– co warto wiedzieć?
Irlandia to państwo wyspiarskie będące częścią archipelagu Wysp Brytyjskich, zamieszkiwane przez niemal 5 milionów osób. Nie bez powodu określana jest mianem zielonej wyspy Europy – patrząc na jej krajobraz ujrzymy dominację wiecznie zielonych łąk czy bujnych, rozległych pól. Kraj posiada dwa języki urzędowe – angielski oraz irlandzki, gdzie w praktyce tym pierwszym posługuje się zdecydowana większość jego obywateli. Co ciekawe, językiem irlandzkim włada jedynie 4% mieszkańców Wyspy. Będąc członkiem Unii Europejskiej, Irlandia w 2002 roku przyjęła euro jako swoją oficjalną walutę (zastępując dotychczasowy funt irlandzki). Największym miastem w kraju, a zarazem jego stolicą jest Dublin.
Obecnie Irlandia zajmuje 3. miejsce w światowym rankingu Wolności Gospodarczej! Co to dokładnie oznacza? Kraj wolny od korupcji, respektujący prawa własności, cechujący się wolnością biznesu, inwestycji czy też handlu.
93% populacji Irlandii posiada dostęp do sieci. Mając na uwadze ten wysoki wskaźnik penetracji internetu warto dowiedzieć się jakie są upodobania mieszkańców wyspy dotyczące urządzeń do surfowania po sieci. Jak się okazuje, Irlandczycy preferują wykorzystanie urządzeń mobilnych wobec stacjonarnych – ponad 60% wyszukiwań w irlandzkiej wersji Google pochodzi właśnie ze smartfonów (dane za marzec 2022):
Aby zapewnić sobie solidne przygotowanie swojej witryny celem pozyskania nowych klientów z Zielonej Wyspy, optymalizacja jej pod kątem mobile-friendly jest obowiązkowa.
Mieszkańcy Irlandii chętnie korzystają z mediów społecznościowych – w ostatnim czasie liczba użytkowników social media wyniosła niemal 80% całej populacji (na początku roku 2022). Kanałem numer 1 w Irlandii jest Facebook – zrzeszając 91% internautów (dane za 2021 rok):
5 mln
Populacja Irlandii
93 %
Populacji ma dostęp do Internetu
4,6 mln
Internautów
95 %
Użytkowników korzysta z Google
W Irlandii, tak jak w wielu innych państwach Europy, wyszukiwarką internetową nr 1 jest Google – korzysta z niej niemal 95% wszystkich użytkowników tego kraju. Dlatego też w strategii SEO360® skupiamy się przede wszystkim na prowadzeniu działań właśnie pod tę wyszukiwarkę. Na drugim miejscu podium znalazł się Bing (należący do Microsoftu), z kolei na trzecim uplasowała się wyszukiwarka Yahoo! (dane za marzec 2022):
Kontynuując analizę zachowań Irlandczyków w sieci, warto również zwrócić uwagę na ich przyzwyczajenia dotyczące przeglądarki. Jak pokazują dane statystyczne, większość e-konsumentów swój wybór stawia na browser produkcji Google’a, czyli Chrome (dane za marzec 2022):
Znając już powyżej przedstawione preferencje Irlandczyków można śmiało stwierdzić, że ich wybór przeglądarki w dużym stopniu skorelowany jest z wyborem wyszukiwarki. W obu przypadkach zdecydowanym liderem jest Google i to z nim powinniśmy się “zaprzyjaźnić” opracowując strategię działań dla swojego biznesu w irlandzkiej sieci.
Wartość rynku e-commerce w Irlandii wyniosła w 2021 roku ponad 4 miliardy dolarów amerykańskich. Co więcej – nic nie wskazuje na to, że kraj ten będzie zwalniał. Szacuje się, że w najbliższych latach roczna stopa wzrostu wyniesie 6% (do 2025 roku). Na przyspieszenie handlu w irlandzkiej sieci niewątpliwy wpływ miała pandemia koronawirusa i spowodowany nią lockdown, zmuszający wielu konsumentów do zmiany swoich przyzwyczajeń i przejście w stronę zakupów on-line.
Czym dokładnie interesują się Irlandczycy kupując w sieci? Na wykresie przedstawiamy dominujące branże (dane za 2021 rok):
Mówiąc o zwyczajach e-konsumentów Wyspy, warto wspomnieć o preferowanych doręczycielach ich paczek. Jak się okazuje, pozycję lidera zajmują tutaj ex aequo dwie firmy: DPD oraz państwowy dostawca pocztowy Irlandii – An Post (dane za 2021 rok):
Irlandczycy są społeczeństwem konsumpcyjnym. Podejmując decyzję o zakupie, w pierwszej kolejności zwracają uwagę na jakość produktu, a następnie na cenę. Ponadto, skłonni są zapłacić więcej jeżeli sklep on-line działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – ważne są dla nich etyczne praktyki biznesowe. W ostatnim czasie zauważalny był ogromny wzrost produktów spożywczych wkładanych do e-koszyka – zwłaszcza wśród starszych mieszkańców Irlandii. Trendem jest także żywność ekologiczna, a w większych miastach rośnie liczba irlandzkich wegetarian i wegan.
Jeżeli chodzi o witryny e-commerce dominujące w Irlandii, to na czele znajduje się największy na świecie sklep internetowy – amerykański Amazon. Cała czołówka irlandzkich liderów z branży przedstawia się następująco (dane za 2021 rok):
Najlepszą praktyką w doborze odpowiedniej domeny jest wybór tej, która króluje w danym kraju. W przypadku Irlandii będzie to rozszerzenie “.ie”. Z kolei w sytuacji chęci ekspansji biznesu na szerszą skalę, czyli na rynek europejski czy globalny, wskazanym jest wybór domeny europejskiej lub międzynarodowej (np. twojanazwa.eu czy twojanazwa.com).
Niezależnie od ostatecznego wyboru rozszerzenia, pamiętaj o jednej uniwersalnej zasadzie – im krótsza nazwa domeny, tym lepiej. Gwarantuje to lepszą widoczność w Internecie, a także łatwość jej zapamiętania.
Irlandia to trzecia na świecie gospodarka pod względem wolności gospodarczej. Dodając do tego wysoki wskaźnik penetracji Internetu w tym kraju otrzymujemy bardzo perspektywiczne fundamenty do ekspansji swojego biznesu on-line właśnie w tę destynację. Nie wspominając już o konsumpcyjnym społeczeństwie Irlandii, które coraz częściej kupuje w sieci. Patrząc na te czynniki, nie pozostaje nic innego jak docenić potencjał kraju i zacząć zarabiać na zielonej wyspie Europy. Decydując się na współpracę z nami w ramach SEO360®, możesz liczyć na kompleksową strategię działań skrojoną specjalnie dla Twojego biznesu.
Prowadzenie wartościowego Link Buildingu to jeden z podstawowych elementów skutecznych działań SEO. Jeżeli myślisz o ekspansji swojego biznesu na irlandzki rynek on-line, koniecznie zadbaj o dobrze przemyślaną strategię w tym zakresie. Jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy kilka cennych rad:
Pozyskuj linki wysokiej jakości.
Niezwykle ważnym czynnikiem w pozyskiwaniu linków jest zapewnienie wysokiej ich jakości. Nie sztuką jest zdobycie dużej ilości odnośników o niskiej mocy czy wątpliwej reputacji. Sztuka polega na opracowaniu takiej strategii działań, aby linki były wartościowe i pochodziły z jakościowych portali.
Zapewnij dywersyfikację linków.
Pozyskiwanie linków prowadzących do naszej witryny z różnych źródeł to konieczność, aby zyskać w oczach algorytmów Google’a. Dzięki takiemu zabiegowi unikniemy niepotrzebnych kłopotów w postaci nałożenia ewentualnych kar przez wspomnianego wyżej lidera Internetu. Wśród najbardziej popularnych metod pozyskiwania odnośników możemy wymienić: artykuły sponsorowane, marketing szeptany czy wzmianki w social mediach.
Opracuj listę tematycznych miejsc publikacji.
W swojej strategii Link Buildingowej postaraj się, aby miejsca publikacji artykułów wyselekcjonowane były w zgodności z tematyką obszaru Twoich działań. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zainteresowanie potencjalnych e-konsumentów zakupem Twojego produktu. Ponadto, zyskasz w oczach Google’a, który nie lubi publikacji artykułów na stronach o zupełnie odmiennej tematyce, uznając takie praktyki za nienaturalne.
Najwyższa kompleksowość działań
SEO360® zapewnia najwyższy stopień kompleksowości spośród innych, podobnych usług na rynku, takich jak SEO czy SXO, co zostało poparte badaniami.
Gwarancja wzrostu sprzedaży
Usługa zapewnia gwarancję końcowego efektu, czyli wzrostu ruchu i przychodów / leadów.
Rozliczenia hybrydowe oparte o success fee
Po osiągnięciu 100% zamierzonego celu, wyznaczane są kolejne oparte o rozliczenia w modelu success fee.
Gwarancja utrzymania linków
Nawet po zakończonej współpracy nie usuwamy pozyskanych linków.
Działania w całej Europie
W ramach jednej umowy możemy prowadzić działania dla wszystkich państw europejskich przy wsparciu sieci jakościowych partnerów.
Indywidualna strategia
Przygotowujemy kompleksową, rozbudowaną strategię, w ramach której badamy prawdziwe potrzeby konsumentów (customer insights) jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.
SEO360®
SXO
zwykłe SEO
Strategia
Jest ona punktem wyjścia jeśli chodzi o działania SEO360®, indywidualnie wyceniana oraz tworzona na podstawie potrzeb i oczekiwań Klienta, zawartych wcześniej w wypełnionym przez niego briefie. W ramach wykonywanej przez nas pracy koncepcyjnej ustalamy wskaźniki KPI, niezbędne do pomyślnej realizacji dalszych etapów projektu, w szczególności analizy, planu content marketingowego i estymacji, które są częściami składowymi strategii.
Analiza
W tym kroku przeprowadzamy wszystkie czynności weryfikujące obecny stan wybranej witryny pod kątem SEO oraz jej potencjał w danym kraju w porównaniu z konkurencją. Jednocześnie analizujemy pełną ścieżkę użytkownika w oparciu o customer journey. Wynikiem analizy jest zebranie pokaźnej liczby danych, które posłużą do realizacji dalszych kroków związanych z SEO360®.
Plan Content Marketingowy
Indywidualnie przygotowywany pod branżę reprezentowaną przez Klienta oraz pod dane rynki, na których będą prowadzone działania SEO360®. Zawiera scenariusz dotyczący rodzaju tworzonych treści i sposobu ich dystrybucji w ten sposób, by dotrzeć z nimi precyzyjnie do konsumentów i być o krok przed konkurencją. Gwarantem skutecznej realizacji tego planu są Content Creatorzy.
Estymacje
Niezwykle wartościowa i jednocześnie ostatnia część składowa strategii, w ramach której estymujemy poszczególne wartości związane z widocznością strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce danego kraju, uwzględniając wzrost ruchu oraz co ważniejsze – wzrost konwersji w określonym czasie.
SEO Techniczne
Przystępując do właściwych działań SEO jedną z niezbędnych czynności do osiągnięcia końcowego sukcesu jest techniczne SEO, zwane też analizą techniczną bądź optymalizacją techniczną pod kątem SEO, czyli ta część optymalizacji, która nie dotyczy treści. Składa się ona z wszystkich czynności, które wpływają na architekturę i kod strony w taki sposób, by była maksymalnie przyjazna dla najbardziej rygorystycznych wymogów wyszukiwarek i jednocześnie by być krok przed konkurencją.
Optymalizacja treści
Częścią składową optymalizacji witryny pod kątem SEO obok technicznego SEO jest optymalizacja treści. Wartościowe treści dla użytkownika są jednym z kluczowych elementów, które pomogą w osiągnięciu wysokiej widoczności w wyszukiwarce, jak również wpłyną na wzrost konwersji, a tym samym przychodów.
UX + CRO
W ramach usługi SEO360® zapewniamy analizę i optymalizację wskaźników User Experience ze szczególnym udziałem doświadczeń heurystycznych i testów A/B oraz Conversion Rate Optimization. W ten sposób analizujemy aktywności konsumentów na każdym etapie ich procesu zakupowego, zwiększając efektywność sprzedaży.
Link Building
Link building prowadzimy z użyciem najwyższej jakości stałych linków, pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł czy serwisów, od rzetelnych wydawców z gwarancją ich utrzymania nawet po zakończonej współpracy. W ramach tego procesu dbamy o prawidłowy profil linków, przynoszący końcowe korzyści.
Bieżąca Analiza Danych
W usłudze SEO360® poprzez zaawansowane narzędzia, nadzorowane przez Client Success Managera stale mierzymy postępy związane z ewaluacją prowadzonych działań, na ich podstawie nasi Klienci mają dostęp do rozbudowanych raportów 24/7.
Wzrost ruchu i przychodów
Ostateczną wartością SEO360® są wzrost świadomości marki, ruchu, konwersji oraz przychodów generowanych z tej usługi, co istotne – znacznie większe niż w przypadku „zwykłego SEO”, a przede wszystkim trwałe.
Źródła danych:
Bądźmy w kontakcie
+48 500 050 939
office@seogroup.pl
Irlandia to kraj posiadający dwa języki urzędowe: irlandzki oraz angielski. Co ciekawe, chociaż to ten pierwszy język – irlandzki – uznawany jest za bardziej oficjalny i formalny, to w praktyce niewielki odsetek (około 4%) obywateli kraju się nim posługuje. Oznacza to zdecydowaną dominację języka angielskiego w codziennym życiu mieszkańców Zielonej Wyspy. To właśnie na nim należy się skupić opracowując treści na naszej witrynie oraz strategię prowadzenia działań SEO (dobierając odpowiednie językowo słowa kluczowe).