niemczech można uzyskać po zamówieniu odpowiedniej strategii SEO360® na ten rynek.

    Pozycjonowanie Niemcy – komu zlecić SEO w Google.de?

    rozwiń

    Pozycjonowanie stron internetowych na rynku niemieckim wymaga specyficznej wiedzy i umiejętności. To jest szczególnie ważne ze względu na różnice językowe, kulturalne i regulacyjne.

    Oto kilka czynników, które powinieneś wziąć pod uwagę, decydując komu zlecić SEO w Google.de:

    1. Doświadczenie w pozycjonowaniu na rynku niemieckim: Twoja agencja SEO powinna mieć doświadczenie w pozycjonowaniu stron w języku niemieckim i na rynku niemieckim. Jest to kluczowe, ponieważ pozycjonowanie stron w różnych krajach wymaga różnych technik i strategii.
    2. Znajomość języka niemieckiego: Agencja powinna być w stanie przeprowadzić badania słów kluczowych, optymalizować treść i prowadzić kampanie link building w języku niemieckim.
    3. Znajomość kultury niemieckiej i rynku: Agencja powinna zrozumieć niemieckie zwyczaje, trendy i przepisy prawne, aby efektywnie promować Twoją stronę na tym rynku.
    4. Reputacja i recenzje: Sprawdź opinie innych klientów agencji, której planujesz zlecić pozycjonowanie. Dobre opinie i case studies mogą świadczyć o wysokiej jakości usług.
    5. Transparentność: Dobra agencja SEO powinna być transparentna co do swoich metod i strategii, a także regularnie dostarczać raporty dotyczące efektów działań.

    Nie jestem w stanie polecić konkretnej agencji, ale powyższe czynniki powinny pomóc Ci w wyborze odpowiedniej. Możesz zacząć od lokalnych firm specjalizujących się w międzynarodowym SEO lub poszukać agencji w Niemczech, które oferują usługi pozycjonowania dla firm zagranicznych.

    5/5 - (12 głosów)
    SEO360® SEO360®