Grupa odbiorców

Mianem grupy odbiorców nazywa się zbiór osób, do których trafiają konkretne treści lub reklamy. Termin ten używany jest najczęściej w kontekście mediów społecznościowych i ma największe znaczenie przede wszystkim wtedy, gdy mowa jest o płatnych kampaniach promocyjnych.

Odbiorców można klasyfikować, posługując się różnymi kryteriami, najczęściej jednak podstawą grupowania są:

  • dane demograficzne – dające się zmierzyć w prosty sposób: wiek, płeć, wykształcenie, status związku;
  • dane geograficzne – miejsce zamieszkania, działania reklamowe można kierować zarówno na całe kraje, jak i konkretne regiony czy miasta;
  • zainteresowania – bardzo istotna kwestia, która pozwala ograniczyć zbędny wydatek;
  • zachowania – zwyczaje zakupowe czy chociażby rodzaj urządzenia, z którego dokonywane są transakcje;
  • połączenia – określane na podstawie tego, czy dana osoba wchodziła już w interakcję ze stroną.

Wyznaczenie grupy odbiorców powinno być podstawowym elementem każdej kampanii marketingowej, prowadzonej za pomocą Facebooka lub Instagrama. Zabieg taki pomaga skuteczniej sprzedawać i wiąże się z maksymalizacją zwrotu inwestycji w działania promocyjne.

Oceń

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *