Ruch organiczny
Ruchem organicznym nazywamy wszystkie wejścia na stronę internetową, które generowane są z bezpłatnych wyników wyszukiwania pokazujących się w wyszukiwarkach na zapytania użytkowników.
Jak pokazują analizy zachowań internautów, zdecydowana większość z nich odwiedza jedynie te portale internetowe, które znajdują się na pierwszej stronie, a więc w pierwszej dziesiątce wszystkich wyników. To właśnie z tego powodu walka o jak najwyższe pozycje jest tak zawzięta.
Strategia mająca na celu zwiększenie ruchu organicznego musi uwzględniać stałe czuwanie nad optymalizacją on-site i off-site witryny. W Polsce, podobnie jak w większości krajów świata, największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google, będąca wyborem internautów w nieco ponad 96% przypadków. Właśnie dlatego większość działań prowadzona jest przede wszystkim z myślą o algorytmach tego gigantach oraz zasadach, według których działa.
Inne wyszukiwarki, z których korzystają polscy użytkownicy to: Yahoo, Bing, DuckDuckGo i Interia. Są one generatorami nieporównywalnie mniejszego ruchu bezpłatnego w porównaniu do tego uzyskiwanego dzięki Google, dlatego w polskich warunkach optymalizacja pod ich kątem nie jest priorytetem.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!