Analytics

Google Analytics jest kolejnym darmowym narzędziem od twórców głównego gracza na rynku wyszukiwarek. Jak podpowiada nazwa usługi, daje ona możliwość prowadzenia analityki internetowej, bez której trudno jest mówić o wymiernej ocenie efektywności prowadzonych działań. Odnosi się to zarówno do czynności czysto marketingowych, jak i optymalizacyjnych.

Aby móc korzystać ze wszystkich korzyści, które oferuje Google Analytics, należy:

  • założyć konto Google, pod które podpięta zostanie usługa analityki;
  • zarejestrować się w programie Analytics;
  • pobrać kod śledzenia i zaimplementować go w kod źródłowy każdej podstrony w obrębie witryny.

Po połączeniu portalu z narzędziem, jego właściciel zyskuje wgląd do takich danych jak: liczba użytkowników, ich dane demograficzne (np. struktura wieku), wykorzystywane przez odbiorców urządzenia czy źródła wejść na stronę. Parametrów, które można podejrzeć jest o wiele więcej. Z tego powodu Google Analytics jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez webmasterów czy marketingowców.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *