Pozycjonowanie w Holandii

– co warto wiedzieć?

SEO dla kraju Holandia
Pozycjonowanie dla kraju Holandia
SEO360® - Holandia

Holandia – w której więcej jest rowerów niż mieszkańców – to państwo położone w Europie Zachodniej nad Morzem Północnym. Jego oficjalna nazwa, Królestwo Niderlandów, nie bez przyczyny posiada takie właśnie miano. Słowo Nederland to w języku obywateli (niderlandzkim) Holandia, dosłownie oznaczając niski lub nizinny kraj. Jak się okazuje, nazewnictwo to dokładnie wpasowuje się w charakterystykę geograficzną tego kraju, gdzie około jedna czwarta jego terytorium znajduje się poniżej poziomu morza

 

Holandia jest członkiem międzynarodowych organizacji takich jak Unia Europejska, ONZ czy NATO. Co ciekawe, państwo posiada dwie stolice – Amsterdam (konstytucyjną) oraz Hagę (administracyjną). Populacja Niderlandów wynosi ponad 17 milionów osób, gdzie aż 96% z nich posiada dostęp do sieci. Biorąc pod uwagę ten wysoki wskaźnik penetracji Internetu, warto zgłębić wiedzę na temat preferencji Holendrów w zakresie urządzeń do surfowania po sieci. 

 

Dane statystyczne pokazują, że więcej internautów korzysta z komputerów, ale przewaga ta nie jest znacząca (dane za luty 2022):

  • desktop (52,31%),
  • mobile (44,58%),
  • tablet (3,11%).

 

Zwróćmy uwagę na fakt, że duży odsetek Holendrów surfując po sieci wybiera urządzenia mobilne. Co to oznacza? Konieczność przystosowania swojej witryny do bezbłędnego funkcjonowania na smartfonach celem zwiększenia szansy na wzrost przychodów z tego kanału. Krótko mówiąc – optymalizując swoją stronę, bądź mobile-friendly 🙂

 

Mieszkańcy “kraju tulipanów” w zdecydowanej większości nasycili rynek mediami społecznościowymi – w ostatnim czasie liczba użytkowników social media wyniosła ponad 90% całej populacji (na początku roku 2022). Najpopularniejszym kanałem wśród Niderlandczyków jest Facebook, skupiający 60% internautów (dane za 2021 rok):

  • Facebook (60%),
  • Pinterest (22%),
  • Twitter (10%),
  • Instagram (3%),
  • YouTube (2%).

 

Co więcej, liczba użytkowników social mediów w Holandii wzrosła w ostatnim roku o 500 tysięcy osób, czyli o 3,3% (porównując początek 2022 do 2021 roku).

17 mln

Populacja Holandii

96 %

Populacji ma dostęp do Internetu

16 mln

Internautów

93,8 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki internetowe w Holandii

W Holandii, podobnie jak w większości krajów naszego kontynentu, zdecydowanym numerem 1 wśród wyszukiwarek jest Google, z którego korzysta niemal 94% internautów (dane za marzec 2022):

  • Google (93,81%),
  • Bing (3,38%),
  • DuckDuckGo (1,04%),
  • Yahoo! (0,82%)
  • Yandex (0,37%),
  • Ecosia (0,36%).

 

Jak wygląda kwestia popularności przeglądarek internetowych wśród holenderskich użytkowników sieci? Podobnie jak w przypadku wyszukiwarek, również i tutaj liderem pozostaje Google’owski produkt – Chrome (dane za marzec 2022):

  • Chrome (55,72%),
  • Safari (24,07%),
  • Microsoft Edge (7,05%),
  • Samsung Internet (4,63%),
  • Mozilla Firefox (4,23%),
  • Opera (1,33%).

 

Patrząc na powyższe statystyki można śmiało stwierdzić, że kluczem do sukcesu w prowadzeniu działań pozycjonowania będzie znalezienie uznania w oczach Google’a (a właściwie w jego złożonych algorytmach). Dzięki temu nasza witryna ma dużą szansę na znalezienie się w topowych pozycjach wyników wyszukiwania wspomnianego giganta.

Rynek e-commerce w Holandii

Holandia to 17. największy rynek e-handlu na świecie, notujący w 2021 przychody w wysokości 22 miliardów dolarów amerykańskich.

Użytkownicy

Topową branżą generującą przychody z e-commerce w Królestwie Niderlandów jest moda, odpowiedzialna za 31% całości wpływów w tym kraju ze wspomnianego kanału. Jakie jeszcze kategorie górują w wyborach holenderskich e-konsumentów? Zobaczmy:

Jak zachowuje się przeciętny Jan Modaal (polski Jan Kowalski) w sieci? Duży wpływ na decyzję o zakupie ma dla niego cena oraz jakość. Przed dokonaniem transakcji często zapoznaje się z komentarzami innych użytkowników na temat danego produktu, korzysta także z rekomendacji influencerów. Lubi kupować używając smartfona. Ceniąc swoją prywatność oraz dbając o bezpieczeństwo w sieci, zależy mu na większej kontroli nad rozpowszechnianiem swoich danych osobowych. Ponadto, pan Modaal jest świadomym e-konsumentem dla którego ważną determinantą o zakupie są kwestie ekologiczne – zwraca więc uwagę na pochodzenie produktów. Coraz częściej decyduje się na zakup owoców i warzyw, ograniczając spożycie mięsa, nabiału oraz słodzonych napojów. 

 

Mówiąc o holenderskim rynku internetowym, warto zapoznać się z największymi jego graczami. Numerem jeden jest bol.com, najpopularniejsza platforma e-commerce w kraju, która w 2021 roku wygenerowała przychody na poziomie niemal 1,9 miliarda dolarów amerykańskich. 3 topowe pozycje, czyli wspomniany bol.com, ah.nl oraz coolblue.nl odpowiadają za 25% przychodów online w Holandii. Poniżej przedstawiamy ich listę:

  • bol.com (1 886 mln USD), 
  • ah.nl (1 835 mln USD), 
  • coolblue.nl (1 663 mln USD), 
  • zalando.nl (1 022 mln USD), 
  • wehkamp.nl (963 mln USD).

 

Zgłębiając temat trendów wśród e-konsumentów Holandii, należy wspomnieć o ich preferencjach w sposobie płatności. Jak się okazuje, w Królestwie Niderlandów najpopularniejszą metodą płatności za zakupy w sieci jest iDEAL – holenderski system, który przypomina nasz polski BLIK. Korzysta z niego niemal 60% internautów w kraju! Wśród pozostałych wybieranych form płatności możemy wymienić karty kredytowe, PayPal oraz aplikację Tikkie (dostępną w App Store).

Jaką domenę wybrać?

Jeżeli chcesz podbić holenderski rynek e-commerce, najlepszą praktyką w kontekście domeny będzie wybór tej odpowiedniej dla danego kraju, gdzie w przypadku Królestwa Niderlandów jest to rozszerzenie “.nl”. Możesz również pokusić się o wkroczenie na kilka rynków europejskich jednocześnie – w takiej sytuacji pomyśl o stworzeniu witryny z końcówką “.eu”. Idąc dalej, jeżeli Twój biznes ma charakter globalny, wówczas należy zdecydować się na najbardziej popularne z międzynarodowych rozszerzeń jakim jest domena .com”. Dzięki takiemu zabiegowi będziesz miał możliwość prowadzenia działań na rynku międzynarodowym bez konieczności uwzględniania osobnej domeny dla każdego kraju.

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu w Holandii?

Ekspansja swojego biznesu na rynek holenderski w którym 96% populacji posiada dostęp do Internetu to niezwykle kuszący kierunek. Oznacza to bowiem możliwość dotarcia do ponad 16 milionów potencjalnych odbiorców! Biorąc pod uwagę wysoką świadomość niderlandzkiego e-konsumenta, jeżeli zadbasz o dobrą merytorykę treści na swojej stronie oraz produkt przyciągający uwagę, zyskasz zainteresowanie wielu cennych użytkowników Internetu, co na koniec dnia przełoży się na zwiększone przychody dla Twojej firmy. Nie pozostaje więc nic innego jak już dziś podjąć walkę w grze o topowe pozycje w wynikach wyszukiwania w perspektywistycznym Królestwie Niderlandów!

 

Pełne Customer Journey

Za pomocą SEO360® docieramy do konsumentów będących na każdym etapie procesu zakupowego, analizując ich aktywności z użyciem CRO, zwiększamy efektywność sprzedaży.

Sieć jakościowych Partnerów

Działania wykonujemy samodzielnie lub z Partnerami z danego kraju, którzy działają na równie wysokim poziomie co my.

Nadzór nad całym procesem

Nasi Client Success Managerowie, którzy zarządzają końcowym procesem są gwarantem zapewnienia najlepszych efektów dla naszych Klientów.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Szczegółowe raportowanie

Stały dostęp do raportów aktualizowanych 24/7.

Dedykowane dla E-commerce

Ale również efektywne dla innych branż, w tym dla sektora usług czy MŚP.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

SEO360®

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Holandii?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Link Building w Holandii

Link Building to jeden z niezbędnych elementów w prowadzeniu skutecznych działań SEO. Jeżeli chcesz zaistnieć na holenderskim rynku on-line, zapewnij pozyskiwanie wartościowych, wysokiej jakości linków zewnętrznych dla swojej witryny. Kolejną ważną zasadą jest dostarczanie odnośników z różnych źródeł – czyli ich dywersyfikacja

 

Wśród najbardziej popularnych kanałów pozyskiwania linków możemy wymienić artykuły sponsorowane, marketing szeptany czy wzmianki w social mediach. Aby zdobyć w oczach algorytmów Google’a i przyspieszyć proces zdobycia czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania, zastosowanie się do powyższych zasad to niewątpliwy must-have.

 

Nie zapominaj przy tym o solidnej optymalizacji swojej strony internetowej – Twoja witryna powinna być odpowiednio przygotowana zarówno pod kątem technicznym, jak i merytorycznym. 

Źródła danych: 

  • https://gs.statcounter.com/
  • https://www.statista.com/topics/2697/the-netherlands/#dossierContents__outerWrapper
  • https://ecommercedb.com/en/markets/nl/all
  • https://datareportal.com/reports/digital-2022-netherlands
  • https://ecommercegermany.com/blog/european-ecommerce-overview-benelux
  • https://www.lloydsbanktrade.com/en/market-potential/netherlands/marketing
  • https://backlink24.pl/blog/seo/pozycjonowanie-stron-holandia
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 607 343 191
office@seogroup.pl

    FAQ

    Jakimi językami posługują się mieszkańcy Holandii?

    rozwiń

    Językiem urzędowym w Holandii jest niderlandzki (oraz fryzyjski na terenie Fryzji). Warto jednak zwrócić uwagę na to, że aż 90% Holendrów posługuje się językiem angielskim, co również można uwzględnić w opracowywaniu swojej strategii SEO.

    Na jakich stronach warto być widocznym, aby wesprzeć swoje działania SEO w Holandii?

    rozwiń

    Przygotowując plan działań SEO na rynku holenderskim, rozważ swoją obecność na poniższych portalach, które mają duże znaczenie we wspomnianym kraju:

    • Yelp,
    • Foursquare,
    • Marktplaats,
    • Telefoonboek,
    • Expatica Netherlands.
    5/5 - (5 głosów)
    SEO360® SEO360®