EdgeRank
Podobnie jak Google, Facebook również rządzi się swoimi prawami. Jednym z nich jest algorytm zwany EdgeRank (ER), który odpowiada za to, co i komu ma być wyświetlane podczas wizyty na platformie. Chociaż szczegóły działania ER nie zostały podane do ogólnej wiadomości, to wiadome jest, że najważniejszymi składnikami programu są takie kwestie jak:
- Affinity – interakcje konkretnych użytkowników z fanpage’m oraz innymi stronami i użytkownikami;
- Waga aktywności – największe znaczenie ma udostępnianie posta, następnie komentowanie i pozostawianie like’ów;
- Time Decay – czyli wiek posta.
Algorytm biorąc pod uwagę powyższe składowe, decyduje o tym, czy dany użytkownik zobaczy konkretny post w swoich aktualnościach. Stworzenie takiej kreacji, która dotrze do sporej liczby osób, może stanowić niemałe wyzwanie, gdyż od jakiegoś czasu Facebook skutecznie ogranicza zasięgi organiczne (bezpłatne).
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!