Najwyższa kompleksowość działań

SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.

Gwarancja wzrostu sprzedaży

Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.

Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee

Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Działania w całej Europie

W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.

Indywidualna strategia

Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

SEO360®

SXO

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron we Francji w ramach SEO360®?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Francja jest czwartym pod względem wielkości krajem w Europie, w którym mieszka ponad 65 milionów osób. Około 91% z nich posiada dostęp do internetu. Już właściwie te dwa zdania, każą traktować “trójkolorowych” poważnie pod względem ekspansji działalności naszego biznesu. Jeżeli dodamy do tego informację, że każdego dnia w sieci Francuzi spędzają średnio 5 godzin i 40 minut, to nie dziwi fakt iż jest to 6. pod względem wielkości rynek e-commerce na świecie!

 

Strony www Francuzi najczęściej przeglądają mobilnie, a to m.in. za sprawą statystyki mówiącej o tym, że 91% z nich jest posiadaczem smartfona, natomiast 83% PC-ta. Na telefonach komórkowych rządzi Android (71%), odpowiadający za trzykrotnie większy ruch w sieci aniżeli jego konkurent z Apple tj. iOS (27%).

 

Co Francuzi robią w sieci? Albo inaczej, czego szukają i w jakim celu łączą się z Internetem? Zobaczmy:

  • użycie wyszukiwarki (64%),
  • sprawdzenie e-maila (62%),
  • media społecznościowe (41%),
  • oglądanie filmów (38%),
  • poszukiwanie informacji o produkcie (25%),
  • słuchanie muzyki (21%),
  • korzystanie z map i tras dojazdu (14%),
  • gry w sieci (11%),
  • zakupy on-line (6%).

 

Na 3. miejscu podium znalazły się social media, z których aktywnie korzysta 60% Francuzów, co daje nam populację rzędu 39 milionów osób. Jakie social media są najpopularniejsze?

  • Facebook (68,07%),
  • Pinterest (10,3%),
  • Twitter (9,62%),
  • Instagram (5,14%),
  • YouTube (4,34%),
  • Reddit (0,81%).

 

Zdecydowanym liderem jest Facebook, na którym konto posiada i korzysta z niego aktywnie blisko 7 na 10 Francuzów. Ciekawostką jest dwukrotnie większy udział w rynku Pinteresta w porównaniu z Instagramem.

65 mln

Populacja Francji

91 %

Populacji ma dostęp do Internetu

59 mln

Internautów

90,7 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki internetowe we Francji

We Francji, podobnie jak w większości krajów na świecie, najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest Google (zestawienie udziału na luty 2022 roku):

  • Google (90,79%),
  • Bing (4,9%),
  • Yahoo! (1,28%),
  • Ecosia (1,07%),
  • Qwant (0,97%),
  • DuckDuckGo (0,53%).

 

Odnośnie przeglądarek internetowych, tutaj również produkt Google tj. Chrome jest najpopularniejszy. Wartym odnotowania jest także udział i wykorzystywanie przez co piątego Francuza Apple’owskiego Safari (dane za luty 2022):

  • Chrome (57,27%),
  • Safari (22,33%),
  • Firefox (8,1%),
  • Edge (5,64%),
  • Samsung Internet (3%),
  • Opera (1,78%).

 

Podsumowując powyższe upodobania francuskich użytkowników Internetu, można z całą pewnością stwierdzić, że Google ma się bardzo dobrze na zachodzie Europy. Tym samym w szczególności jego algorytmy robotów wyszukiwania, jak i systemy rankowania witryn, należy wziąć pod uwagę przy okazji procesu pozycjonowania stron w tym obszarze Starego Kontynentu.

Rynek e-commerce we Francji

Blisko 40 milionów mieszkańców Francji robi zakupy on-line. W 2019 roku dokonali oni 1,7 miliarda transakcji, a obrót e-commerce sięgnął 100 miliardów euro! To szósty pod względem wielkości rynek internetowej sprzedaży na świecie. Kupujący Francuzi dokonują w sieci średnio 42 transakcje rocznie o łącznej wartości 2500 euro.

 

Warto zapamiętać, zarówno pod względem organizacji internetowego sklepu, jak i działań SEO, że połowa użytkowników smartfonów we Francji regularnie, tj. przynajmniej raz na miesiąc, wkłada oraz kupuje produkty z wirtualnego koszyka. We Francji popularne są także Marketplace’y, zarówno wśród sklepów działających on-line (35% jest także na MP), jak i tych stacjonarnych (23%). Jeżeli chodzi o udział w całkowitym obrocie e-commerce, to na poziomie 15% pochodzi on właśnie z Marketplace’ów. Francuzi lubią robić zakupy on-line nie tylko w swoich krajowych e-commercach. Aż 36% z nich często zamawia produkty od zagranicznych dostawców. 

 

Co Francuzi kupują w sieci? Zobaczmy:

  • Podróże (30 mld euro),
  • Moda (13,8 mld euro),
  • Elektronika (8,2 mld euro),
  • Meble i wyposażenie domu (6,8 mld euro),
  • Uroda i jedzenie (5,1 mld euro),
  • Gry wideo (1,6 mld euro).

 

Kategoria „Podróże” obejmuje wyjazdy zarówno prywatne, jak i służbowe oraz pozostałe wydatki około turystyczno-hotelarskie. Ten sektor w porównaniu do pozostałych jako jedyny zanotował spadek w ostatnich latach, a to z racji pandemii koronawirusa.

 

Jeżeli chodzi o sklepy internetowe z największym obrotem we Francji, to ich pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:

  • Amazon (2,19 mld euro), 
  • Cdiscount (2,08 mld euro), 
  • Vente-Privee (1,89 mld euro), 
  • Auchan (1,32 mld euro), 
  • Apple (820 mln euro), 
  • Fnac (675 mln euro), 
  • Showroomprivé (588 mln euro), 
  • La Redoute (533 mln euro), 
  • Carrefour (494 mln euro), 
  • Zalando (472 mln euro).

 

Firmy z dwóch pierwszych miejsc odpowiedzialne są za blisko połowę całości obrotu francuskiego rynku e-commerce.

Użytkownicy

We Francji zdecydowana większość (85%) kupujących on-line zamawia produkty z dostawą do domu. Jeżeli natomiast chodzi o płatności, podobnym poziomem popularności, cieszą się bankowe karty, odpowiadające aż za 80% transakcji:

Oceniając udział poszczególnych metod płatności, można stwierdzić, że e-konsumenci we Francji za dobra kupione w sieci lubią płacić sprawnie, “od ręki”, równocześnie z procesem zakupowym. To na pewno miła wiadomość dla właścicieli internetowych sklepów, z racji na uzyskiwaną dzięki temu lepszą płynność finansową i “zdrowy” bilans na koncie.

Jaką domenę wybrać?

Francja nie jest wyjątkiem, jeżeli chodzi o premiowanie, jak i większą wiarygodność, jakimi obdarzane są rodzime domeny. Oznacza to, że wskazanym jest, aby nasza strona internetowa posiadała narodowe rozszerzenie, w tym wypadku “.fr”. Dzięki temu zyskamy większe prawdopodobieństwo wyświetlenia się na liście wyników wyszukiwania na zapytanie francuskiego użytkownika.

 

Mając jednak w planach rozwój naszej sieci sprzedaży na kilka zagranicznych rynków, warto zastanowić się nad europejskimi, bądź też globalnymi domenami typu “.eu” lub “.com”. Następnie przy tworzeniu kolejnych wersji językowych rozszerzać je o poszczególne kraje tj. mojastrona.eu/fr, mojastrona.eu/de, mojastrona.eu/it itd.

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu we Francji?

Francja jest pod względem wielkości 5. gospodarką oraz 6. rynkiem e-commerce na świecie! Odnośnie populacji mieszkańców, Francja w Unii Europejskiej plasuje się na drugim miejscu. Język francuski natomiast zajmuje dziesiąte miejsce wśród tych najczęściej używanych na naszym globie. Te informacje jednoznacznie wskazują na potencjał i opłacalność wejścia na ten atrakcyjny rynek. 

 

Jeżeli chodzi o ilość użytkowników Internetu, to Francja po Niemczech i Wielkiej Brytanii zajmuje pod tym względem 3. miejsce w Europie! Warto zagospodarować sobie miejsce na bogatej mapie wirtualnych zainteresowań trójkolorowych. Kolejnym ważnym aspektem jest mała obecność polskich firm w tej części Starego Kontynentu. To z jednej strony utrudnienie, z racji braku skutecznych wzorców prowadzenia biznesu w tym miejscu, z drugiej jednak strony szansa, nowe możliwości i okazja do przetarcia szlaków przed konkurencją.

 

Francja jest drugim największym krajem w Europie, z bardzo dobrze rozwiniętym rynkiem e-commerce. Co równie cenne, Francuzi lubią korzystać z zagranicznych marketplace’ów. Tym samym, kiedy dopasujemy cenę i jakość oferowanych produktów do upodobań blisko 40 milionów klientów sklepów on-line, to będziemy w stanie uszczknąć choć promil z obrotów e-commerce we Francji, szacowanych w ostatnich latach już na ponad 115 mld euro rocznie.

 

Link Building we Francji

SEO po francusku to “référencement”, co oznacza dosłownie odwoływanie się, bądź też odsyłanie, co oczywiście jednoznacznie kojarzy się właśnie z Link Buildingiem. Francja nie jest wyjątkiem, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron i jego skuteczność, na które znaczący wpływ mają wysokojakościowe linki. Dobrze, kiedy ich baza jest duża, niemniej najważniejsze, aby niosła za sobą przede wszystkim wartość, którą ocenić możemy np. za pomocą wskaźnika DR (domain rating), mierzonego w narzędziu Ahrefs.

 

Jeżeli chodzi o katalog słów kluczowych, w zależności od branży w jakiej prowadzimy swój biznes, warto wziąć pod uwagę fakt, że niektóre produkty/usługi mogą być różnie nazywane przez użytkowników w zależności od ich pochodzenia i regionu zamieszkania. Dla przykładu francuskie tradycyjne bułeczki z czekoladą, najczęściej znane jako “pain au chocolat”, w południowym regionie Pirenejów nazywane będą wprost “chocolatine”. Tym samym, jeżeli zależy nam na zgromadzeniu jak najszerszego grona odbiorców, powinniśmy wziąć pod uwagę możliwie różne określenia identycznego produktu w zależności od obszaru działania.

Jak w większości krajów, podobnie i we Francji, należy pamiętać o dywersyfikacji linków. Chodzi o to, aby pochodziły one nie tylko z serwisów o dobrej jakości, ale również np. z tematycznych forów, czy social mediów.

Źródła danych: 

  • https://internetlivestats.com
  • https://datareportal.com/reports/digital-2022-france
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl

    FAQ

    Do kogo trafimy z ofertą, jeżeli będziemy pozycjonować się w Google.fr?

    rozwiń

    Podobnie jak w polskim Google.pl, tak w jego francuskim odpowiedniku (Google.fr), pozycjonowanie ukierunkowane będzie “regionalnie” tzn. trafi do użytkowników fizycznie mieszkających, pracujących i korzystających z sieci we Francji. To dobre rozwiązanie, jeżeli mamy ofertę skrojoną lokalnie, gdyż dotrzemy właśnie do okolicznych odbiorców. Pomóc w tych działaniach może miejscowy adres naszego oddziału, filii, bądź partnera, który moglibyśmy umieścić w naszych danych kontaktowych na stronie oraz w ogólnodostępnych bazach teleadresowych.

    O czym pamiętać przy okazji pozycjonowania we Francji?

    rozwiń

    Jest kilka elementów, o których należy pamiętać przy okazji działań SEO we Francji. Większość mieszkańców wpisuje do wyszukiwarki frazy w ojczystym języku. Bywają one zależne także od konkretnego regionu. Warto na to zwrócić uwagę w trakcie tworzenia katalogu słów kluczowych, którego oczywiście nie należy przygotowywać tłumacząc słowa 1:1. By mieć pewność dobrze dobranych znaczeniowo fraz, najlepiej skorzystać z usług native speakera. I na koniec najważniejsze, w pierwszej kolejności pamiętaj o wysoko jakościowym Link Buildingu, dzięki któremu twoja strona z biegiem czasu powinna piąć się w górę wyników wyszukiwania.

    Jaki budżet jest potrzebny na pozycjonowanie strony internetowej we Francji?

    rozwiń

    Koszt pozycjonowania strony internetowej we Francji zależy od kilku czynników, takich jak konkurencyjność branży, słowa kluczowe, które chcesz pozycjonować, oraz celów i strategii marketingowych.

    Pozycjonowanie stron internetowych we Francji – dla kogo?

    rozwiń

    Pozycjonowanie stron internetowych we Francji jest procesem optymalizacji witryn internetowych, aby osiągnęły wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na lokalnych wersjach wyszukiwarek, takich jak Google.fr.

    5/5 - (12 głosów)
    SEO360® SEO360®