Pozycjonowanie Magento – 7 metod na większą sprzedaż!
Pozycjonowanie Magento odnosi się do procesu optymalizacji witryny opartej na jednym z najpopularniejszych systemów CMS (ang. Content Management System). Obecnie na Magento istnieje około 55 000 witryn, co plasuje to rozwiązanie na 10 miejscu wśród konkurentów takich, jak WooCommerce, Shopify, Squarespace Commerce, OpenCart czy też WiXeCommerce.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Co to jest pozycjonowanie Magento?
- Jak wypozycjonować sklep oparty na Magento?
- Kiedy można spodziewać się wzrostu sprzedaży z pozycjonowania Magento?
- Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?
Aby wypracować przewagę konkurencyjną w swojej branży, należy skupić się na aspektach związanych z optymalizacją treści na stronie, technicznym SEO oraz budowaniu naturalnego profilu linków. To także poprawa wskaźników Core Web Vitals odpowiadających za wydajność, interaktywność oraz stabilność wizualną serwisu. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie Magento!
Pozycjonowanie Magento – co to jest i na czym polega?
Pozycjonowanie Magento odnosi się do procesu optymalizacji sklepów internetowych w celu poprawy ich widoczności w wynikach wyszukiwarek internetowych. Polega na zastosowaniu różnych strategii i technik, aby zwiększyć pozycje witryn na wartościowe słowa kluczowe pod względem sprzedażowym.
Optymalizacja sklepów Magento wiąże się z m.in.:
- zwiększeniem ruchu organicznego na stronie,
- generowaniem większej liczby konwersji,
- maksymalizacją widoczności marki wśród potencjalnych klientów.
SEO w systemie Magento jest kluczowym elementem skutecznej strategii marketingowej dla sklepów internetowych opartych na omawianej platformie. Decydując się na długofalowe działania we współpracy z renomowaną agencją, możesz oczekiwać pierwszych rezultatów po około 2-3 miesiącach w postaci zwiększonego ruchu w serwisie. Mniej więcej 6-18 miesięcy zajmie rozpoczęcie pozyskiwania leadów sprzedażowych, które będą wpływały na sprzedaż w Twoim e-commerce nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO.
Szukasz firmy do pozycjonowania Magento? Zespół SEOgroup podejmie się tego zadania i skutecznie wyskaluje Twój biznes. Wystarczy, że napiszesz do nas maila lub zadzwonisz – pozostajemy do Twojej dyspozycji.
Jak zwiększyć sprzedaż poprzez pozycjonowanie Magento w 7 prostych krokach?
Aby zwiększyć sprzedaż poprzez pozycjonowanie Magento:
- wybierz sprzedażowe słowa kluczowe,
- regularnie twórz unikalne treści,
- dokonaj optymalizacji meta tagów,
- zaimplementuj odpowiednią strukturę contentową,
- zoptymalizuj wskaźniki Core Web Vitals,
- zadbaj o techniczne SEO,
- zbuduj naturalny profil linków zewnętrznych.
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Pozycjonowanie Magento: Wybierz sprzedażowe słowa kluczowe
Pozycjonowanie sklepu Magento powinieneś zacząć od wyboru sprzedażowych słów kluczowych. Są to frazy wyróżniające się dowolną liczbą wyszukiwań, natomiast doskonale pasujące do specyfiki Twojej branży. Biorąc pod uwagę aktualne trendy i preferencje konsumentów, warto zdecydować się nie tylko na ogólne frazy (jedno- lub dwuwyrazowe), ale także na long tail SEO keywords składające się z minimum trzech lub czterech słów.
Według najnowszych statystyk, słowa kluczowe z długiego ogona mają o 3-5% wyższy CTR (ang. Click Through Rate) niż frazy ogólne. Pytania z wykorzystaniem długiego ogona fraz można znaleźć w Senuto, po wpisaniu frazy ogólnej i przejściu do sekcji „Pytania”.
Zdj 1. Wykres fraz long tail SEO z narzędzia Senuto. Źródło: app.senuto.com
Pozycjonowanie Magento: Regularnie twórz unikalne treści
Jak już dobierzesz słowa kluczowe, powinieneś skupić się na tworzeniu unikalnego contentu, który zagwarantuje użytkownikom wartość z perspektywy osoby kupującej.
Blog jest w tym przypadku jednym z najlepszych rozwiązań. Im więcej wpisów stworzysz, tym więcej ruchu przyciągną Twoje artykuły. Poskutkuje to dodatkową szansą na odnotowanie konwersji (np. w postaci zakupu produktu, wejścia na podstronę produktową lub zapisania się do newslettera).
Na blogu możesz zarabiać również za pośrednictwem AdSense.
Zdj 2. Tworzenie unikalnych treści blogowych na przykładzie serwisu Morele. Źródło: scroll.morele.net
Pozycjonowanie Magento: Dokonaj optymalizacji meta tagów
Najważniejszym meta tagiem jest title. Badania Ahrefs podają, że tylko 7,4% najwyżej ocenianych stron nie ma ustalonego tagu tytułowego. Reszta serwisów za jego pomocą buduje wartość SEO. Tag title powinien być inny niż tytuł i zawierać najlepiej liczbę oraz wyrażenie zachęcające do przeczytania (np. „najnowsza oferta”).
Zdj 3. Prawidłowo zoptymalizowane meta tagi na przykładzie liderów z branży odzieżowej.
Warto również wspomnieć, że Google pokazuje metaopisy tylko w 37,22% przypadków. Najczęściej są one generowane na podstawie stworzonej treści.
Pozycjonowanie Magento: Zaimplementuj odpowiednią strukturę contentową
Pozycjonowanie Magento opiera się również o optymalizację nagłówków w serwisie. Z ich pomocą treść jest bardziej czytelna i użyteczna – dotyczy to zarówno strony głównej, wszystkich podstron, jak i wpisów blogowych.
Zdj 4. Umiejętnie zaimplementowane nagłówki w sklepie Douglas. Źródło: www.douglas.pl
Pozycjonowanie Magento: Zoptymalizuj wskaźniki Core Web Vitals
Zdj 5. Najważniejsze wskaźniki Core Web Vitals – LCP, FID oraz CLS. Źródło: webmasters.googleblog.com/2020/05/evaluating-page-experience.html
Spośród najważniejszych wskaźników Core Web Vitals, możemy wyróżnić przede wszystkim:
- LCP (Largest Contentful Paint) – oznacza czas, jaki potrzebuje największy element treści (na przykład obrazek, blok tekstu), aby się załadować i być widocznym dla użytkownika. Optymalizacja LCP ma na celu skrócenie tego czasu i zapewnienie szybkiego wyświetlania treści. Można to osiągnąć przez zoptymalizowanie rozmiaru obrazków, minimalizację renderowania blokującego oraz optymalizację serwera i dostawcy hostingu.
- FID (First Input Delay) – jest to czas, jaki upływa od momentu, gdy użytkownik wykonuje pierwsze interaktywne działanie na stronie (na przykład kliknięcie linku), do momentu, gdy przeglądarka odpowiada na to działanie. Niska wartość FID oznacza, że strona szybko reaguje na interakcje użytkowników. Aby zoptymalizować FID, należy zmniejszyć czas blokowania głównego wątku przeglądarki, poprawić skrypty i wyeliminować blokujące zasoby.
- CLS (Cumulative Layout Shift) – mierzy, jak bardzo zmienia się układ strony podczas jej ładowania. Wyższe wartości CLS oznaczają większe i nieprzewidywalne zmiany, co może prowadzić do frustracji użytkowników. Aby zoptymalizować CLS, należy unikać przesunięć treści na stronie podczas jej ładowania i zadeklarować wymiary elementów.
Optymalizacja wskaźników Core Web Vitals jest istotna pod kątem pozycjonowania sklepów Magento, ponieważ wpływa na doświadczenia użytkowników, sprawiając strony internetowe bardziej przystępnymi, wydajniejszymi, responsywnymi oraz interaktywnymi.
Pozycjonowanie Magento: Zadbaj o techniczne SEO
Techniczne SEO obejmuje prace deweloperskie nad podobnymi kwestiami, co Core Web Vitals, tylko za pomocą innych technik, które dodatkowo przyspieszą Twój serwis.
Zespół SEOgroup po przeprowadzonym audycie ingeruje zazwyczaj w takie kwestie, jak:
- optymalizacja kodu HTML i CSS,
- wdrożenie certyfikatu SSL,
- zoptymalizowanie struktury URL,
- skrócenie czasu odpowiedzi serwera,
- usunięcie duplikatów treści,
- poprawa obsługi błędów (np. 301 lub 302),
- wdrożenie i edycja pliku robots.txt oraz mapy strony w formacie XML.
Nasi specjaliści dbają również o skompresowanie plików Java oraz poprawę struktury menu i nawigacji witryny (w tym linkowania wewnętrznego).
Zdj 6. Poprawna struktura i nawigacja menu witryny. Źródło: www.sephora.pl
Pozycjonowanie Magento: Zbuduj naturalny profil linków zewnętrznych
Naturalny profil linków zewnętrznych można zbudować poprzez inwestycję w działania content marketingowe. Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku jest m.in.:
- tworzenie viralowych treści,
- współpraca gościnna z blogerami,
- korzystanie z wysokiej jakości zaplecz SEO.
Zachęcamy przede wszystkim do współpracy z branżowymi portalami, które potrzebują dodatkowych treści i są w stanie umieścić w nich link dofollow (dający wartość witrynie). Artykuły sponsorowane okazują się również dobrą opcją (np. w zamian za konkretne produkty lub usługi dla właściciela serwisu).
Zdj 7. Artykuł sponsorowany z linkiem dofollow mający na celu poprawę pozycji strony dysponującej rozwiązaniami takimi jak Salesforce. Źródło: marketportal.pl/wiadomosci-finansowe/1390,Salesforce-jak-dziala-Dlaczego-warto-z-niego-korzystac
Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?
Pozycjonowanie Magento kosztuje zazwyczaj od 2 000 zł netto miesięcznie w przypadku mało konkurencyjnych, lokalnych branż. Tego typu ceny obejmują przykładowo sklepy obuwnicze i odzieżowe działające w obrębie danej miejscowości, gminy lub powiatu. Około 3 000 – 4 000 zł netto miesięcznie należy zapłacić za pozycjonowanie Magento w branżach średnio- oraz wysoce konkurencyjnych, m.in.:
- sklepy meblarskie,
- apteki,
- sklepy z elektroniką użytkową.
W tym przypadku ceny mogą również wzrosnąć nawet do 7 000 – 8 000 zł netto miesięcznie, jeżeli właściciel danego e-commerce chce wyprzedzić konkurencję zdecydowanie szybciej, niż zakładamy (czyli np. w 6-8 miesięcy od rozpoczęcia pozycjonowania).
Finalny koszt pozycjonowania Magento zależy również od liczby optymalizowanych słów kluczowych. Im więcej ich jest, tym większych zasobów potrzeba, aby osiągnąć pierwszą dziesiątkę w wynikach wyszukiwania. Biorąc natomiast pod uwagę obecne standardy, warto zdecydować się na TOP 5, ponieważ to właśnie tzw. pierwsza piątka w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page) wyróżnia się kliknięciami na poziomie 68%.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Pozycjonowanie Magento]
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat pozycjonowania sklepów internetowych Magento!
1. Na czym polega pozycjonowanie Magento?
Pozycjonowanie Magento jest kompleksowym procesem obejmującym działania on-site oraz off-site, czyli w witrynie oraz poza nią. W skład off-site SEO wchodzi link-building, natomiast on-site SEO bazuje na optymalizacji treści oraz technicznych aspektów witryny.
2. Ile trwa pozycjonowanie Magento?
Pozycjonowanie Magento jest długofalowym procesem. W tym przypadku należy być cierpliwym. Współpracując z renomowaną agencją SEO rezultaty pojawią się po mniej więcej 6-18 miesiącach w postaci dodatkowych leadów zakupowych. Wiele zależy od konkurencyjności branży, w której działasz.
3. Jakie korzyści wiążą się z pozycjonowaniem sklepów Magento?
Pozycjonowanie Magento wiążę się przede wszystkim z wyższą widocznością w organicznych wynikach wyszukiwania, zwiększonym ruchem na stronie oraz wyższym współczynnikiem konwersji. Warto również wspomnieć, że optymalizacja sklepów to także budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz możliwość wypracowania przewagi konkurencyjnej.
4. Od czego zależy cena pozycjonowania Magento?
Cena za pozycjonowanie Magento zależy przede wszystkim od zakresu usług, konkurencyjności Twojej branży, liczby pozycjonowanych słów kluczowych oraz obecnego stanu strony internetowej i usług dodatkowych.
5. Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?
Pozycjonowanie Magento kosztuje średnio od 2 000 do 3 000 zł netto miesięcznie. Jeżeli natomiast chcesz uzyskać szybsze efekty (np. maksymalnie w 6-8 miesięcy), powinieneś zainwestować więcej (nawet do 6 000 zł netto miesięcznie).
Posiadasz sklep na Magento? Oddaj SEO w ręce profesjonalistów!
Nazywam się Dominik. Monetyzuję blogi i zwiększam sprzedaż w firmach.. Pracuję zdalnie, obsługując klientów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Norwegii oraz Polski.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!