Pozycjonowanie w Wielkiej Brytanii

– co warto wiedzieć?

SEO dla kraju Wielka Brytania
Pozycjonowanie dla kraju Wielka Brytania
SEO360® - Wielka Brytania

Wielka Brytania to kraj zamieszkiwany przez ponad 67,7 miliona mieszkańców z czego aż 65 milionów z nich to Internauci. Największa wyspa w Europie jest rynkiem dojrzałym i rozwiniętym, co więcej, stanowi szóstą gospodarkę na światowym podium pod względem nominalnego PKB. W Zjednoczonym Królestwie możemy zaobserwować wysoką oraz stabilną penetrację sieci wśród jego mieszkańców, czyniąc Wyspę idealnym miejscem do ekspansji naszego biznesu właśnie w tę destynację.

 

Brytyjczycy jako e-konsumenci preferują wykorzystanie urządzeń mobilnych wobec stacjonarnych desktopów. Jak pokazują statystyki, aż 60% wyszukiwań w brytyjskiej wersji Google pochodzi właśnie z kanału mobile. Przygotowując swoją witrynę pod działania SEO na rynku brytyjskim, optymalizacja strony pod kątem mobile-friendly to absolutny must-have. Jeżeli chodzi o mobilne systemy operacyjne, na rynku brytyjskim panuje równowaga dwóch liderów – Apple’owski iOS zajmuje 50% rynku, a jego konkurent Android – 49,6%.

 

Z mediów społecznościowych w Wielkiej Brytanii korzysta 45 milionów jej mieszkańców, czyli aż 66% całej populacji Wysp. Jeżeli chodzi o popularność poszczególnych kanałów social media, to w 2021 roku zdecydowanym faworytem był Facebook skupiając ponad połowę rynku internautów. Drugim serwisem społecznościowym odgrywającym znaczącą rolę wśród Brytyjczyków był Pinterest, z którego korzystał co czwarty użytkownik:

  • Facebook (52%),
  • Pinterest (25%),
  • Twitter (13%),
  • Instagram (5%),
  • YouTube (2%).

67 mln

Populacja Wielkiej Brytanii

95 %

Populacji ma dostęp do Internetu

65 mln

Internautów

92 %

Użytkowników korzysta z Google

    Wyszukiwarki internetowe w Wielkiej Brytanii

    Tak jak w większości krajów europejskich, również w Wielkiej Brytanii zdecydowanym liderem wyszukiwarek jest Google, z którego korzysta aż 92,78% internautów. Daleko za nim, na drugiej pozycji znajduje się Bing (zajmując 4,41% rynku), a następnie Yahoo! (1,51%) oraz DuckDuckGo (0,82%):

    Jeżeli chodzi o przeglądarki internetowe, podobnie jak w przypadku wyszukiwarek najpopularniejszą z nich jest produkt Google’a, czyli Chrome, z którego korzysta niemal połowa internautów. Drugą najczęściej używaną przeglądarką z której korzysta co trzeci Brytyjczyk jest Safari (dane z 2021 roku):

    • Chrome (48,97%),
    • Safari (33,72%),
    • Edge (6,58%),
    • Samsung Internet (3,98%),
    • Firefox (3,08%),
    • Opera (1,02%).

     

    Na podstawie zaprezentowanych statystyk można śmiało stwierdzić, że wśród Brytyjczyków wybór przeglądarki w dużym stopniu skorelowany jest z wyborem wyszukiwarki. W obu przypadkach zdecydowanym liderem jest Google. Jeżeli zdecydujesz się na podjęcie pozycjonowania dla Twojej brytyjskiej witryny, zwróć szczególną uwagę na prowadzenie działań właśnie pod algorytmy Google’a i rządzące się nimi prawa.

    Rynek e-commerce w Wielkiej Brytanii

    Wartość rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii w 2019 roku wyniosła 79 mld dolarów czyniąc Zjednoczone Królestwo czwartym co do wielkości rynkiem e-commerce na świecie! Czym dokładnie interesują się Brytyjczycy kupując w sieci? Poniżej przedstawiamy ranking dominujących branż: 

    Wśród mieszkańców Wysp, aż 99% e-konsumentów to ludzie młodzi – w wieku od 16 do 24 lat. To właśnie ta grupa króluje w sieci. Należy jednak pamiętać o jeszcze jednej grupie wiekowej, która również stanowi pokaźne grono zwolenników zakupów w sieci. Mowa o seniorach, czyli osobach powyżej 65 roku życia – aż 71% z nich deklaruje korzystanie z Internetu do “shoppingu”. Z uwagi na brak jednej, dominującej grupy wiekowej oraz przeważającej płci, można pokusić się o stwierdzenie, że w Wielkiej Brytanii e-konsumentem jest niemal każdy.

     

    Jeżeli chodzi o największe sklepy i platformy e-commerce, to na czele znajduje się brytyjski Amazon, generując 446,6 mln sesji miesięcznie. Na kolejnych topowych miejscach należy wskazać następujących liderów:

    • amazon.co.uk (446,6 mln sesji miesięcznie),
    • ebay.co.uk (355,5 mln sesji miesięcznie),
    • asos.com (54,3 mln sesji miesięcznie),
    • argos.co.uk (51,2 mln sesji miesięcznie),
    • asda.com (51,2 mln sesji miesięcznie).

     

    Warto dodać, że modowy Asos szczycący się rozpoznawalnością w niemalże całej Europie to największa brytyjska firma e-commerce. Nie bez przyczyny dominującą branżą w e-zakupach Brytyjczyków jest właśnie moda, która generuje 30% całego obrotu rynku e-commerce na Wyspach.

    Użytkownicy

    Mówiąc o zwyczajach e-konsumentów brytyjskich, warto wspomnieć o metodach płatności. Mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa są zwolennikami płatności kartami płatniczymi oraz kredytowymi:

    Jaką domenę wybrać?

    Decydując się na rozpoczęcie pozycjonowania na rynku brytyjskim, najlepszym wyborem domeny będzie ta z rozszerzeniem “.uk” lub “.co.uk”. Jeżeli chodzi o domenę “.gb”, to nie jest już ona wykorzystywana. Jeżeli prowadzisz swój biznes na wielu rynkach, wówczas warto zdecydować się na domenę europejską – “.eu” lub globalną – “.com”. Poszczególne wersje językowe najlepiej umieszczać w ramach jednej domeny w katalogach oznaczonych kodem danego kraju, np. “.com/uk”. 

     

    Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu w Wielkiej Brytanii?

    Z biznesowego punktu widzenia, prowadzenie działań pozycjonowania w rozwiniętym kraju jakim jest Wielka Brytania jawi się jako bardzo korzystne rozwiązanie. Dlaczego? Biorąc pod uwagę potencjał Zjednoczonego Królestwa w którym widać dominację platform handlowych oraz społeczeństwa przyzwyczajonego do shoppingu w sieci, próg wejścia dla polskiego przedsiębiorcy na ten rynek jest relatywnie niski. Należy jednak mieć na uwadze różnice cechujące polski oraz brytyjski rynek e-commerce. O ile w Polsce (niestety) nie każdy projektując stronę WWW bierze pod uwagę kwestie SEO, o tyle w Wielkiej Brytanii jest to jednoznaczny must-have. W praktyce oznacza to dużą ilość właścicieli e-commerce’ów solidnie przygotowanych pod kątem SEO do walki o topowe pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto nie zastanawiać się więc dłużej i już dziś stanąć na arenie brytyjskiego potentata, w którym sprzedaż on-line jest bardzo widoczna, a wysokie pozycje na wspomnianym rynku z pewnością przełożą się na pokaźne przychody dla Twojej firmy.

    Link Building w Wielkiej Brytanii

    Link Building to nieodłączny element procesu pozycjonowania. Odpowiednio przemyślana strategia prowadzenia działań właśnie w tym zakresie stanowi podstawę do sukcesu w osiągnięciu topowych pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce. Jak zrobić to skutecznie w Wielkiej Brytanii?

    Wśród najbardziej popularnych metod budowania Link Buildingu na rynku brytyjskim, wyróżnić można następujące:

    • Tworzenie wartościowych treści

    Tworzenie wartościowych, merytorycznych treści na Twojej stronie może stać się “naturalną” metodą na pozyskiwanie linków. Użytkownik, który zapozna się z contentem zamieszczonym na Twojej witrynie i uzna go za materiał warty uwagi czy polecenia, z dużym prawdopodobieństwem podzieli się linkiem do Twojej strony na swojej witrynie, blogu czy w kanałach social media.

    • Recenzje

    Najpopularniejszą metodą na zdobycie recenzji i pozyskanie w ten sposób linka do Twojego serwisu jest nawiązywanie współpracy ze znanym brytyjskim blogerem, który będzie testował Twój produkt i zamieści jego recenzję – linkując do Twojej witryny.

    • Wymiana linków

    Wymiana linków to często spotykana metoda, która mówiąc prosto oznacza propozycję podlinkowania czyjejś witryny na Twojej, jeżeli druga osoba zrobi to samo. Dzięki temu zabiegowi, osiągniemy sytuację win-win

    • Gościnne artykuły

    Poprzez publikację tekstu jako jego autor na poczytnych portalach branżowych możesz osiągnąć podwójną korzyść: po pierwsze – zbudujesz swój wizerunek w sieci publikując merytoryczną treść, po drugie – uwzględniając w treści wzmiankę o swojej witrynie czy swoim bio – zdobędziesz dodatkowy link dla Twojej strony. 

    • Wywiady

    Udzielenie wywiadu, tak jak wyżej, może być sposobem na zdobycie podwójnej korzyści: autopromocję, a także zdobycie linka do witryny.

    • Artykuły sponsorowane

    Jest to niezwykle powszechna metoda wśród działań Link Buildingowych. Tworzenie i publikacja wysokiej jakości merytorycznego tekstu na temat Twoich produktów czy usług to znakomity pomysł na pozyskanie linków w Wielkiej Brytanii, a przy okazji na zbudowanie świadomości marki i zwiększenie jej rozpoznawalności na rynku. Trzeba jednak pamiętać, że publikacje artykułów sponsorowanych na poczytnych, jakościowych portalach zewnętrznych należą do kosztownych, należy więc przeznaczyć odpowiedni budżet na takie działania.

    • Buzz Marketing

    Buzz Marketing, czyli marketing szeptany oznacza tworzenie i publikację krótkich wpisów na brytyjskich forach internetowych, w których zamieszczony będzie odnośnik do Twojej strony.

    Pełne Customer Journey

    Za pomocą SEO360® docieramy do konsumentów będących na każdym etapie procesu zakupowego, analizując ich aktywności z użyciem CRO, zwiększamy efektywność sprzedaży.

    Sieć jakościowych Partnerów

    Działania wykonujemy samodzielnie lub z Partnerami z danego kraju, którzy działają na równie wysokim poziomie co my.

    Nadzór nad całym procesem

    Nasi Client Success Managerowie, którzy zarządzają końcowym procesem są gwarantem zapewnienia najlepszych efektów dla naszych Klientów.

    Gwarancja utrzymania linków

    Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

    Szczegółowe raportowanie

    Stały dostęp do raportów aktualizowanych 24/7.

    Dedykowane dla E-commerce

    Ale również efektywne dla innych branż, w tym dla sektora usług czy MŚP.

    Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

    Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

    SEO360®

    SXO

    zwykłe SEO

    Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Wielkiej Brytanii?

    1.

    Strategia

    Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

    2.

    Analiza

    W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

    3.

    Plan Content Marketingowy

    Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

    4.

    Estymacje

    Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

    5.

    SEO Techniczne

    Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

    6.

    Optymalizacja treści

    Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

    7.

    UX + CRO

    W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

    8.

    Link Building

    Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

    9.

    Bieżąca Analiza Danych

    W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

    10.

    Wzrost ruchu i przychodów

    Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

    Źródła danych: 

    • https://gs.statcounter.com/browser-market-share/all/united-kingdom/#yearly-2021-2021-bar 
    • https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielka_Brytania
    • https://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=isoc_ci_ifp_iu&lang=en
    SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

    Bądźmy w kontakcie
    +48 607 343 191
    office@seogroup.pl

      FAQ

      Czy warto podjąć się pozycjonowania brytyjskiej strony współpracując z agencją z Polski?

      rozwiń

      Zważywszy na koszt oraz efektywność działań – jak najbardziej warto. Prowadząc pozycjonowanie Twojej brytyjskiej witryny przez współpracę z polską agencją możesz dużo zaoszczędzić zachowując przy tym wysoką jakość usług. Należy wziąć tutaj pod uwagę m.in. ceny za pozyskanie linków zewnętrznych czy wpisów Buzz Marketingowych na blogach, które na rynku brytyjskim są o wiele wyższe niż te w Polsce. Decydując się na współpracę z polską agencją, możesz podbić brytyjski rynek e-commerce taniej i skuteczniej.

      O czym należy pamiętać pozycjonując stronę w Wielkiej Brytanii?

      rozwiń

      Jeżeli planujesz rozpoczęcie działań pozycjonowania witryny na rynku brytyjskim, weź pod uwagę następujące aspekty: 

      • dostosuj wszystkie elementy na Twojej stronie do danej lokalizacji (np. odpowiednia strefa czasowa, waluta, lokalne numery telefonów etc.),
      • zadbaj o poprawność językową (treści witryny powinny być w j. angielskim),
      • pamiętaj o wyborze odpowiedniej domeny – najlepiej z rozszerzeniem .uk),
      • zapewnij lokalny adres IP dla Twojej witryny,
      • regularnie uzupełniaj bazę wartościowych linków zewnętrznych dla Twojej witryny.
      5/5 - (12 głosów)
      SEO360® SEO360®