Realizacja
W celu osiągnięcia satysfakcjonujących efektów SEO w pierwszej kolejności zostały przygotowane kompleksowe zalecenia optymalizacyjne dla strony www.expander.pl zarówno te dotyczące treści, jak i technicznych aspektów strony. Biorąc pod uwagę wielkość witryny, zakres zaleceń był bardzo rozbudowany. Tym bardziej, że optymalizacja strony jest procesem ciągłym i wymaga systematycznej aktualizacji i wdrażania zaleceń, gdy zachodzi taka potrzeba. Najważniejszymi elementami, które należało naprawić lub wprowadzić, była modyfikacja tagów title oraz meta description, stworzenie nowych podstron oraz rozbudowanie i aktualizacja istniejących treści pod pozycjonowane słowa kluczowe. Zmiany te należało zaimplementować na stronie w pierwszej kolejności, by móc mówić o osiągnięciu jakichkolwiek efektów. W dalszej części niezbędne było wykonanie i naprawienie istniejącego linkowania wewnętrznego, wyeliminowanie błędów związanych z mapą strony, weryfikacja i poprawa struktury strony, adresów URL oraz dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Naprawiono również błędy dotyczące duplikacji oraz indeksacji pojawiające się w Google Search Console. Prowadząc działania SEO, skupiliśmy się na wypozycjonowaniu aż 100 core’owych słów kluczowych, a także precyzyjnych fraz z tzw. długiego ogona. Wszystkie charakteryzowały się niezwykle wysoką konkurencyjnością, a co za tym idzie dużą liczbą miesięcznych wyszukań. Ich dobór natomiast miał na celu wykorzystanie pełnego potencjału witryny. Zgodnie ze statystykami największy współczynnik klikalności mają wyniki wyszukiwania znajdujące się w TOP10 i wyżej. Dlatego też odpowiedni dobór „kalorycznych fraz” oraz zapewnienie im widoczności wśród przynajmniej pierwszych 10 wyników wyszukiwania w wyszukiwarce pozwoli na osiągnięcie założonego celu – wzrostu ruchu organicznego na stronę przekładającego się bezpośrednio na wzrost generowanych leadów, a tym samym przychodów. By było to możliwe, drugim, niezbędnym aspektem SEO 360º są działania off-site, czyli prowadzenie wysokiej jakości link buildingu opartego na publikacji wartościowych i angażujących treści. By osiągnąć ten cel, postanowiliśmy odpowiednio zdywersyfikować profil linków prowadzących do domeny www.expander.pl i wzbogacić we wpisy buzz marketingowe oraz artykuły contentowe publikowane na wartościowych i poczytnych portalach, m.in. na www.hbrp.pl lub www.dorzeczy.pl w sekcji ekonomia.