EdgeRank

Podobnie jak Google, Facebook również rządzi się swoimi prawami. Jednym z nich jest algorytm zwany EdgeRank (ER), który odpowiada za to, co i komu ma być wyświetlane  podczas wizyty na platformie. Chociaż szczegóły działania ER nie zostały podane do ogólnej wiadomości, to wiadome jest, że najważniejszymi składnikami programu są takie kwestie jak:

  • Affinity – interakcje konkretnych użytkowników z fanpage’m oraz innymi stronami i użytkownikami;
  • Waga aktywności – największe znaczenie ma udostępnianie posta, następnie komentowanie i pozostawianie like’ów;
  • Time Decay – czyli wiek posta.

Algorytm biorąc pod uwagę powyższe składowe, decyduje o tym, czy dany użytkownik zobaczy konkretny post w swoich aktualnościach. Stworzenie takiej kreacji, która dotrze do sporej liczby osób, może stanowić niemałe wyzwanie, gdyż od jakiegoś czasu Facebook skutecznie ogranicza zasięgi organiczne (bezpłatne).

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *