CPM

CPM to nic innego jak Cost Per Mille, czyli koszt tysiąca. Najczęściej chodzi tutaj o cenę, jaką reklamodawca musi zapłacić za 1000 wyświetleń swojej reklamy. CPM jest więc sposobem rozliczania działań promocyjnych prowadzonych za pomocą sieci reklamowej (np. reklamy display’owe przygotowywane w panelu Google Ads), mediów społecznościowych czy innych platform i usług.

Opłacalność wyboru tego modelu warto zestawić z rozliczeniem CPC (koszt za kliknięcie) – w niektórych przypadkach korzystniejsze będzie pierwsze rozwiązanie, natomiast w innych – to drugie. Które z nich wybrać? Na samym początku warto zastanowić się, jaki jest cel kampanii, a następnie wyznaczyć wartość graniczną, przy której lepszym wyborem jest rozliczenie typu CPM.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *