W Szwecji mieszka 10,35 mln osób. Aż 97% z nich ma dostęp do Internetu! To największy skandynawski kraj, graniczący z Norwegią, Finlandią i Danią. Szwedzi są także członkiem Unii Europejskiej. Mogą się pochwalić licznymi bogactwami naturalnymi, jak duża powierzchnia lasów w stosunku do ilości mieszkańców, czy wysokiej jakości rudy żelaza.  

 

Szwedzi lubią kupować on-line, szczególnie jeśli w parze z pozyskiwanym produktem idzie jakość i atrakcyjna cena. Podobnie jak Włosi, cenią sobie opiekę w trakcie procesu zakupowego, jak i po jego zakończeniu. Przed włożeniem produktu do wirtualnego koszyka ponad połowa Szwedów analizuje i sprawdza w sieci opinie na jego temat. Są “eco friendly”, co oznacza że jeżeli mają do wyboru podobne towary, a jeden z nich będzie wykonany w zgodzie ze środowiskiem, to zdecydują się właśnie na niego.

 

Na podstawie wielu rankingów Szwecję uznać można jako jeden z najbardziej bezpiecznych i nieskalanych korupcją krajów na świecie. Z drugiej strony, paradoksalnie, są oni również jednym z głównych eksporterów technologii wojskowych i broni. Oczywiście to nie wszystko z czego słyną. Warto docenić ich rodzime marki, wśród których należy wymienić choćby: Volvo, Saaba, Husqvarnę, Nordeę, H&M, czy niezwykle popularną Ikeę.

 

73% Szwedów korzysta z social mediów, co oznacza populację o wielkości 7,3 miliona osób, do których można dotrzeć właśnie za pośrednictwem tego kanału. Wśród najczęściej używanych platform, liderem cały czas jest Facebook, choć w ciągu roku (porównując 2022 do 2021) jego udział spadł o blisko 12%. Poniżej dane za luty 2022 roku:

  • Facebook (69,45%),
  • YouTube (10,1%),
  • Instagram (8,73%),
  • Twitter (5,7%),
  • Pinterest (3,98%),
  • Reddit (1,12%).

 

Szwecja jest bardzo “na tak” w stosunku do Internetu i oferowanych w jego ramach funkcjonalności. Szacuje się, że do 2035 roku blisko 75% wszystkich zakupów spożywczych będzie realizowanych w tym kraju za pośrednictwem sieci www.

10,3 mln

Populacja Szwecji

97 %

Populacji ma dostęp do Internetu

9,9 mln

Internautów

93 %

Użytkowników korzysta z Google

Wyszukiwarki internetowe w Szwecji

Pisząc krótko – w Szwecji pod względem popularności wyszukiwarek internetowych rządzi Google. Jego udział w rynku jest na podobnym poziomie jak w większości europejskich krajów tj. przekracza 90% (dane za luty 2022 roku):

  • Google (93,76%),
  • Bing (4,01%),
  • Yahoo! (1,26%),
  • DuckDuckGo (0,68%),
  • Ecosia (0,12%),
  • Yandex (0,1%).

 

Jeżeli zaś chodzi o przeglądarki, ponad połowa użytkowników korzysta z Chrome’a. Wartym odnotowania jest również fakt, że co trzeci Szwed używa Safari (dane za luty 2022):

  • Chrome (52,27%),
  • Safari (31,41%),
  • Edge (6,91%),
  • Samsung Internet (3,53%),
  • Firefox (2,68%),
  • Opera (2,6%).

 

Powyższe zestawienie po części jest odwzorowaniem preferencji związanych z użytkowaniem telefonów komórkowych, których popularność pod względem surfowania w sieci z roku na rok rośnie w błyskawicznym tempie.

Rynek e-commerce w Szwecji

Podobnie jak w wielu krajach na całym świecie pandemia koronawirusa, a szczególnie związany z nią pierwszy lockdown, była impulsem do rozwoju sprzedaży e-commerce. W 2020 roku szwedzki rynek handlu on-line osiągnął poziom 11,5 mld euro. Od tego czasu wciąż się umacnia i rośnie, stanowiąc blisko 10% całkowitej rejestrowanej sprzedaży.

 

Statystyczny Medelsvensson (polski Jan Kowalski) jak to zostało wspomniane na wstępie, zwraca szczególną uwagę głównie na jakość oraz cenę. Nie należy jednak zapominać o pozostałych elementach, jakie powinna posiadać nasza oferta. Wśród nich można wymienić: przejrzystość witryny, czytelność dla odbiorcy oraz prostotę w finalizacji transakcji. Jeżeli poskładamy te klocki, zaprosimy naszego klienta do przyjaznego e-sklepu, który jeżeli spełni jego oczekiwania, może stać się tym ulubionym.

Szwedzi są bardzo mobile-friendly. Na 10 z nich przypada 15 smartfonów. Jeżeli chodzi o przeglądanie stron internetowych, to niespełna połowa z nich pochodzi z telefonów komórkowych, a co ważniejsze 60% zakupów on-line w Szwecji zostało wykonanych za pośrednictwem kanału mobile.

Użytkownicy

Co mieszkańcy Szwecji wkładają do wirtualnego koszyka? Zobaczmy:

Zakupy on-line

Warto również zwrócić uwagę na popularne w Szwecji metody płatności, których udział i wykorzystanie rozkłada się następująco:

Zgodnie z powyższym, można z pełnym przekonaniem stwierdzić, że Szwedzi dokonują płatności za zakupy od razu w Internecie, a metoda “za pobraniem” jest praktycznie nieobecna. 

 

Zamówienia dostarczane są najczęściej przy wykorzystaniu trzech podmiotów tzn.:

  • PostNord,
  • BudBee,
  • DHL.

 

Szwedzi cenią sobie wygodę, tak w trakcie dokonywania zakupów przez Internet, jak i odbierania wybranych produktów. Najlepiej dla nich, kiedy szybko znajdą się one na wyciągnięcie ręki, tuż za drzwiami, stąd też powyższe zestawienie wybieranych najczęściej sprawnych dostawców pocztowych oraz kurierów nie powinno nas dziwić.

Jaką domenę wybrać?

Szwecja jest wyjątkowa pod względem doboru domeny. Wyszukiwarka Google.com cieszy się bowiem większą popularnością, a tym samym jest częściej wykorzystywana, aniżeli jej lokalny przedstawiciel Google.se. Co w związku z tym? Oznacza to, że chcąc uruchomić biznes na szwedzkim terenie, nie ma konieczności posiadania rodzimego rozszerzenia “.se”. Nasza strona osadzona pod globalną domeną nie będzie gorzej traktowana przez SERP w porównaniu do lokalnych witryn.

 

To dobra wiadomość np. dla właścicieli sklepów internetowych, planujących rozwój i zagospodarowanie kilku europejskich, bądź światowych rynków. W takim przypadku naturalnie warto skorzystać z rozpoznawalnych domen typu “.eu“ czy “.com” i budować pozycję strony na kilku rynkach zbytu.

 

Dlaczego warto rozpocząć promocję swojego biznesu w Szwecji?

Szwecja pod względem penetracji Internetu (ok. 97%) znajduje się na 5. miejscu na świecie! To nie wszystko, Szwedzi posiadają także 2. najszybsze łącze internetowe na naszym globie (tuż za Koreą Południową). Do 2025 roku natomiast, po zwiększeniu dostępności do szerokopasmowych łączy, rodzimy rząd Skandynawów chce, aby 100% obywateli mogło bezproblemowo korzystać i surfować po sieci www.

 

Powyższe plany i dalsze inwestycje w infrastrukturę techniczną, oczywiście są jak najbardziej możliwe do wykonania, z racji na silną gospodarkę oraz zasoby finansowe. Oczywistym jest, że dalsza ekspansja oraz upowszechnianie Internetu, będą mieć swoje przełożenie na rozwój rynku e-commerce, który i tak już jest jednym z najlepiej rozwiniętych na świecie. Szwedzi są przyzwyczajeni do kupowania produktów za pośrednictwem sieci. Na dowód tego, bardzo dobrze orientują się także w nowoczesnych technologiach i na co dzień skrzętnie z nich korzystają.

 

Przyrównując możliwe korzyści, jakie może nieść za sobą obecność naszego biznesu na szwedzkim rynku, do szacowanych kosztów, aby na nim zaistnieć (pojawić się w czołówce wyników wyszukiwania), wynik jest oczywisty – warto tutaj być obecnym!

Link Building w Szwecji

Szwedzki rynek na pewno jest atrakcyjny i dostępny dla szerokiej gamy e-commercowych biznesów. Jeżeli chodzi o ich rodzime agencje marketingowe, to niekoniecznie specjalizują się one w SEO. Tym samym nie mają oni “złotego środka”, aby szybciej dotrzeć do TOP10. Wręcz przeciwnie, zdecydowanie skuteczniejsze powinny okazać się działania doświadczonego specjalisty w tym zakresie z Polski.

 

Dla efektywnego pozycjonowania naszej witryny w Szwecji niezwykle istotny będzie wysokojakościowy Link Building. Dobrze jest umieszczać artykuły na wartościowych, szwedzkich serwisach, aby sensowna “moc” z danej domeny była przekazywana w kierunku naszej strony internetowej. 

 

Wielu Szwedów bardzo dobrze porozumiewa się w języku angielskim. Sama Szwecja jest w pierwszej trójce krajów, które najlepiej posługują się tym właśnie językiem obcym. Wynika to między innymi z powszechnego i stojącego na wysokim poziomie nauczania angielskiego w szkołach. Pomagają także niedubingowane filmy, w których zamiast lektora umieszcza się po prostu szwedzkie napisy. W związku z tym, w publikacjach content marketingowych właściwie równolegle można korzystać z obu tych języków. Ma to tym większe znaczenie w odniesieniu do samego szwedzkiego, który ma wiele lokalnych odmian oraz dialektów, więc ciężko byłoby nam dotrzeć i zadowolić wszystkich mieszkańców. Dodatkowo, korzystając z angielskiego, szybciej zaprzyjaźnimy się ze sczytującymi stronę crawlerami Google.

Najwyższa kompleksowość działań

SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.

Gwarancja wzrostu sprzedaży

Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.

Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee

Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.

Gwarancja utrzymania linków

Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.

Działania w całej Europie

W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.

Indywidualna strategia

Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.

Zobacz jak wzrosną ruch i przychody na Twojej stronie!

Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

SEO360®

SXO

zwykłe SEO

Jak przebiega proces pozycjonowania stron w Szwecji w ramach SEO360®?

1.

Strategia

Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.

2.

Analiza

W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.

3.

Plan Content Marketingowy

Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.

4.

Estymacje

Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.

5.

SEO Techniczne

Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.

6.

Optymalizacja treści

Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.

7.

UX + CRO

W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.

8.

Link Building

Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.

9.

Bieżąca Analiza Danych

W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.

10.

Wzrost ruchu i przychodów

Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.

Źródła danych: 

  • https://ecommercedb.com/en/markets/it/all
  • European Ecommerce Report 2021
  • https://ecommercegermany.com/blog/european-ecommerce-overview-sweden
  • https://ecommercenews.eu/visited-online-stores-sweden
  • https://blog.arvato.pl/ryneke-commerce-w-szwecji
  • https://gs.statcounter.com/
  • https://internetlivestats.com
SEO360® kontakt formularz kontaktowy SEO360®

Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl

    FAQ

    Czy istnieje coś takiego jak “kultura sprzedaży” w Szwecji?

    rozwiń

    Kultura sprzedaży to może za dużo powiedziane, niemniej istnieją pewne zasady i reguły warunkujące kontakt oraz współpracę ze Szwedami. Doceniają oni merytoryczne dyskusje z zachowaniem formalnego stylu komunikacji. Oprócz grzecznościowej formy, równie istotny jest profesjonalizm i posiadana wiedza dotycząca branży, jaką reprezentujemy. Idąc dalej, jeżeli nasza oferta wiąże się z jakimkolwiek ryzykiem, mogą występować opóźnienia itp., nasz klient ze Skandynawii powinien się o tym dowiedzieć. Zauważy naszą szczerość, a my dzięki temu zyskamy jego przychylność i zaufanie. W przeciwnym razie najprawdopodobniej się wycofa i będzie szukał interesującego go produktu w innym miejscu.

    Czy z Polski mogę pozycjonować swoją stronę na rynek szwedzki?

    rozwiń

    Tak, jak najbardziej. Specjaliści z polskich agencji marketingowych są na bardzo dobrym poziomie, a na rynku szwedzkim na pewno sobie poradzą. Przy okazji pozycjonowania w Szwecji warto pamiętać o odpowiedniej optymalizacji strony www. O co chodzi? Przede wszystkim powinna ona być dostosowana do urządzeń mobilnych, zyskujących coraz większą popularność pod względem przeglądania Internetu, w tym zakupów on-line. Dobrze, aby była przystępna użytkownikowi, to znaczy możliwie prosta i czytelna w obsłudze, tak aby nasz gość sprawnie mógł znaleźć to czego szuka, a następnie płynnie dokonać transakcji przy wykorzystaniu przyjaznych metod płatności. Całość procesu pozycjonowania powinien dopełniać jakościowy Link Building, najlepiej realizowany na popularnych szwedzkich domenach.

    5/5 - (5 głosów)
    SEO360® SEO360®