CPC

Cost Per Click, czyli właśnie CPC to koszt, który reklamodawca ponosi za pojedyncze kliknięcie w reklamę: link lub reklamę graficzną. Ustalany automatycznie lub ręcznie, CPC może być wyznacznikiem opłacalności konkretnych działań marketingowych.

Stawka za kliknięcie może diametralnie różnić się w przypadku różnych branż lub nawet słów kluczowych, na które kierowana jest reklama. Samo wyświetlanie reklamy nie generuje kosztów, dlatego jest to jeden z najczęściej wybieranych typów rozliczeń w przypadku linków sponsorowanych w wyszukiwarce.

Alternatywą dla CPC jest rozliczenie typu CPM (Cost Per Mille), czyli nic innego jak koszt wyświetlenia reklamy 1000 użytkownikom. Który model jest korzystniejszy? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi – sporo zależy np. od celu prowadzenia kampanii czy nawet oferowanych usług i produktów.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *