Analytics
Google Analytics jest kolejnym darmowym narzędziem od twórców głównego gracza na rynku wyszukiwarek. Jak podpowiada nazwa usługi, daje ona możliwość prowadzenia analityki internetowej, bez której trudno jest mówić o wymiernej ocenie efektywności prowadzonych działań. Odnosi się to zarówno do czynności czysto marketingowych, jak i optymalizacyjnych.
Aby móc korzystać ze wszystkich korzyści, które oferuje Google Analytics, należy:
- założyć konto Google, pod które podpięta zostanie usługa analityki;
- zarejestrować się w programie Analytics;
- pobrać kod śledzenia i zaimplementować go w kod źródłowy każdej podstrony w obrębie witryny.
Po połączeniu portalu z narzędziem, jego właściciel zyskuje wgląd do takich danych jak: liczba użytkowników, ich dane demograficzne (np. struktura wieku), wykorzystywane przez odbiorców urządzenia czy źródła wejść na stronę. Parametrów, które można podejrzeć jest o wiele więcej. Z tego powodu Google Analytics jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez webmasterów czy marketingowców.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!