Jaki CMS jest dobry pod SEO? – porównanie

,

Jaki CMS jest dobry pod SEO? Na to pytanie nie można odpowiedzieć jednoznacznie, natomiast analizując konkretne czynniki jesteśmy w stanie wybrać 9 najlepszych systemów zarządzania treścią, w oparciu o które optymalizacja SEO staje się zdecydowanie prostsza! Jeżeli chcesz poznać najlepsze systemy CMS do pozycjonowania stron WWW – koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł! Miłej lektury.

Najlepsze systemy CMS pod SEO – ranking [TOP 9]

Spośród najlepszych systemów CMS pod kątem SEO możemy wyróżnić:

Poniżej przedstawiamy szczegóły.

WordPress a SEO

Zalety WordPress pod kątem SEO:

  • Automatyczne generowanie mapy strony XML WordPress ułatwia i przyspiesza indeksowanie robotom Google (tzw. crawlerom).
  • Automatyczne optymalizowanie obrazów – WordPress przyspiesza ładowanie strony (jeden z ważniejszych czynników SEO).
  • Możliwość łatwej edycji meta danych – chodzi w tym przypadku o automatyzację tytułów (tag title), jak i opisów (meta description), które są ważne dla SEO.
  • Responsywność – system WordPress udostępnia internautom tysiące responsywnych szablonów, które są łatwe w edycji (umożliwia to komfortowe przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych i wpływa na aspekt UX, istotny pod kątem SEO.
  • Zgodność z HTML5 i CSS3 – dzięki temu strony WordPress są nowoczesne i zgodne z wymaganiami wyszukiwarek.
  • Prosta i czysta struktura kodu – ułatwiająca indeksowanie strony przez wyszukiwarki (wpływa to również na maksymalizację wydajności serwisu).
  • Możliwość zarządzania użytkownikami i uprawnieniami – to bardzo ważne w kontekście SEO, ponieważ gwarantuje lepszą kontrolę nad publikacjami w obrębie Twojej strony internetowej.

WordPress jest obecnie jednym z najbardziej SEO-friendly CMS-ów, jakie są dostępne. Głównie z powodu obecności wartościowych wtyczek do optymalizacji. W tym przypadku możemy wyróżnić m.in. Yoast SEO (edycja meta tagów, implementacja przekierowań, uporządkowanie struktury nagłówków), AMP for WP (możliwość skrócenia czasu ładowania się treści na urządzeniach mobilnych) oraz Jetpack (za pomocą tej wtyczki zweryfikujesz aspekty związane z technicznym SEO, których poprawa przełoży się na osiągnięcie wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania).

Joomla a SEO

Źródło: https://www.joomla.pl/

Zalety Joomla pod kątem SEO:

  • Rozszerzone zarządzanie treścią – Joomla oferuje wiele wbudowanych funkcji, takich jak system kategorii, tagów i modułów, które ułatwiają tworzenie unikalnej i atrakcyjnej treści, co może wpłynąć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Wbudowane wsparcie dla wtyczek SEO – Joomla umożliwia łatwe instalowanie i konfigurowanie wtyczek SEO, takich jak np. sh404SEF, które pomagają w optymalizacji strony i zapewnieniu wysokiej widoczności w wyszukiwarkach.
  • Zintegrowany system wewnętrznego linkowania – Joomla ma wbudowany system wewnętrznego linkowania, który pozwala na łatwe linkowanie do innych podstron na stronie, co jest ważne pod kątem tworzenia dobrej nawigacji dla użytkowników i poprawy indeksacji przez wyszukiwarki.
  • Wbudowany system zarządzania meta danymi – Joomla ma wbudowane narzędzia do zarządzania meta danymi, takimi jak tytuły i opisy, które pozwalają na dokładne i elastyczne dostosowanie meta danych dla każdej strony.
  • Dostępność wielu rozszerzeń SEO – Joomla ma ogromną społeczność deweloperów, którzy tworzą wiele rozszerzeń SEO (np. JoomSEF), co pozwala na łatwe dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarek.
  • Wsparcie dla wielojęzyczności – Joomla oferuje wbudowane wsparcie dla wielojęzyczności, co pozwala na łatwe tłumaczenie treści i dostosowanie strony do różnych rynków (również pod kątem SEO).
  • Dostępność wbudowanych narzędzi do testów A/B – Joomla ma wbudowane narzędzia do testów A/B, które pozwalają na testowanie różnych wersji strony i optymalizowanie jej pod kątem skuteczności SEO.

