Ruch organiczny

Ruchem organicznym nazywamy wszystkie wejścia na stronę internetową, które generowane są z bezpłatnych wyników wyszukiwania pokazujących się w wyszukiwarkach na zapytania użytkowników.

Jak pokazują analizy zachowań internautów, zdecydowana większość z nich odwiedza jedynie te portale internetowe, które znajdują się na pierwszej stronie, a więc w pierwszej dziesiątce wszystkich wyników. To właśnie z tego powodu walka o jak najwyższe pozycje jest tak zawzięta.

Strategia mająca na celu zwiększenie ruchu organicznego musi uwzględniać stałe czuwanie nad optymalizacją on-site i off-site witryny. W Polsce, podobnie jak w większości krajów świata, największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google, będąca wyborem internautów w nieco ponad 96% przypadków. Właśnie dlatego większość działań prowadzona jest przede wszystkim z myślą o algorytmach tego gigantach oraz zasadach, według których działa.

Inne wyszukiwarki, z których korzystają polscy użytkownicy to: Yahoo, Bing, DuckDuckGo i Interia. Są one generatorami nieporównywalnie mniejszego ruchu bezpłatnego w porównaniu do tego uzyskiwanego dzięki Google, dlatego w polskich warunkach optymalizacja pod ich kątem nie jest priorytetem.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *