Czym jest duplicate content i jak go uniknąć w e-commerce? 12 sposobów!

,
Duplicate content nie skutkuje karami od Google, jednak może wpływać negatywnie na pozycjonowanie Twojej strony. Powodem zduplikowanych treści w witrynie jest zazwyczaj brak dbałości o detale techniczne oraz lekceważenie najnowszych standardów…

Strategia SEO – czym jest i jak ją stworzyć?

,
Strategia SEO jest jednym z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu stron. Bez odpowiedniego planu działania, będziesz rankować na frazy, które nie są istotne w Twoim przypadku i nie dadzą Ci odpowiednich profitów. Aby świadomie…

Content Marketing – najpopularniejsze rodzaje treści [TOP 12]

, ,
Wykorzystanie content marketingu przez konsumentów w trakcie pandemii koronawirusa wzrosło o 207%. Oznacza to, że obecnie działania związane z treściami (np. regularne prowadzenie bloga lub tworzenie podcastów) mogą wspomóc Twoją strategię…

Audyt SEO – co to jest i jak go przeprowadzić? [10 ważnych elementów]

, ,
Audyt SEO to najprościej ujmując usługa mająca na celu wskazanie konkretnych zalet oraz wad strony internetowej lub sklepu internetowego w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Kompleksowa analiza jest potrzebna również w celu…

Bezpieczny link building – czym jest? 9 pomysłów na linkowanie w SEO!

,
Bezpieczny link building obejmuje naturalne praktyki pozyskiwania linków i wpływa pozytywnie na SEO, a w tym na profil odnośników Twojej witryny. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak poprawnie pozyskiwać backlinki. Link building…

Jak korzystać z Google Trends? – 5 prostych kroków! [Poradnik]

, ,
Zastanawiasz się, jak efektywnie wykorzystać Google Trends do swoich celów biznesowych, marketingowych lub badawczych? W tym poradniku odkryjesz podstawy korzystania z Google Trends, ucząc się, jak interpretować dane i przekuwać je w…

Dane strukturalne – co to jest? Poznaj 3 sposoby wdrożenia schema!

,
Chcesz przyciągnąć dodatkowych klientów na swoją stronę internetową? Zastosowanie danych strukturalnych może Ci w tym pomóc. Rozszerzenie wyników wyszukiwania zwiększy widoczność Twojej witryny w wynikach SERP (ang. Search Engine…

SERP – co to jest i jak zarankować w wyszukiwarce Google?

,
Sposobów na zarankowanie w wynikach SERP jest wiele. Jednak czy zastanawiałeś się, w jakim właściwie celu powinieneś się tam znaleźć? Dlaczego wszyscy walczą o TOP 10 wyników wyszukiwania? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się,…

Google Discover – co to jest i jak włączyć?

,
Google Discover to spersonalizowana platforma informacyjna, która za pomocą zaawansowanych algorytmów dostarcza treści dopasowane do Twoich zainteresowań i historii wyszukiwania. Aby skorzystać z pełni możliwości Google Discover, potrzebujesz…

Czym jest CTR? Jak poprawić współczynnik klikalności – 7 sposobów!

,
CTR, czyli Click-Through Rate, to wskaźnik mierzący efektywność kampanii reklamowych określający stosunek liczby kliknięć w link do liczby jego wyświetleń. Współczynnik klikalności można zmierzyć za pomocą prostego wzoru. Wykorzystuje…

Web scraping – co to jest i do czego można go wykorzystać?

,
Web scraping to technika ekstrakcji danych z witryn internetowych. Znając strukturę HTML i CSS danej strony, możesz "zdjąć" z niej konkretne informacje. Umiejętność ta staje się niezbędna szczególnie w kontekście ery "Big Data" do…

Czym jest techniczne SEO? 15 kluczowych elementów!

,
Techniczne SEO jest zbiorem działań na podstawie których należy zoptymalizować swoją witrynę. Za sprawą poprawnej implementacji istotnych elementów, będziesz w stanie poprawić stan indeksacji serwisu, jego wydajność oraz pozycję…

Grafika Google – jak pozycjonować grafiki w wyszukiwarkach?

,
Pozycjonując stronę internetową możesz pomijać istotny element SEO – grafiki. Wpływ ich optymalizacji na pozycjonowanie opiera się nie tylko o wyszukiwarki, ale wspiera także użytkowników (również tych z dysfunkcjami, np. niedowidzących).…

Jak samemu pozycjonować stronę w Google?

,
Samodzielne pozycjonowanie strony w Google może wydawać się relatywnie skomplikowanym zadaniem. Tak też jest, natomiast z pomocą tego artykułu będziesz w stanie zoptymalizować witrynę w taki sposób, aby była ona przyjazna zarówno…

Mapy Google – 14 mało znanych funkcji!

,
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakie przydatne funkcje oferują Mapy Google? Prawdopodobnie myślisz, że znasz większość z nich i nic Cię nie jest w stanie zaskoczyć, bo przecież wiesz, czym jest street view, widok z satelity oraz…

Co to crawl budget? Jak działa ten mechanizm i jak go zoptymalizować?

,
Crawl budget decyduje o potencjale indeksacji Twojej witryny. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak zoptymalizować budżet indeksowania w taki sposób, aby Twój serwis był stale widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania, przeczytaj nasz artykuł. Z…

Co to jest canonical tag? Jak i kiedy warto go stosować?

,
Canonical tag wskazuje wyszukiwarkom, która wersja strony jest kanoniczna, czyli główna, w kontekście duplikacji treści. W sytuacji, gdy różne URL-e prowadzą do identycznej lub bardzo podobnej treści, stosowanie rel=canonical pozwoli…

Różnice między atrybutami nofollow, dofollow i sponsored – kompleksowe omówienie

,
Znajomość różnic i stosowanie odpowiednich atrybutów umożliwia skuteczne kierowanie ruchem na stronie oraz zarządzanie profilem linków. W tym artykule omówimy: praktyczne aspekty implementacji atrybutów nofollow, dofollow i…

Ile kosztuje audyt SEO? – 14 elementów wpływających na cenę!

,
Pytanie dotyczące tego, ile kosztuje audyt SEO zadają najczęściej osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach. Sprecyzowanie cen za kompleksową weryfikację stanu optymalizacji serwisu…

Wix vs WordPress – który system wybrać?

,
Jeżeli mielibyśmy kierować się wyłącznie statystykami – WordPress jest wyborem zdecydowanie trafniejszym. Obecnie z WordPressa korzysta ponad 455 milionów użytkowników, co daje ok. 43% rynku CMS-ów na świecie. Na Wix istnieje obecnie…