Po wielu miesiącach intensywnych badań rynkowych, analizie potrzeb klientów i zaangażowaniu w proces badawczo-rozwojowy, z dumą prezentujemy naszą rewolucyjną usługę: SEO360®.
SEO360® to najbardziej kompleksowa usługa SEO dostępna na europejskim rynku, oferująca 100% skuteczność w zwiększaniu sprzedaży, stanowiąca innowację procesową i produktową.
Poprawność metodyczną prowadzonych badań konsultowano z pracownikami firm o statusie CBR (Design and Business)
Odkrywanie, czyli szczegółowe badanie rynku
Prace badawcze potrzeb użytkowników prowadzone zostały przez nas w całej Europie. Naszym celem było przede wszystkim precyzyjne określenie, z czym zmagają się nasi przyszli odbiorcy w kontekście współpracy SEO tak, aby stworzyć pełnowartościową i kompleksową usługę, której na rynku jeszcze nigdy nie było.
Do opracowania SEO360® wykorzystaliśmy metodyczne podejście SERVICE DESIGN, obejmujące trzy kluczowe etapy:
- Pytania do potencjalnych odbiorców usługi SEO360® (855 firm funkcjonujących na 36 rynkach) odnośnie bolączek i oczekiwań względem działań SEO i SXO.
- Pytania do potencjalnych odbiorców usługi SEO360® (855 firm funkcjonujących na 36 rynkach) odnośnie skuteczności dotychczasowej współpracy z innymi firmami oferującymi usługi SEO i SXO
- Badanie zakresu działań firm oferujących usługi SEO i SXO (327 firm funkcjonujących na 36 rynkach).
Metodologia badań
1. Metoda ankietowa w firmach korzystających z usług SEO lub SXO.
Badanie zostało przeprowadzone przy użyciu metody ankietowej wśród firm korzystających z usług SEO lub SXO. Komunikacja z respondentami odbywała się za pośrednictwem telefonu oraz e-maila.
Dobór próby badawczej oparty został na następujących kryteriach:
- Analiza wyników wyszukiwania Google dla wybranych zapytań w określonym kraju.
- Eksploracja publikacji branżowych z danego kraju w celu wyodrębnienia firm reprezentujących daną branżę.
- Analiza portfolio firm oferujących usługi SEO lub SXO.
2. Badanie firm konkurencyjnych oferujących usługi SEO lub SXO
W celu identyfikacji firm konkurencyjnych, które realizują działania SEO/SXO, zastosowano następujące metody doboru próby:
- Firmy oferujące usługi SEO lub SXO wskazane przez uczestników badania ankietowego
- Wyniki wyszukiwania Google oraz analiza danych dostępnych na LinkedIn.
- Przegląd publikacji branżowych.
Zakres działań konkurencyjnych firm został szczegółowo zbadany z wykorzystaniem techniki mystery shopping, co pozwoliło na uzyskanie kompleksowego obrazu ich strategii SEO/SXO.
Prace na dobre wystartowały z początkiem 2019 roku, kiedy to wraz z całym zespołem SEOgroup rozpoczęliśmy badania na rynku europejskim wśród potencjalnych klientów tego produktu.
855
Firm
36
Krajów
Przebadaliśmy 855 firm z wszystkich kategorii branż, w tym e-commerce, z 36 krajów europejskich.
Chcieliśmy, aby nasza usługa była spersonalizowana dla każdego biznesu, a jednocześnie uniwersalna. Tak, aby każdy przedsiębiorca w Europie mógł z naszą pomocą zwiększać ruch oraz sprzedaż na swojej stronie internetowej.
Odkrywanie – Etap pierwszy
Pytania do konsumentów dotyczące bolączek i oczekiwań względem działań SEO i SXO.
W trakcie badań rynku europejskiego, w których wzięło udział 855 firm z 36 krajów, udało nam się zidentyfikować kluczowe problemy, z którymi borykają się przedsiębiorcy przy współpracy z agencjami SEO.
Firmy biorące udział w badaniu zostały poproszone o wskazanie trzech największych problemów/braków związanych z dotychczasową współpracą z firmą świadczącą usługi SEO lub SXO w ciągu ostatnich 3 lat.
Poniżej prezentujemy ostateczny wynik wyrażony w proc. ukazujący, które problemy zostały uznane za najważniejsze przez większość przedsiębiorstw.
Odkrywanie – Etap drugi
Pytanie do konsumentów odnośnie skuteczności dotychczasowej współpracy z firmami oferującymi usługi SEO /SXO.
Wyniki ankiety prezentowały się następująco:
581
Firm korzystających z usług SEO
274
Firm korzystających z usług SXO
Firmy współpracujące z agencją SEO
285 = 49%
Firm zadowolonych z dotychczasowych działań SEO
296 = aż 51%
Firm niezadowolonych z dotychczasowych działań SEO
Firmy współpracujące z agencją SXO lub agencją SEO świadczącą usługi SXO
203 = 74%
Firm zadowolonych z dotychczasowych działań SXO
71 = 26%
Firm nieusatysfakcjonowanych z dotychczasowych działań SXO
Odkrywanie – Etap trzeci
Badanie zakresu działań firm oferujących usługi SEO i SXO.
W kolejnym etapie prac wykonaliśmy szereg badań wśród firm konkurencyjnych świadczących usługi SEO i SXO, ze szczególnym uwzględnieniem mystery shoppingu.
W każdym z 36 krajów europejskich przebadaliśmy przynajmniej 5 czołowych firm, które deklarowały świadczenie usług SEO bądź SXO.
327
Firm świadczących usługi SEO/SXO
36
Krajów
W poniższej tabeli przedstawione zostały wyniki przeprowadzonych przez nas badań:
Wnioski
Na podstawie przeprowadzonych badań sformułowaliśmy następujące wnioski:
- Z badania wynika, że 68% firm (581 firm) współpracowało z agencjami SEO, ale tylko 49% z nich (285 firm) było zadowolonych z efektów tej współpracy. Oznacza to, że 51% firm (296 firm) nie było zadowolonych z działań SEO. To wskazuje na stosunkowo niską skuteczność standardowych usług SEO w spełnianiu oczekiwań klientów. Firmy oferujące usługi SEO realizują więc 32% oczekiwanej kompleksowości działań, a sama ich końcowa skuteczność wynosi 49%.
- W przypadku SXO, 32% firm (274 firmy) potwierdziło współpracę z agencjami SXO, z czego 74% (203 firmy) było zadowolonych z osiągniętych KPI. To sugeruje, że SXO ma wyższą skuteczność (74%) w porównaniu do SEO (49%). Firmy oferujące działania SXO realizują je na poziomie 68% oczekiwanej kompleksowości, a szansa na zwiększenie sprzedaży poprzez ich realizację wynosi 74%.
- Badanie 327 firm konkurencyjnych z 36 krajów europejskich wykazało, że wiele z nich posiada braki w kluczowych obszarach SEO, takich jak tworzenie strategii, analiza Customer Journey, badanie potrzeb konsumentów, plan content marketingowy czy estymacje, co wskazało nam potencjalne obszary do poprawy i możliwości wyróżnienia się na rynku.
Efekt? Produkt SEO360®!
Na bazie tych badań powstało SEO360® – najbardziej kompleksowa usługa SEO w Europie, zapewniająca 100% skuteczność w zwiększaniu sprzedaży. To właśnie know-how oraz kompleksowe podejście zapewnia tę skuteczność.
Innowacyjność
Szczegółowe badania rynku europejskiego dostarczyły nam cennych informacji na temat najbardziej problematycznych aspektów usług SEO, a także ujawniły luki w istotnych dla firm korzystających z tego rodzaju usług obszarach.
Na podstawie tych wniosków, opracowaliśmy unikalne rozwiązanie – usługę SEO360®, która została zaprojektowana tak, aby w kompleksowy sposób odpowiadać na wyzwania stawiane przez nowoczesny rynek SEO, co czyni ją niezwykle wartościową dla naszych klientów.
Części składowe usługi SEO360®:
- Dogłębna analiza zawierająca pełne “Customer Journey”
- Rozbudowana strategia działań
- Badanie potrzeb konsumentów
- Plan content marketingowy
- Realne estymacje
- SEO Techniczne
- Optymalizacja treści
- User Experience i Conversion Rate Optimization
- Link Building – Stałe linki z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej umowie
- Bieżąca Analiza Danych
- Działania w całej Europie w ramach jednej umowy
- Gwarancja wzrostu ruchu i przychodów zapisana w umowie
Wymienione wyżej części składowe odpowiadają więc w 100% potrzebom odbiorców!
Dlaczego?
SEO, według badania, posiada tylko 49% skuteczności i 32% kompleksowości w porównaniu do modelu SEO360®, który ma 100% skuteczności. SXO, z kolei, zawiera około 68% kompleksowości SEO360® , a szansa zwiększenia sprzedaży poprzez SXO wynosi nie więcej niż 74%. To sugeruje, że SXO jest bardziej skuteczne niż tradycyjne SEO, ale nadal pozostaje za modelem SEO360®.
3 kluczowe USP usługi SEO360®
Działania charakteryzuje najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami rynku europejskiego.
Gwarancja wzrostu sprzedaży – Klient otrzymuje gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.
Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee – po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.
Nominacje i wyróżnienia:
- Konkurs Polski Produkt Przyszłości®
- TOP5 w semKRK 2023
- TOP3 w Global Search Awards 2023
- Agencja Digital Roku 2023 wg raportu Media & Marketing