zaistniej w hiszpańskim Google!
Najwyższa kompleksowość działań
SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.
Gwarancja wzrostu sprzedaży
Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.
Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee
Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.
Gwarancja utrzymania linków
Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.
Działania w całej Europie
W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.
Indywidualna strategia
Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.
SEO360®
SXO
zwykłe SEO
Strategia
Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.
Analiza
W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.
Plan Content Marketingowy
Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.
Estymacje
Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.
SEO Techniczne
Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.
Optymalizacja treści
Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.
UX + CRO
W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.
Link Building
Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.
Bieżąca Analiza Danych
W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.
Wzrost ruchu i przychodów
Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.
Hiszpania to jedno z największych państw w Europie, położone w zachodniej jej części. Wśród populacji sięgającej niemal 47 mln mieszkańców tego kraju, aż 94% posiada dostęp do Internetu. Perspektywa “podbicia” tak dużego rynku on-line ma więc naprawdę duży potencjał.
Hiszpania to kraj niezwykle interesujący, nie tylko pod kątem jego zróżnicowania kulturowego i językowego, ale również w zakresie zachowań e-konsumentów. Jak się okazuje, Hiszpanie są zwolennikami zakupów na rynku lokalnym. Z biznesowego punktu widzenia oznacza to, że trudność wejścia na ten rynek dla zagranicznych graczy jest wysoka, acz nie jest niemożliwa. Z odpowiednio przygotowaną strategią działań SEO360® skrojoną na potrzeby Twojego biznesu, pomożemy Ci osiągnąć sukces w zdobyciu wysokich pozycji na hiszpańskim rynku.
O czym warto wiedzieć w kontekście pozycjonowania w kraju wielojęzycznym? Na pewno należy uwzględnić właśnie różnorodne odmiany języka, którymi posługują się jego mieszkańcy. W Hiszpanii podstawowym językiem urzędowym jest kastylijski, który potocznie określa się językiem hiszpańskim. Ponadto, wyróżnia się cztery języki regionalne, które również posiadają status urzędowych:
Co ciekawe, język hiszpański jest trzecim najczęściej używanym językiem on-line na świecie (po angielskim i mandaryńskim).
Wszystkie regiony Hiszpanii posiadają mocną identyfikację regionalną, przejawiającą się między innymi we wspomnianym wyżej stosowanym języku, akcencie, kuchni, czy kulturowych zwyczajach.
Z jakich systemów operacyjnych korzystają Hiszpanie? Jeżeli chodzi o urządzenia desktopowe to zdecydowanym liderem jest Windows:
Na urządzeniach mobilnych, podobną popularnością co Windows na PC, cieszy się Android:
47 mln
Populacja Hiszpanii
94 %
Populacji ma dostęp do Internetu
44 mln
Internautów
96 %
Użytkowników korzysta Google
Podobnie jak w wielu europejskich krajach, w Hiszpanii najczęściej używaną wyszukiwarką jest Google. Korzysta z niej blisko 96% hiszpańskich Internautów (procentowy udział popularności wyszukiwarek w Hiszpanii w 2021 roku, za StatCounter):
Jeżeli chodzi o przeglądarki to zgodnie z rankingiem StatCounter z 2021 roku, liderem także jest produkt Google, chodzi oczywiście o Chrome:
Aż 76% hiszpańskich internautów deklaruje robienie zakupów on-line. Szacuje się, że w najbliższych latach sprzedaż z kanału e-commerce ma wykazać 7,9% wzrostu w skali roku, co oznacza, że w 2024 roku wartość rynku powinna wzrosnąć o blisko 27 mld dolarów amerykańskich. Potencjał jest więc naprawdę duży.
Statystyczny hiszpański e-konsument to najczęściej osoba w wieku między 31 a 45 rokiem życia, posiadająca wykształcenie wyższe i zamieszkująca duże miasto. Eksperci wskazują jednak, że na kształt rynku e-commerce największy wpływ mają konsumenci znajdujący się w grupie wiekowej 16-30 lat.
Wśród najbardziej popularnych branż zdecydowanym liderem w zakupach on-line jest moda. 95% hiszpańskich e-konsumentów deklaruje zainteresowanie właśnie tą branżą. Kolejnymi znaczącymi kategoriami e-commerce w Hiszpanii są elektronika, wyposażenie wnętrz oraz zabawki.
Na kształt trendów w e-commerce duży wpływ miała pandemia, szczególnie w odniesieniu do zakupów produktów świeżych. Przed falą koronawirusa segment ten stanowił zaledwie 2% hiszpańskiego rynku, obecnie wynosi około 3,5%. Zaobserwowaliśmy jednak znaczny spadek zakupu usług turystycznych, transportu i sprzedaży biletów, które wiodły prym w branży e-commerce w Hiszpanii przed wprowadzeniem ograniczeń związanych z pandemią.
Wiele małych i lokalnych biznesów (np. restauracji) w Hiszpanii, aby utrzymać się “na powierzchni” w czasach obostrzeń zdecydowało się na rozpoczęcie działalności w sieci. Co ciekawe, wiele z nich do prowadzenia sprzedaży on-line wykorzystuje jedynie WhatsApp, niekoniecznie posiadając nawet swoją stronę internetową.
Ciekawostki związane z hiszpańskim rynkiem e-commerce:
Najlepszą praktyką w kontekście domeny jest wybór tej odpowiedniej dla danego kraju – w tym przypadku będzie to domena „.es”. Oczywiście jeżeli prowadzisz swój biznes na wielu rynkach, wówczas możesz zdecydować się na wykorzystanie domeny europejskiej – “.eu” lub globalnej – “.com”. Dzięki takiemu zabiegowi będziesz miał możliwość prowadzenia działań na rynku międzynarodowym bez konieczności uwzględniania osobnej domeny dla każdego państwa. Kolejne wersje językowe należy umieszczać w katalogach oznaczonych kodem danego kraju, np. “.com/es”
Jeżeli chcesz zwiększyć zyski swojej firmy i zaistnieć na arenie międzynarodowej, już dziś pomyśl o rozpoczęciu działań pozycjonowania na wschodzącym rynku hiszpańskim, który wciąż się rozwija, a liczba e-konsumentów stale rośnie. Dlaczego akurat pozycjonowanie? O tym poniżej:
Działania Link Buildingowe to bardzo ważny i nieodzowny element całej strategii pozycjonowania. Odpowiednio zaplanowany i prowadzony systematycznie stanie się gwarantem sukcesu Twojej firmy na rynku zagranicznym. Jak skutecznie prowadzić Link Building w Hiszpanii?
Warto skorzystać z poniższych cennych porad:
1. Domena linków
Pamiętaj, aby w swojej strategii uwzględnić pozyskiwanie linków z domeną odpowiednią dla danego kraju – w tym wypadku w głównej mierze zależy nam na linkach z rozszerzeniem „.es”, czyli reprezentujących krajową domenę Królestwa Hiszpanii.
2. Dywersyfikacja linków
Prowadząc działania Link Buildingowe w Hiszpanii, musisz zadbać o pozyskiwanie linków z różnych źródeł. Dzięki temu, roboty wyszukiwarek będą odczytywać linki jako bardziej naturalne, co oznacza również dla nas zwiększone bezpieczeństwo prowadzonych działań.
Wśród najbardziej popularnych metod zdobywania linków na rynku hiszpańskim, wyróżnić można następujące:
Przygotowywanie jakościowych, merytorycznych treści na Twojej stronie może stać się “naturalną” metodą na pozyskiwanie linków. Użytkownik, który zapozna się z contentem zamieszczonym na Twojej witrynie i uzna go za materiał warty uwagi czy polecenia, z dużym prawdopodobieństwem podzieli się linkiem do Twojej strony na swojej witrynie, blogu czy w kanałach social media.
Najpopularniejszą metodą na zdobycie recenzji i pozyskanie w ten sposób linka do Twojego serwisu jest nawiązywanie współpracy ze znanym hiszpańskim blogerem/YouTube’rem, który będzie testował Twój produkt i zamieści jego recenzję – linkując do Twojej witryny.
Wymiana linków to często spotykana metoda, która pisząc wprost oznacza propozycję podlinkowania czyjejś witryny na Twojej, jeżeli druga osoba zrobi to samo. Dzięki temu zabiegowi, osiągniemy sytuację win-win.
Poprzez publikację tekstu jako jego autor na poczytnych portalach branżowych możesz osiągnąć podwójną korzyść: po pierwsze – zbudujesz swój wizerunek w sieci publikując merytoryczną treść, po drugie – uwzględniając w treści wzmiankę o swojej witrynie czy swoim bio, zdobędziesz dodatkowy link dla Twojej strony.
Udzielenie wywiadu, tak jak wyżej, może być sposobem na zdobycie podwójnej korzyści: autopromocję, a także zdobycie linka do witryny.
Ta metoda jest niezwykle powszechna wśród działań Link Buildingowych. Tworzenie i publikacja wysokiej jakości merytorycznego tekstu na temat Twoich produktów czy usług to znakomita metoda na pozyskiwanie linków w Hiszpanii, a przy okazji na zbudowanie świadomości marki i zwiększenie jej rozpoznawalności na rynku. Trzeba jednak pamiętać, że publikacje artykułów sponsorowanych na poczytnych, jakościowych portalach zewnętrznych są kosztowne, należy więc przeznaczyć odpowiedni budżet na takie działania.
Tworzenie treści na własnym zapleczu SEO to technika kosztowna, ale przynosząca duże korzyści. Czym właściwie jest zaplecze SEO? Jest to witryna (lub zbiór stron), która zawiera treści z danej branży i linkuje strony pozycjonowane. Ta metoda pozyskiwania linków umożliwi Ci linkowanie do Twojej głównej strony.
Buzz Marketing, czyli marketing szeptany oznacza tworzenie i publikacje krótkich wpisów na forach internetowych, w których zamieszczony będzie odnośnik do Twojej strony.
3. Jakość linków
Ważnym aspektem jest również jakość pozyskiwanych linków. Oczywistym jest, że aby doścignąć konkurencję musimy zdobyć jak najwięcej linków – nie możemy jednak zapominać o ich jakości. Jeden link z mocnej domeny hiszpańskiej może przynieść nam więcej korzyści niż tysiąc linków pozyskanych ze słabej jakości witryn.
Źródła danych:
Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl
Ogólnie ujmując – nie ma zasadniczej różnicy pomiędzy procesem pozycjonowania w Hiszpanii a tym na rynku polskim. W obu przypadkach należy zadbać o odpowiednio przygotowaną strategię prowadzenia działań poprzedzoną analizą danej witryny oraz jej kluczowych konkurentów. Niezależnie, należy zwrócić uwagę na aspekt wykorzystania odpowiedniej dla danego regionu Hiszpanii wersji językowej (jeżeli chcemy prowadzić pozycjonowanie lokalne).
Jeżeli chcesz prowadzić skuteczne pozycjonowanie w Hiszpanii, musisz zadbać o to, aby content znajdujący się na witrynie stworzony był właśnie w języku hiszpańskim. Tylko w ten sposób Twoja strona przy odpowiednim doborze słów kluczowych może zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W przypadku działań na rynku hiszpańskim, selekcja właściwych fraz nie jest tak prosta jak np. na rynku polskim, czy w wielu innych krajach europejskich. Dlaczego? Hiszpanie, oprócz podstawowego języka urzędowego jakim jest kastylijski (potocznie określany hiszpańskim) wykorzystują cztery języki regionalne (kataloński, baskijski, galicyjski oraz aranejski). Jeżeli więc targetem Twoich działań będzie konkretny region Hiszpanii, musisz pamiętać o doborze słów kluczowych, odpowiednich dla stosowanego w nim języka.