Dane strukturalne – co to jest? Poznaj 3 sposoby wdrożenia schema!

,
Chcesz przyciągnąć dodatkowych klientów na swoją stronę internetową? Zastosowanie danych strukturalnych może Ci w tym pomóc. Rozszerzenie wyników wyszukiwania zwiększy widoczność Twojej witryny w wynikach SERP (ang. Search Engine…

SERP – co to jest i jak zarankować w wyszukiwarce Google?

,
Sposobów na zarankowanie w wynikach SERP jest wiele. Jednak czy zastanawiałeś się, w jakim właściwie celu powinieneś się tam znaleźć? Dlaczego wszyscy walczą o TOP 10 wyników wyszukiwania? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się,…

WebP – co to jest? 7 kluczowych zalet plików WebP!

,
WebP to format graficzny opracowany przez Google, który zdobywa coraz większe uznanie wśród profesjonalistów działających w e-commerce, web designerów oraz specjalistów SEO. Pozwala uzyskać pliki o mniejszym rozmiarze przy jednoczesnym…

Google Discover – co to jest i jak włączyć?

,
Google Discover to spersonalizowana platforma informacyjna, która za pomocą zaawansowanych algorytmów dostarcza treści dopasowane do Twoich zainteresowań i historii wyszukiwania. Aby skorzystać z pełni możliwości Google Discover, potrzebujesz…

Czym jest CTR? Jak poprawić współczynnik klikalności – 7 sposobów!

,
CTR, czyli Click-Through Rate, to wskaźnik mierzący efektywność kampanii reklamowych określający stosunek liczby kliknięć w link do liczby jego wyświetleń. Współczynnik klikalności można zmierzyć za pomocą prostego wzoru. Wykorzystuje…

Web scraping – co to jest i do czego można go wykorzystać?

,
Web scraping to technika ekstrakcji danych z witryn internetowych. Znając strukturę HTML i CSS danej strony, możesz "zdjąć" z niej konkretne informacje. Umiejętność ta staje się niezbędna szczególnie w kontekście ery "Big Data" do…

Czym jest techniczne SEO? 15 kluczowych elementów!

,
Techniczne SEO jest zbiorem działań na podstawie których należy zoptymalizować swoją witrynę. Za sprawą poprawnej implementacji istotnych elementów, będziesz w stanie poprawić stan indeksacji serwisu, jego wydajność oraz pozycję…

Grafika Google – jak pozycjonować grafiki w wyszukiwarkach?

,
Pozycjonując stronę internetową możesz pomijać istotny element SEO – grafiki. Wpływ ich optymalizacji na pozycjonowanie opiera się nie tylko o wyszukiwarki, ale wspiera także użytkowników (również tych z dysfunkcjami, np. niedowidzących).…

Jak samemu pozycjonować stronę w Google?

,
Samodzielne pozycjonowanie strony w Google może wydawać się relatywnie skomplikowanym zadaniem. Tak też jest, natomiast z pomocą tego artykułu będziesz w stanie zoptymalizować witrynę w taki sposób, aby była ona przyjazna zarówno…

Mapy Google – 14 mało znanych funkcji!

,
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakie przydatne funkcje oferują Mapy Google? Prawdopodobnie myślisz, że znasz większość z nich i nic Cię nie jest w stanie zaskoczyć, bo przecież wiesz, czym jest street view, widok z satelity oraz…

Co to crawl budget? Jak działa ten mechanizm i jak go zoptymalizować?

,
Crawl budget decyduje o potencjale indeksacji Twojej witryny. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak zoptymalizować budżet indeksowania w taki sposób, aby Twój serwis był stale widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania, przeczytaj nasz artykuł. Z…

Co to jest canonical tag? Jak i kiedy warto go stosować?

,
Canonical tag wskazuje wyszukiwarkom, która wersja strony jest kanoniczna, czyli główna, w kontekście duplikacji treści. W sytuacji, gdy różne URL-e prowadzą do identycznej lub bardzo podobnej treści, stosowanie rel=canonical pozwoli…

Różnice między atrybutami nofollow, dofollow i sponsored – kompleksowe omówienie

,
Znajomość różnic i stosowanie odpowiednich atrybutów umożliwia skuteczne kierowanie ruchem na stronie oraz zarządzanie profilem linków. W tym artykule omówimy: praktyczne aspekty implementacji atrybutów nofollow, dofollow i…

Ile kosztuje audyt SEO? – 14 elementów wpływających na cenę!

,
Pytanie dotyczące tego, ile kosztuje audyt SEO zadają najczęściej osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach. Sprecyzowanie cen za kompleksową weryfikację stanu optymalizacji serwisu…

Wix vs WordPress – który system wybrać?

,
Jeżeli mielibyśmy kierować się wyłącznie statystykami – WordPress jest wyborem zdecydowanie trafniejszym. Obecnie z WordPressa korzysta ponad 455 milionów użytkowników, co daje ok. 43% rynku CMS-ów na świecie. Na Wix istnieje obecnie…

Domain Rating – manipulacja czy wartościowy parametr?

,
Czym jest Domain Rating? Domain Rating (DR) to parametr stworzony przez Ahrefs, który ma za zadanie liczbowo ocenić wartość domeny na podstawie linków przychodzących do strony. Im wyższa wartość tego parametru tym w teorii domena jest…

Jak dodać firmę do Google Maps w Google Moja Firma?

,
Google Maps to nie tylko narzędzie do nawigacji, ale także platforma pomagająca klientom odnaleźć lokalne firmy w ich okolicy. Dzięki Google Moja Firma, przedsiębiorcy mogą dodawać swoje firmy do Map Google, aby zwiększyć ich widoczność…

Co to jest Above The Fold ?

,
Above The FOLD (ATF) - co to jest ? Above The Fold oznacza część strony internetowej, która jest widoczna jeszcze przed przewinięciem ekranu przez użytkownika. Obszar ten jest szczególnie ważny ze względu na to, że pierwsze wrażenie…

Anchor text – czym jest, jak wpływa na SEO i jak go zakotwiczyć?

,
Jednym z niezwykle istotnych elementów procesu SEO (Search Engine Optimization) jest anchor text, czyli tekst kotwicowy. To właśnie on stanowi wizytówkę odnośnika, wskazując użytkownikowi oraz algorytmom wyszukiwarek, co kryje się pod…

Co to jest PageSpeed Insights i jak go użyć?

,
PageSpeed Insights (PSI) to narzędzie od Google analizujące wydajność strony internetowej zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Udostępnia użytkownikowi konkretne informacje na temat czasu ładowania witryny oraz sugeruje…