Dużym plusem w systemie CMS Joomla są generowane linki oraz hierarchiczna organizacja struktury treści zgodnie z wartościowymi słowami kluczowymi dla Twojego biznesu pod kątem sprzedażowym.

PrestaShop a SEO

Źródło: https://www.prestashop.com/pl

Zalety PrestaShop pod kątem SEO:

  • Możliwość ustawienia czasu cachowania – PrestaShop pomaga w optymalizacji prędkości ładowania strony i poprawie pozycjonowania.
  • Wbudowany moduł do zarządzania nagłówkami H1, H2, H3 i tagami Alt PrestaShop ułatwia optymalizację dla fraz kluczowych i poprawia czytelność treści.
  • Możliwość ustawienia kanonicznego URL dla produktów i kategorii – PrestaShop pomaga w uniknięciu duplikacji contentu i polepsza pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.
  • Responsywny design – to bardzo istotne pod kątem poprawy pozycji w Google (według najnowszych badań Statista.com, ponad 50% ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych).
  • Integracja z Google Analytics PrestaShop umożliwia integrację z Google Analytics, co pozwala na śledzenie ruchu na stronie i analizowanie działań marketingowych.

PrestaShop to CMS gwarantujący również nieszablonowe rozwiązania. Za jego pomocą możemy wdrożyć bezpłatne narzędzia promocyjne (np. kupony) oraz bezproblemowo zarządzać zwrotami i śledzić zamówienia. Po dogłębnej analizie poszczególnych aspektów w łatwy sposób wpłyniemy na konwersję w swojej witrynie.

Magento a SEO

Źródło: https://business.adobe.com/pl/products/magento/magento-commerce.html

Zalety Magento pod kątem SEO:

  • Łatwe zarządzanie treścią – stale aktualizowana i wartościowa treść przyciąga użytkowników oraz wpływa korzystnie na pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Bezproblemowa integracja z innymi narzędziami – ułatwia to zarządzanie i optymalizację witryny.
  • Otwarty kod źródłowy – dzięki temu mamy możliwość dostosowania platformy do indywidualnych potrzeb SEO.
  • Możliwość ustawienia reguł przekierowań – bardzo istotne pod kątem utrzymania linków i pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Automatyczne generowanie tagów H1 – Magento automatycznie generuje tagi H1 dla stron i kategorii, co pomaga zoptymalizować stronę pod kątem wytycznych wyszukiwarek.
  • Wbudowane narzędzia do zarządzania treścią – jest to przykładowo edytor WYSIWYG pozwalający na łatwe tworzenie wartościowych i atrakcyjnych treści dla użytkowników i wyszukiwarek.
  • Łatwe zarządzanie atrybutami produktów – Magento pozwala na łatwe zarządzanie atrybutami produktów, co wpływa na wyższe pozycje produktów w wynikach wyszukiwania.

Magento to przede wszystkim łatwość optymalizacji serwisu z zakresu on-site SEO. Właściciele mogą bezproblemowo edytować metadane, stworzyć przyjazne URL-e (nie są generowane automatycznie) oraz umieszczać tagi kanoniczne na stronie.

Shoper a SEO

Źródło: https://www.shoper.pl/

Zalety Shoper pod kątem SEO:

  • Kontrola powtarzających się treści – Shoper zapewnia narzędzia, które pozwalają na kontrolę duplikacji treści (pomaga to uniknąć problemów związanych z filtrowaniem przez wyszukiwarki).
  • Wsparcie dla AMP – Shoper umożliwia wdrożenie technologii AMP, dzięki czemu strona jest bardziej responsywna i szybciej się ładuje na urządzeniach mobilnych. To z kolei przyczynia się do skuteczności działań SEO.
  • Wsparcie dla microdata – Shoper obsługuje schemat microdata ułatwiający wyszukiwarkom zrozumienie struktury witryny.
  • Wsparcie dla przekierowań – ułatwia to utrzymanie linków zewnętrznych i wewnętrznych w przypadku zmiany adresów URL.
  • Wsparcie dla rel=”canonical” – dzięki temu można zapobiec problemom związanym z filtrowaniem przez wyszukiwarki.
  • Wsparcie dla HTTPs – Shoper oferuje pełne wsparcie dla protokołu HTTPs, co zwiększa bezpieczeństwo użytkowników i pozytywnie wpływa na skuteczność działań SEO.

Decydując się na sklep internetowy Shoper masz dostęp do wielu funkcji, które sprawiają tę platformę SEO-friendly. Jedną z nich (której nie wymieniliśmy powyżej) jest darmowa funkcja prowadzenia bloga firmowego. To bardzo ciekawa opcja, żeby rozwinąć potencjał pozycjonerski swojej strony pod kątem wyrażeń z długiego ogona słów kluczowych (long tail SEO). Za ich pomocą możemy zwiększyć liczbę odwiedzin w witrynie. Według badań serwisu Webfx.com, ponad 50% użytkowników wpisuje w Google wyrażenia składające się z minimum 3-4 wyrazów.

WIX a SEO

Źródło: https://pl.wix.com/

Zalety WIX pod kątem SEO:

  • Narzędzia do analizy SEO – WIX oferuje narzędzia do analizy SEO, które pozwalają na śledzenie ruchu na stronie, słów kluczowych i analizę konkurencji.
  • Personalizacja meta tagów – WIX umożliwia personalizację meta tagów, takich jak tytuł strony, opis i słowa kluczowe (ułatwia to pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania).
  • Przyjazne URL – WIX umożliwia dostosowywanie adresów URL, co wpływa pozytywnie na indeksowanie strony przez wyszukiwarki.
  • Szybkość ładowania grafiki i multimediów – strony WIX są zoptymalizowane pod kątem ładowania grafiki i multimediów (skutkuje to szybszym indeksowaniem podstron przez wyszukiwarki).

W przypadku WIX warto wyróżnić możliwość integracji strony z mediami społecznościowymi. Rozwiązanie to w perspektywie długofalowej umożliwia pozyskanie dodatkowego ruchu w witrynie pochodzącego z Twojego Facebooka, LinkedIna, Twittera, TikToka czy też Instagrama.

Drupal a SEO

Źródło: https://www.drupal.org/

Zalety Drupal pod kątem SEO:

  • Wbudowane narzędzia do monitorowania wydajności – takie jak Drupal Watchdog, które pomagają w monitorowaniu wydajności witryny, co ma korzystny wpływ na SEO.
  • Wsparcie dla kanałów RSS Drupal umożliwia tworzenie i udostępnianie kanałów RSS wpływających pozytywnie na indeksowanie przez wyszukiwarki (przekłada się to w perspektywie długofalowej na zwiększenie ruchu w obrębie Twojej witryny).
  • Wsparcie dla Open GraphDrupal umożliwia dodanie tagów Open Graph do stron (umożliwia to łatwiejsze i bardziej skuteczne wyświetlanie informacji na platformach społecznościowych, co w rezultacie daje dodatkowy ruch w witrynie z social mediów).
  • Dostępność modułów do weryfikacji i poprawy kodu – pomaga to w projektowaniu stron wysokiej jakości, korzystnie wpływając na SEO (np. z powodu minifikacji kodu HTML i CSS).
  • Zgodność z protokołem HTTPS – Drupal jest zgodny z protokołem HTTPS, co wpływa na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, ponieważ wyszukiwarki preferują strony z szyfrowanym połączeniem.

Drupal to po prostu przyjazny CMS pod kątem SEO. W tym przypadku należy wyróżnić przede wszystkim liczne moduły pozycjonerskie (np. Pathauto, Link Checker oraz Honeypot) oraz sporo możliwości konfiguracyjnych (łącznie z dodatkowymi automatyzacjami, np. dotyczącymi meta tagów).

Shopify a SEO

Źródło: https://www.shopify.com/

Zalety Shopify pod kątem SEO:

  • Wsparcie dla AMP – Shopify umożliwia łatwe wdrożenie stron w technologii AMP, co skraca czas ładowania i poprawia wyniki SEO.
  • Przyjazne dla wyszukiwarek tagi produktów – Shopify oferuje elastyczne tagi produktów, co pozwala na łatwe i dokładne oznaczanie produktów (skutkuje to sprawniejszym indeksowaniem oraz wyższymi pozycjami produktów w wynikach wyszukiwania).
  • Wsparcie dla Canonical URL – Shopify oferuje wsparcie dla Canonical URL, co pomaga pozbyć się duplikatów, poprawiając tym samym wyniki SEO.

Shopify posiada sporo ograniczeń w kontekście SEO (np. pod kątem funkcji generowania mapy strony oraz zarządzania linkami kanonicznymi). Pomimo wszystko nie utrudnia pozycjonowania i dysponuje wszystkimi funkcjami umożliwiającymi pojawienie się Twojej strony na szczycie wyników wyszukiwań. Nie jest to natomiast rozwiązanie szczególnie atrakcyjne z perspektywy optymalizacji stron (SEO).

RedCart a SEO

Źródło: https://redcart.pl/

Zalety RedCart pod kątem SEO:

  • Automatyczne dodawanie wersji HTTPS – RedCart automatycznie dodaje wersję HTTPS do adresów URL (zwiększa to bezpieczeństwo witryny i wpływa na lepsze pozycjonowanie).
  • Wbudowany edytor meta tagów – RedCart oferuje wbudowany edytor meta tagów, który pozwala na łatwe i szybkie wprowadzanie zmian w tagach meta.
  • Automatyczne dodawanie atrybutów alt do obrazów – RedCart automatycznie dodaje atrybuty alt do obrazów (jest to pewnym ułatwieniem podczas indeksowania stron oraz odczytywania ich w momencie niedyspozycyjności sprzętu).

RedCart nie wyróżnia się pod kątem SEO niczym specjalnym spośród CMS-ów, które wymieniliśmy w dzisiejszym artykule. Należy jednak zwrócić uwagę na bardzo intuicyjną i bezproblemową optymalizację pod kątem on-site SEO (aspekt obejmujący wnętrze serwisu). Można tutaj łatwo dodać meta tagi oraz stworzyć przyjazne linki. Co ciekawe – pomimo tego, że większość pakietów uniemożliwia edycję kodu HTML i CSS, wystarczy poprosić o to support, który zrealizuje żądanie w ciągu 2-3 dni roboczych.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi pod kątem CMS-ów najlepszych pod SEO?

1. Jaki CMS jest najlepszy pod SEO?

Jednym z najlepszych CMS-ów pod SEO jest WordPress. To bardzo intuicyjna platforma, która wyróżnia się licznymi usprawnieniami i automatyzacjami SEO-friendly (np. pod kątem wdrażania meta tagów, tworzenia przekierowań czy też optymalizacji treści zgodnie z właściwymi słowami kluczowymi). W WordPressie istnieją również specjalne szablony zoptymalizowane pod SEO. To bardzo ułatwia pracę i oszczędza czas.

2. Jakie 5 CMS-ów jest dobrych pod SEO?

Spośród renomowanych CMS-ów, które są SEO-friendly, możemy wymienić m.in. WordPress, Joomla, PrestaShop, Shoper oraz WIX. Pozycjonowanie w tym przypadku może okazać się tańsze i bardziej skuteczne niż w oparciu o inne rozwiązania (tj. RedCart czy też Shoper). Wynika to z prostego powodu – ze względu na liczne udogodnienia (np. w postaci wtyczek), specjaliści SEO będą musieli poświęcić zdecydowanie mniej roboczogodzin na kompleksową optymalizację.

 

5/5 - (3 ocen)
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *