Grupa odbiorców
Mianem grupy odbiorców nazywa się zbiór osób, do których trafiają konkretne treści lub reklamy. Termin ten używany jest najczęściej w kontekście mediów społecznościowych i ma największe znaczenie przede wszystkim wtedy, gdy mowa jest o płatnych kampaniach promocyjnych.
Odbiorców można klasyfikować, posługując się różnymi kryteriami, najczęściej jednak podstawą grupowania są:
- dane demograficzne – dające się zmierzyć w prosty sposób: wiek, płeć, wykształcenie, status związku;
- dane geograficzne – miejsce zamieszkania, działania reklamowe można kierować zarówno na całe kraje, jak i konkretne regiony czy miasta;
- zainteresowania – bardzo istotna kwestia, która pozwala ograniczyć zbędny wydatek;
- zachowania – zwyczaje zakupowe czy chociażby rodzaj urządzenia, z którego dokonywane są transakcje;
- połączenia – określane na podstawie tego, czy dana osoba wchodziła już w interakcję ze stroną.
Wyznaczenie grupy odbiorców powinno być podstawowym elementem każdej kampanii marketingowej, prowadzonej za pomocą Facebooka lub Instagrama. Zabieg taki pomaga skuteczniej sprzedawać i wiąże się z maksymalizacją zwrotu inwestycji w działania promocyjne.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!