UX

Usability to termin, który odnosi się do tego, na ile strona jest przyjazna dla użytkowników. W praktyce chodzi o łatwość i intuicyjność nawigacji oraz wygodę korzystania z jej pozostałych elementów. Wszystkie z nich mają wpływ na odbiór witryny przez użytkownika, często będąc modyfikatorami współczynnika konwersji czy współczynnika odrzuceń. Jeśli odwiedzający mają problemy z odnalezieniem interesujących ich informacji, oznacza to najczęściej, że portal nie jest użyteczny.

W działaniach SEM użyteczność oznacza przede wszystkim spójność działań, która prowadzi do optymalizacji wskaźnika ROI. Dotyczy to zarówno przejrzystości treści wyników generowanych w wyszukiwarce, jak i jakości strony docelowej. Stworzenie portalu zgodnie z zasadami usability często oznacza współpracę pomiędzy webmasterami i specjalistami SEO.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *