Szwajcaria to kraj śródlądowy w Europie Środkowej, którego blisko 60% powierzchni zajmują góry. Sąsiadami Szwajcarów są Włosi, Francuzi, Niemcy, Austriacy oraz mieszkańcy Liechtensteinu. W Szwajcarii oficjalnie nie ma stolicy, aby nikt nie czuł się urażony. Nieformalnie za takową uważa się Berno, zaś największym miastem w Szwajcarii jest Zurych (420 tys. mieszkańców). W sumie kraj ten ma populację liczącą 8,7 miliona osób, które używają głównie trzech urzędowych języków: niemieckiego (63%), francuskiego (23%) i włoskiego (8%).

 

Helweci mogą pochwalić się jednym z najwyższych standardów życia na świecie. Szwajcaria to jedno z najbardziej stabilnych państw pod względem gospodarczym, z wciąż rosnącym PKB, stanowiącym o miejscu wśród 20 największych gospodarek świata. Ogółem, państwo to składa się z 26 obszarów administracyjnych (kantonów), posiadających wysoki poziom autonomii.

 

Wskaźnik penetracji Internetu w Szwajcarii wynosi 98%. Oznacza to, że dostęp do sieci www ma około 8,6 mln mieszkańców. Ich ilość w ostatnim roku wzrosła o 1,7%. Odnośnie zaś samego przeglądania Internetu, większość Szwajcarów do tego celu wykorzystuje komputery (dane za marzec 2022 roku):

  • desktop (62,2%),
  • mobile (35,47%),
  • tablet (2,33%).

 

Jeżeli chodzi o użytkowanie mediów społecznościowych to dotyczy ono 86% całej populacji, a najpopularniejszy jest Facebook (dane za marzec 2022):

  • Facebook (63,89%),
  • Twitter (12,59%),
  • Pinterest (10,57%),
  • Instagram (6,83%),
  • YouTube (2,34%),
  • Reddit (1,27%).

 

Ilość użytkowników social mediów w Szwajcarii, porównując początek 2022 do 2021 roku, wzrosła o 6,2%.

8,7 mln

Populacja Szwajcarii

98 %

Populacji ma dostęp do Internetu

8,6 mln

Internautów

90 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki i przeglądarki internetowe w Szwajcarii

W Szwajcarii najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, który w eksplorowaniu sieci wykorzystywany jest przez ponad 90% internautów (udział za marzec 2022 roku):

  • Google (90,6%),
  • Bing (5,42%),
  • DuckDuckGo (1,51%),
  • Ecosia (1,04%),
  • Yahoo! (0,89%),
  • StartPage (0,17%).

 

Wśród przeglądarek internetowych, więcej niż 4 na 10 Szwajcarów, także używa produktu Google, którym oczywiście jest Chrome (dane za marzec 2022):

  • Chrome (43,24%),
  • Safari (28,57%),
  • Microsoft Edge (14,49%),
  • Firefox (7,77%),
  • Samsung Internet (3,27%),
  • Opera (1,34%).

 

Powyższe statystyki świadczą o tym, że chcąc zaistnieć na czołowych pozycjach wyników wyszukiwania w Szwajcarii, należy “zaprzyjaźnić” się z Google. Inaczej pisząc, trzeba z wielką uwagą i starannością dostosować się do jego złożonych algorytmów oraz systemów rankowania witryn, wpływających końcowo na miejsce naszej witryny na liście wyświetlanych adresów stron internetowych (SERP).

Rynek e-commerce w Szwajcarii

Przychody z handlu elektronicznego w 2021 roku przekroczyły 13,7 miliarda dolarów amerykańskich. To kwota, która musi budzić respekt, a także oczywiście zainteresowanie. W szczególności, gdy dodamy do tego szacowaną średnioroczną stopę wzrostu na kolejne cztery lata na poziomie 5%. Szwajcarzy uwielbiają e-commerce. W ciągu minuty w internetowych sklepach kupują towary o wartości blisko 20 tysięcy franków szwajcarskich. By jeszcze lepiej uzmysłowić tę skalę, wystarczy podać ilość zamówień składanych w ciągu tych 60 sekund – jest ich średnio 178! Co równie interesujące, 64% z nich pochodzi od zagranicznych dostawców.

 

Szwajcarzy zwracają uwagę na koszty zamówienia, a konkretnie ich końcową wartość. Należy tutaj pamiętać o uwzględnieniu w ostatecznej wartości transakcji podatku VAT, opłat celnych, czy dostawy. Jeżeli dodatkowe koszty pojawią się na rachunku, a przy okazji e-zakupów nie było o nich mowy, możemy zrazić do siebie szwajcarskiego klienta. 

Produkty do wirtualnego koszyka w Szwajcarii najczęściej wkładają osoby z grupy wiekowej 25-34 lata, tuż za nimi są reprezentanci przedziału 35-44, a na trzecim miejscu najmłodsi tj. 15-24. Szwajcarzy w sieci www spędzają w ciągu doby średnio 3,5 godziny, ale 22% z nich pozostaje on-line przez ponad 5 godzin dziennie! Warto także zapamiętać, że prawie połowa z kupujących w sieci, do tego celu używa urządzeń mobilnych.

Użytkownicy

Na jakich kategoriach skupia się internetowa sprzedaż w Szwajcarii? Zobaczmy:

Zakupy on-line

Jeżeli chodzi o wybierane metody płatności za zakupy on-line, to ponad połowa Szwajcarów wykonuje je za pośrednictwem bankowych przelewów:

Szwajcarzy zwracają uwagę na pochodzenie towarów. Gdy znajdą interesujące ich produkty, a jeden z nich oferowany będzie ze znanego źródła, to zdecydują się właśnie na niego. Cena nie ma tutaj znaczenia, liczy się jakość i zaufanie. Helweci doceniają także sprawny i przejrzysty proces zakupowy oraz posprzedażową obsługę.

 

Odnośnie e-commerców z największym obrotem w Szwajcariii, to pierwsza piątka prezentuje się następująco (dane za 2021 rok):

  • digitec.ch (1,411 mld USD), 
  • zalando.ch (1,108 mld USD), 
  • galaxus.ch (710 mln USD), 
  • amazon.de (580 mln USD), 
  • apple.com (529 mln USD).

 

Digitec i Galaxus, czyli miejsce 1 i 3 to jeden podmiot, oferujący użytkownikom ponad milion produktów, z właściwie wszystkich kategorii, poczynając od domu, ogrodu, przez sport, dzieci oraz zabawki, biżuterię, produkty kosmetyczne, na elektronice i mediach kończąc.

Jaką domenę wybrać?

Szwajcaria posiada swoją domenę, jaką jest “.ch”. Lokalny Google.ch wykorzystywany jest jednak na poziomie około 25%. Tym samym, szwajcarskie rozszerzenie witryny powinno pomóc nam dotrzeć do lokalnej społeczności, niemniej jak widać po skali użytkowania, nie jest koniecznością. Prowadząc działania SEO na najwyższym poziomie, powinniśmy na tym rynku odnaleźć dla siebie miejsce również z domeną zagraniczną.

 

Ponadto, planując ekspansję naszego e-sklepu na kilka krajów, dobrze jest przemyśleć domenę stosowaną w krajach wspólnoty “.eu” lub globalne rozszerzenie typu “.com”. Później pozostanie nam już tylko uzupełniać stronę o kolejne wersje językowe, dla przykładu: mojastrona.eu/ch, mojastrona.com/fr, mojastrona.com/de, itd.

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu w Szwajcarii?

 

Szwajcaria z przychodami blisko 14 miliardów dolarów amerykańskich w 2021 roku zajęła 21. miejsce pod względem wielkości handlu elektronicznego na świecie. Dzięki rozwojowi e-commerce na poziomie 16%, Szwajcaria przyczyniła się do średniej wzrostu tego rynku na naszym globie (skok o 29%). Mieszkańcy tego jednego z najbogatszych krajów na świecie są przyzwyczajeni do korzystania z funkcjonalności Internetu. Idąc dalej, lubią wygodne dla nich zakupy on-line. Cena ma dla nich drugorzędne znaczenie, zdecydowanie bardziej liczy się jakość, sentyment do marki oraz pochodzenie interesującego produktu.

 

SEO jest swego rodzaju przepustką i kartą przetargową do zdobycia uwagi Szwajcarów. W wynikach organicznych poszukują oni interesujących tematów, a także linków do ciekawych e-commerców. Bezpłatne pozycje w SERP-ie wzbudzają ich zaufanie i to właśnie za ich pośrednictwem głównie surfują po sieci.

Wedle prognoz w 2022 roku rynek e-commerce w Szwajcarii ma przekroczyć i złamać barierę 15 miliardów dolarów amerykańskich przychodów. To ogromny potencjał do wykorzystania. Jeśli odnajdziemy w tym stosunkowo małym, ale bogatym kraju, choć skrawek obszaru w handlu elektronicznym dla siebie, nasz biznes wkroczy na salony dalszych możliwości rozwoju.

Link Building w Szwajcarii

Pozycjonowanie witryny w Szwajcarii, warto rozpocząć od jej dostosowania pod względem udostępnienia użytkownikom możliwości wyboru kilku wersji językowych. Bez tego lepiej nie rozpoczynać działań SEO, gdyż ograniczymy sobie grupę odbiorców. Kolejnym krokiem będzie optymalizacja witryny, obejmująca między innymi odpowiednie nasycenie strony treściami, powiązanymi ze słowami kluczowymi oraz modelowanie jej struktury pod wymogi Google i preferencje szwajcarskich użytkowników. Powyższe koniecznie uzupełnione musi zostać także o wysokojakościowy Link Building.

 

Jak na każdym rynku niemieckojęzycznym, nie ilość a właśnie jakość odnośników z solidnych serwisów ma największe znaczenie. Wpływają one oczywiście na pozytywną ocenę algorytmów Google. Link Building powinien być również różnorodny. Przekierowania do naszej strony dobrze, aby pochodziły nie tylko ze sponsorowanych artykułów, ale i poczytnych blogów (z linkami “dofollow”), tematycznych forów, czy portali prasowych. Musimy być widoczni w miejscach z dobrą reputacją, a jednocześnie wysoką jakością (domain rating). Takie postępowanie naturalnie przełoży się na podążanie w górę wyników wyszukiwania.

Najwyższa kompleksowość działań

SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.

Gwarancja wzrostu sprzedaży

Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.

Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee

Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Działania w całej Europie

W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.

Indywidualna strategia

Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

SEO360®

SXO

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Szwajcarii w ramach SEO360®?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Źródła danych: 

  • https://www.statista.com/topics/1614/switzerland/#dossierContents__outerWrapper 
  • https://www.jpmorgan.com/merchant-services/insights/reports/switzerland 
  • https://gs.statcounter.com/search-engine-host-market-share/all/switzerland 
  • https://ecommercedb.com/en/markets/ch/all 
  • https://datareportal.com/reports/digital-2022-switzerland
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl

    FAQ

    Jak przy okazji pozycjonowania w Szwajcarii rozwiązać kwestie językowe?

    rozwiń

    Szwajcaria podzielona jest na 26 kantonów (jednostek administracyjnych). Przy okazji spisu powszechnego w 2015 roku, ustalono następujący udział używanych języków: niemiecki (64%), francuski (22,7%), włoski (8,4%), angielski (5,4%). Na co dzień można spotkać jeszcze kilkanaście innych języków, jednak ich wykorzystanie nie przekracza 3% populacji. Szukając rozwiązania i odpowiedzi na pytanie – “który język powinien być naszym głównym, przy okazji działań w Szwajcarii?”, należy przede wszystkim sprawdzić popularność danego języka w jednostkach administracyjnych Szwajcarii, na których zależy nam najbardziej. Niezależnie jednak, warto oczywiście udostępnić użytkownikom kilka wersji językowych, aby trafić z ofertą do jak najszerszego grona potencjalnych klientów.

    5/5 - (10 głosów)
    SEO360® SEO360®